جاباما
۶۰۰۰۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۷ قدم برای تبدیل شدن به یک محتوا نویس حرفه‌ای

اکثر مردم قبل از دیدن آمار و ارقام، تصورات رمانتیکی از نویسنده بودن دارند. مسلم است که باید علایق خود را دنبال کنید اما شما باید درآمد داشته باشید تا بتوانید زندگی کنید.

مجله پنجره خلاقیت: من این روزها وقت کمی به محتوانویسی اختصاص می دهم زیرا به شدت مشغول اداره کردن دفتر نمایندگی خود هستم. من مجبور شدم تمام نکات بازاریابی و برندسازی را یاد بگیرم تا بتوانم باعث پیشرفت کارخانه «تیلورد» بشوم اما قبل از تاسیس این نمایندگی من به صورت تمام وقت برای شرکت های مختلف محتوانویسی کار می کردم؛ بنابراین همیشه با شنیدن پیام های کسانی که از من تشکر می کنند و می گویند مطالب من برای کسانی که می خواهد نویسنده حرفه ای شوند، الهام بخش و آموزنده است، خوشحال می شوم.

به همین دلیل این بار می خواهم به سوال مشترک اکثر خواننده ها پاسخ بدهم؛ چگونه به یک محتوانویس حرفه ای تبدیل شدم؟ با خواندن این مطلب شما متوجه می شوید که چگونه بدون هیچ سابقه کاری یا اعتبار، به یک محتوانویس حرفه ای تبدیل شدم. درواقع این هفت قدم می تواند برای شروع هر نوع شغل و کسب و کاری مفید باشد:

1. بازار کارتان را به خوبی بشناسید

اکثر مردم قبل از دیدن آمار و ارقام، تصورات رمانتیکی از نویسنده بودن دارند. مسلم است که باید علایق خود را دنبال کنید اما شما باید درآمد داشته باشید تا بتوانید زندگی کنید. تحقیق کنید و ببینید در هر زمینه چقدر حقوق خواهیدداشت. همچنین باید بپذیرید که با انتخاب این شغل شما وارد یک دریای طوفانی (پر از رقیب و شرایط سخت) می شوید نه یک دریای آرام و آبی.

برای مثال، آیا می دانید میانگین حقوق سالانه خبرنگارها، گزارشگرها و تحلیلگرهای خبر در ایالات متحده 38870 دلار است؟
۷ قدم برای تبدیل شدن به یک محتوا نویس حرفه‌ای

از طرف دیگر نویسندگان فنی 111260 دلار درآمد دارند اما آنها نویسندگان بخش هایی هستند که به احتمال زیاد در آینده نزدیک به وسیله دستگاه های خودکار انجام خواهدشد.
چرا من محتوانویسی را انتخاب کردم؟ زیرا در آن زمان محتوانویسی پردرآمدترین شاخه نویسندگی (میانگین ۶۸۳۴۵ دلار) بود؛ همچنین متوجه شدم به این کار علاقه دارم و همیشه از تبلیغات و شعارهای تبلیغاتی خوب لذت برده ام. من بیشتر طرفدار زبان محاوره ای هستم.

۲. به خودتان اعتماد داشته باشید

ممکن است بعضی ها باور نکنند اما اعتماد و خودباوری یکی از ضرورت های موفقیت است. برای مثال، خیلی از افراد از کودکی به این باور رسیده اند که کارهای خلاقانه مانند نویسندگی، آینده مالی خوبی ندارند؛ بنابراین حتی اگر استعداد و انگیزه کافی هم داشته باشند، از انتخاب نویسندگی حرفه ای به عنوان شغل خود وحشت دارند.

آنها مطمئن هستند که شکست خواهندخورد، به همین دلیل بدون هیچ تلاشی تسلیم می شوند. شما این کار را نکنید؛ مهارت ها، علایق، موقعیت و زمان را در نظر بگیرید و ببینید آیا نویسنده شدن تصمیم عاقلانه ای برای شما هست یا خیر. تنها شما می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید.

۳. این کار را به صورت آزمایشی انجام دهید

زمانی که تصمیم گرفتید «بله، می توانم این کار را شروع کنم»، باید به دنبال یک موقعیت شغلی باشید. اگر سابقه کاری ندارید، بهترین راه برای آشنا شدن با کارتان این است که تصور کنید از مشتری سفارش دارید و یک کار ساختگی انجام دهید.

برای مثال اگر می خواهید یک محتوانویس شوید، به نزدیک ترین مغازه بروید و متن های تبلیغاتی چیپس هایشان را بخوانید و سعی کنید آنها را اصلاح کنید. تکالیف ساده دوستان و فامیل هایتان را انجام دهید یا در وب سایت نویسی به آنها کمک کنید. حتی می توانید کارهایی را با درآمد خیلی کم قبول کنید، زیرا در این مرحله هدف ما درآمدزایی نیست، فقط می خواهیم ببینیم به این کار علاقه داریم یا خیر.

۴. آمادگی شکست و انتقادهای فراوان را داشته باشید

یکی از مهم ترین مراحل زندگی یک محتوانویس حرفه ای زمانی است که اولین حقوقش را دریافت می کند و اعتماد به نفس زیادی دارد. اما بعد متوجه می شوید که حتی اگر به نویسندگی علاقه دارید و فکر می کنید نویسنده خوبی هستید، ممکن است دیگران با شما موافق نباشند. این یک نقطه حساس است، شما چگونه با شکست ها و انتقادها مواجه خواهیدشد؟ می توانید این شکست ها را تحمل کنید یا انتظار دارید مردم همیشه شما را تحسین کنند؟

زمانی که تصمیم گرفتم یک نویسنده حرفه ای باشم، بسیار ترسیده بودم و فکر می کردم با انتخاب این شغل آینده ام را خراب کرده ام. در کمال ناامیدی برای چندین شرکت تقاضانامه فرستادم و کارهای دوستان و آشنایان را رایگان انجام دادم. یاد گرفتم که انسان ها می توانند به هر چیزی عادت کنند. اولین انتقادها و شکست ها من را وحشت زده کردند، اما پنجاهمین انتقاد چطور؟ من اصلا متوجه آن نشدم زیرا مشغول کارهای دیگر بودم و درواقع اهمیتی نمی دادم.

۵. تخصصی کار نکنید، چندین زمینه را امتحان کنید

اختصاصی نوشتن بسیار راحت تر از نوشتن در همه زمینه هاست؛ به همین دلیل بعضی محتوانویسان فقط برای دندان پزشکان و بعضی دیگر فقط برای شرکت ها کار می کنند. اما نیاز نیست که در ابتدا زمینه کاری خود را انتخاب کنید، درواقع بهتر است این کار را نکنید.

برای مشتری های مختلف در زمینه های متفاوت کار کنید تا متوجه شوید به کدام زمینه علاقه بیشتری دارید، کدام زمینه مشتریان بیشتری دارد و کدام زمینه پرمنفعت تر است؛ سپس انتخاب کنید.

۶. کارتان را تبلیغ کنید

هرچه با مشتری های بیشتری کار کنید، متوجه خواهید شد که اکثر مردم به سابقه نویسندگی و کارهای قبلی شما اهمیتی نمی دهند، آنها با توجه به دو نکته شما را انتخاب می کنند: 1. از شما خوششان بیاید. 2. نظرات و نوشته های خوبی در مورد شما وجود داشته باشد (چه از کسی بشنوند، چه در اینترنت بخوانند). به همین دلیل شما باید بتوانید کارتان را تبلیغ کنید. اکثر نویسنده ها در این مورد ضعیف هستند. ما فکر می کنیم نوشته های ما و سوابق کاری مان تبلیغ ما هستند اما امروزه مشتری ها این گونه تصمیم نمی گیرند.

7. آیا به این کار به اندازه ای علاقه دارید که بتوانید آن را تمام وقت انجام دهید؟

حتی اگر اسمتان در ابتدای نوشته هایتان نباشد، باز هم این نوشته شماست که منتشر می شود؛ شما می توانید به خودتان افتخار کنید زیرا این آرزوی همه نویسندگان مشتاق است. بسیاری از نویسندگان در همین نقطه توقف می کنند و به کار تمام وقت دیگری می پردازند و هر زمان علاقه داشتند می نویسند. اما شاید علاقه شما فراتر از حد معمول باشد و بخواهید یک نویسنده تمام وقت باشید زیرا این رویای شماست. به هر حال تصمیم با شماست.

از تلاش نکردن بیشتر بترسید:

من قبل از اینکه راه خودم را پیدا کنم، برای شرکت های مختلفی کار کردم و شرایط متفاوتی را تجربه کردم و شرایط متفاوتی را تجربه کردم. احساسات و اعتماد به نفسم بسیار متغیر بود و حس می کردم باید تسلیم شوم؛ اما نشدم زیرا نویسنده حرفه ای بودن از کودکی رویای من بود. فرقی نمی کند به چه کاری علاقه دارید، از همین امروز تلاش کنید و سعی کنید به آن دست پیدا کنید.

هان- گوان لانگ
مترجم: غزاله رسول زاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج