جاباما
۶۰۰۱۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

یادگار امام: با وحدت مسلمانان، شاهد جنایات میانمار نبودیم

یادگار گرامی امام: مقام معظم رهبری نیز همواره بر ضرورت همبستگی جهان اسلام تأکید دارد و اگر وحدت واقعی میان امت اسلامی وجود داشت امروز شاهد جنایات جاری در میانمار که به نوعی تکرار نسل کشی مسلمانانِ سربرنیتسا است، نبودیم.

خبرگزار یایسنا: باقر عزت بگویچ عضو مسلمان شورای سه نفره ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ضمن یادآوری علاقه مندی مسلمانان بوسنیایی به امام خمینی، حضور یادگار گرامی امام در این کشور را خوشامد گفت و با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت، تأکید کرد: مردم مسلمان بوسنی همواره قدردان کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران هستند.

باقرعزت بگویچ نیز علاقه مندی کشورش را به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها مورد تأکید قرار داد.

همچنین رئیس جمعیت اسلامی بوسنی و هرزگوین در دیدار با یادگار امام، ضمن تقدیر از حمایت های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم بوسنی در شرایط سخت جنگ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری شجاعانه امام خمینی همواره الهام بخش مسلمانان بوسنی بوده و این مردم از این اتفاق مهم درس مقاومت و استقامت آموختند و این آموزه ها را در زمان جنگ بوسنی جلوه گر ساختند.

رئیس جمعیت اسلامی بوسنی و هرزگوین، میزبانی یادگار گرامی امام راحل را افتخاری ارزشمندی برای جمعیت اسلامی این کشور دانست و از رهبر معظم انقلاب ودولت و ملت ایران تقاضا کرد، همچنین بر حمایت از این کشور ادامه دهند.

اعضای شورای ادیان بوسنی مرکب از نمایندگان جامعه مسلمان، مسیحیان ارتدوکس، مسیحیان کاتولیک و جمعیت یهودیان نیز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بیست ساله این شورا، تأکید کردند، این شورا می کوشد جایگاه دینی و معنویت را در جامعه بوسنی ارتقاء دهد و نشان دهد که ادیان الهی همواره پیام آور صلح و دوستی هستند و منازعات قدرت طلبانه هرگز منشاء دینی ندارد.

یادگار گرامی امام در این دیدارها که محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشت، با تشریح دیدگاههای امام راحل در خصوص وحدت جهان اسلام و رفع اختلافات شیعه و سنی در یکسو و همگام شدن پیروان همه ادیان ایراهیمی در تمسک به ارزش های مشترک الهی از سوی دیگر، یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز همواره بر ضرورت همبستگی جهان اسلام تأکید دارد و اگر وحدت واقعی میان امت اسلامی وجود داشت امروز شاهد جنایات جاری در میانمار که به نوعی تکرار نسل کشی مسلمانانِ سربرنیتسا است، نبودیم.

یادگارگرامی امام در این سفر که به دعوت جمعیت اسلامی بوسنی انجام شده، عصر روز پنجشنبه در نشست علما و اندیشمندان مسلمان بوسنی که با حضور رئیس العلما و شخصیت های دینی در محل کتابخانه غازی خسروبیگ سارایوو برگزار شد، طی سخنانی با عنوان «راهکارهای تقویت وحدت اسلامی و همزیستی انسانی» به تشریح آموزه های قرآن کریم و اندیشه های امام راحل در این خصوص پرداخت.

بازدید از کتابخانه غازی خسروبیگ و نسخ خطی فارسی موجود در این کتابخانه و دیدار با اعضای سفارت و مسئولین نهادهای ایرانی، دیگر برنامه های مدت اقامت یادگار امام در سارایوو بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج