جاباما
۶۰۰۴۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ همه چیز از دکمه قرمزه شروع شد

ما که در همه چیز به خودکفایی رسیده‌ایم. الان وقتش است یک کتاب گینس هم برای خودمان بزنیم و انواع رکوردها را داخلش ثبت کنیم. یک بخش کامل کتاب را هم باید به القاب و اسامی خاص اختصاص بدهیم.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

ما که در همه چیز به خودکفایی رسیده‌ایم. الان وقتش است یک کتاب گینس هم برای خودمان بزنیم و انواع رکوردها را داخلش ثبت کنیم. یک بخش کامل کتاب را هم باید به القاب و اسامی خاص اختصاص بدهیم. چون مثال‌هایی که بعضی از مسئولان وقت و بی‌وقت (مسئولان سابق) برای معرفی دیگران می‌زنند، اگر ثبت نشود کم لطفی شده. مثلا ريیس جمهور کشور، به وزیر بهداشت خودش می‌گفت هلو. یعنی نردبان گذاشته، رفته بالای درخت و یک وزیر بهداشت انتخاب کرده بود. یا الان آقای حداد می‌گوید رایانه، منظورش آقای احمدی‌نژاد است. یا گاهی آقای لاریجانی در نطق‌های مجلس می‌گوید:«این آسمان قمر در عقرب که قوس قزح در آن آفتاب بالانس را به طور کامل اجرا می‌کند» که منظورش فضای سیاسی جهان است! خلاصه خیلی توصیفات قشنگی از عزیزان می‌شنویم و کلی چیز یاد می‌گیریم.

برگردیم به مبحث آقای حداد عادل که همین پریروز فرمودند: «احمدی‌نژاد مانند رایانه‌ای است که ما نرم‌افزار آن را نداریم». حالا کاری نداریم که سخت افزارش هم اول یک شکل دیگر بود و در دوران ریاست جمهوری تغییرات شگرفی کرد. ولی در بحث نرم‌افزاری هم سال‌۸۴ آقای احمدی‌نژاد یک سیستمی بود که داشت داخل شهرداری تهران خاک می‌خورد. آقای حداد عادل و سایر دوستان داشتند رد می‌شدند، به آقای احمدی‌نژاد برخوردند. پرسیدند: «این سیستم چیه اینجا؟» جواب شنیدند که «چیزی نیست، فقط به اون دکمه قرمزه دست نزنین!» منتها از آنجا که هیچ کاری بدون آزمون و خطا صفا ندارد، دکمه قرمزه را فشار دادند و به مدت هشت سال، شد آنچه که شد.

در این هشت سال هم خیلی سعی کردند سیستم‌عامل احمدی‌نژاد را کشف کنند، ولی متاسفانه تخصص چندانی در علوم کامپیوتر نداشتند. بنابراین از مدیران شرکت‌های مطرح دنیا کمک گرفتند. این مدیران با همفکری،‌ راهی برای دستیابی به اطلاعات هارد احمدی‌نژاد پیدا می‌کردند که ناگهان آنتی‌ویروس احمدی‌نژاد یک ورود غیرمجاز را تشخیص داد و سیستم دفاعی‌اش فعال شد و کاری کرد که تحریم شویم تا دیگر شرکت‌های جهان نتوانند تحقیقات‌شان را ادامه بدهند. ولی استیو جابز خدابیامرز رفت در خلوت خودش این‌قدر تحقیق و بررسی کرد و به نتیجه نرسید که آخرش مریض شد و عمرش را داد به شما!

الان هم با اینکه آن هشت سال تمام شده، هر کاری می‌کنند خاموش نمی‌شود.

یعنی اول دوشاخه‌اش را از برق کشیدند، خاموش نشد. فیوز را قطع کردند، باز نشد. برق ساختمان را قطع کردند، نشد. برق منطقه را قطع کردند، نشد. گفتند شاید باتری خورشیدی دارد، در محیط تاریک نگهش داشتند، باز خاموش نشد. خلاصه الان دیگر شناسایی سیستم عامل مطرح نیست، بلکه همه دارند دنبال یک راهی می‌گردند که این بزرگوار را خاموش کنند.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که به هر دکمه قرمزه‌ای دست نزنیم، شاید که سیستم عامل خفته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج