جاباما
۶۰۰۵۵۹
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

تاثیر پیاده روی روزانه بر جسم و ذهن‌

درست است که پیاده روی، ورزشی ساده است اما دلیل نمی‌شود مفید نباشد. بهتر است فعلا توصیه‌ی «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» را فراموش کنید و از پیاده روی‌های‌تان لذت ببرید!

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: درست است که پیاده روی، ورزشی ساده است اما دلیل نمی‌شود مفید نباشد. بهتر است فعلا توصیه‌ی «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» را فراموش کنید و از پیاده روی‌های‌تان لذت ببرید!
آیا وقتی ورزش کردن به ذهن‌تان خطور می‌کند فکر می‌کنید حتما باید ساک ورزشی‌تان را بردارید و به باشگاه بروید و با دستگاه‌ها و وزنه‌ها دست و پنجه نرم کنید و بعد از کلی عرق ریختن و نفس نفس زدن، به خانه برگردید؟ آیا این همان سناریوی خوشایند شماست؟ افراد زیادی عاشق باشگاه رفتن هستند و به طور جدی دوست دارند قدرت‌شان را بیشتر کنند و عضله بسازند. اما اگر چنین فعالیت‌هایی باب میل شما نباشد چطور؟ پس نباید ورزش کنید؟ اینطور نیست، پیدا کردن فعالیت بدنی محبوب‌تان، ارزش بسیار زیادی دارد.

پیاده روی یک از ورزش‌های ساده‌ای است که تاثیرات شگفت انگیزی دارد، چه کسی هست که پیاده روی را دوست نداشته باشد؟ پیاده روی کردن، یکی از ورزش‌هایی است که واقعا کمتر کسی پیدا می‌شود به آن علاقه نداشته باشد و درست به همین دلیل است که اکثرا فکر می‌کنند پیاده روی، کم‌اثرترین و بیفایده‌ترین ورزش ممکن است! در ادامه به برخی از بهترین فواید پیاده روی روزانه اشاره می‌کنیم.
تاثیر پیاده روی روزانه بر جسم و ذهن‌

۱. کاهش وزن

پیاده روی آنقدر ساده و مفرح است که ما معمولا نسبت به سختی‌های تمرین در باشگاه، آن را دست کم می‌گیریم و تاثیرش را روی کاهش وزن قبول نداریم. اما باید دیدمان را عوض کنیم. پیاده روی تند اگر همراه با تغذیه‌ی درست باشد، تاثیر بسیار قابل توجهی روی کاهش وزن دارد و در مورد خانم‌ها، آب شدن چربی‌های عمقی شکم، اولین اتفاقی است که می‌افتد. پس یادتان باشد: یک مایل پیاده روی، ۸۸.۹ کالری می‌سوزاند، و یک مایل دویدن، ۱۱۲.۵ کالری.

۲. کاهش ریسک ابتلا به دیابت

انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده است که پیاده روی، سطح قند خون را کاهش داده و در نتیجه ریسک ابتلا به دیابت را کم می‌کند.

۳. کاهش فشار خون

پژوهشگران دریافتند پیاده روی منظم، فشار خون را پایین آورده و ریسک سکته‌ی مغزی را ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

۴. کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی

مطالعات نشان داده افرادی که حداقل ۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر پیاده روی می‌کنند، به میزان ۳۰ درصد از خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی‌شان می‌کاهند.

۵. تنظیم وضعیت گوارش

برخی از افراد به طور طبیعی، سیستم گوارشی دارند که مثل ساعت، منظم کار می‌کند اما خیلی‌ها هم اینطور نیستند. اگر شما هم جزو دسته‌ی دوم هستید، پیاده روی می‌تواند در بهبود وضعیت گوارش‌تان موثر باشد. یکی از مهمترین چیزهایی که یک بیماری که جراحی شکم رویش انجام شده نیاز دارد، پیاده روی است زیرا در پیاده روی، عضلات شکمی و میان‌ تنه به خوبی درگیر شده، و در نتیجه سیستم گوارشی بهره‌ی زیادی خواهد برد.

۶. تقویت استخوان‌ها

تقویت استخوان‌ها با ورزش منظم، یکی از راههای موثر پیشگیری از پوکی استخوان و افت ستون فقرات است. چگالی استخوانی با ورزش‌هایی چون پیاده روی افزایش می‌یابد و آنهایی که به طور منظم پیاده روی می‌کنند، نسبت به افرادی که اهل پیاده روی نیستند، استخوان‌های محکم‌تری دارند.
تاثیر پیاده روی روزانه بر جسم و ذهن‌

۷. بهتر شدن خلق و خو

حتما دیگر می‌دانید که فعالیت بدنی، می‌تواند اعصاب را آرام کند اما حتما نباید یوگا یا مدیتیشن یا کیک بوکسینگ کار کنید تا خوش اخلاق‌ و آرام شوید. حتی یک پیاده روی ساده هم می‌تواند تاثیرات چشمگیری بر خلق و خوی شما بگذارد. پیاده روی‌های منظم، سیستم عصبی‌تان را اصلاح می‌کند تا حدی که عملا متوجه کاهش خشم و اضطراب‌تان خواهید شد. ضمنا پیاده روی با یک دوست، یک حرکت اجتماعی سالم است و پیاده روی در روشنایی روز می‌تواند افسردگی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) را کاهش دهد.

۸. خلاق‌تر شدن ذهن

خیلی‌ها این را تجربه کرده‌اند که هنگام پیاده روی، افکاری ابتکارآمیز به ذهن‌شان خطور کرده یا راه حل مشکلات را پیدا می‌کنند. چهار مطالعه در این مورد انجام شده و همه‌ی آنها تائید کرده‌اند که پیاده روی، اندیشه پردازی‌های مبتکرانه را بیشتر می‌کند.
البته این تاثیری نیست که تنها با حرکت کردن در محیطی خاص و قدم زدن در جایی حاصل شود، بلکه باید واقعا پیاده روی کنید! چه در محیط بیرون چه روی تردمیل. پیاده روی باعث می‌شود ایده‌هایی جدید و مناسب به ذهن‌تان خطور کند و این اتفاق حتی بعد از پیاده روی، زمانی که می‌نشینید تا کارهای‌تان را انجام دهید هم ممکن است روی دهد.

۹. افزایش طول عمر

شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند پیاده روی می‌تواند ریسک مرگ و میر را کاهش دهد. مطالعه‌ای که روی اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۳۳۴۰۰۰ نفر انجام شد، به طور آشکار نشان داد که حتی تغییر سبک زندگی غیر فعال به روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی می‌تواند احتمال مرگ را تا ۷ درصد کم کند.

۱۰. برای چند برابر کردن فواید گفته شده، در پارک پیاده روی کنید

هر چند نکته‌ی اصلی در تمام موارد گفته شده، پیاده روی است اما مطالعات گسترده‌تری نشان داده پیاده روی در پارک یا حتی یک فضای سبز ِ پُر از درخت، به کاهش خستگی مغز کمک می‌کند که معادل، استرس کمتر و افزایش تمرکز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تقی تفکر

      بسیار عالی بود احسنت چون بسیاری از مردم از همین اطلاعات هم اگاه نیستند باز هم ادامه دهید سپاسگزارم از محبت و لطف شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج