۶۰۰۶۱۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

اشتباهاتِ یک کارآفرین تازه کار!

ایفای نقش به عنوان یک کارآفرین موفق، بدون شک کار سختی است. قطعا هر کارآفرینی که امروز به موفقیت دست یافته است، روزی رویاهای بزرگی در سر پرورانده است و این رویاها را به مرحله عمل رسانده تا بتواند به مدیری موفق تبدیل شود.

برترین ها - پلاد ناصری: ایفای نقش به عنوان یک کارآفرین موفق، بدون شک کار سختی است. قطعا هر کارآفرینی که امروز به موفقیت دست یافته است، روزی رویاهای بزرگی در سر پرورانده است و این رویاها را به مرحله عمل رسانده تا بتواند به مدیری موفق تبدیل شود. اگر در ابتدای امر به آینده مدیریتی خودتان فکر کنید و راه موفقیت خود را به تماشا بنشینید، ممکن است کمی دچار ترس و نگرانی شوید.
اما باید بدانید که بیشتر مدیرانی که امروز سکان هدایت کسب و کار خودشان را در دست گرفته اند، پیش از این در شرکت دیگری تجربه مدیریت نداشته اند و در واقع همین کسب و کاری که امروز مالک آن هستند، راهی برای تمرین و کسب تجربه لازم برایشان بوده است.
با بررسی عملکردها و رویکردهایی که کارآفرینان تازه کار در مدیریت کسب و کار خود دارند، می توان الگوی مشخصی از اشتباهات را برایشان ترسیم کرد که اغلب با همین اشتباهات در رسیدن به موفقیت ناکام می مانند. در اینجا این اشتباهات رایج را گوشزد خواهیم کرد.
اشتباهاتِ یک کارآفرین تازه کار!
1. به جای پرورش استعدادها به دنبال یافتن افرادی مستعد هستند

هر کسی به دنبال بهترین افراد برای استخدام است. اما مشکل اصلی در این موارد این است که همیشه امکان یافتن با استعدادترین افراد برای استخدام وجود ندارد. باید توجه داشت که یک مدیر تازه کار و کم تجربه، قادر به برآوردن نیازها و خواسته های افرادی با مهارت و استعدادهای بالا نخواهد بود، و همین امر می تواند در امر مدیریت کسب و کار و در نتیجه موفقیت سازمان لطمه وارد کند.

به علاوه به کارگیری این نیروها با سطح توانایی های بالا، برای مجموعه کسب و کار شما بسیار پرهزینه خواهد بود. به ویژه اگر در گام های ابتدایی راه اندازی کسب و کار خود هستید، استخدام افرادی حرفه ای با مهارت های بالا ممکن است به جای کمک به پیشرفت شما، موجب شکست در مدیریت کسب و کارتان شود.

بهترین راه این است که به جای خریدن استعدادها، آن ها را در مجموعه شغلی خودتان پرورش دهید. به عنوان مثال اگر شرکت خودتان را به تازگی تاسیس کرده اید و به فردی دارای مهارت عکاسی نیاز دارید، قطعا با استخدام یک عکاس حرفه ای، هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهید شد. اما اگر به دنبال فردی خلاق بگردید که دارای دید عکاسی مناسبی باشد، اما هیچ سابقه و تجربه کاری نداشته باشد، انتخاب بهتری انجام داده اید.
اگر چه این گونه افراد هنوز استعدادهای خودشان را به مرحله عمل نرسانده اند، اما می توانند پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به فردی توانمند از خودشان بروز دهند و با هزینه ای به مراتب کمتر برایتان مثمر ثمر واقع شوند.

2. مدل درآمدی مشخصی برای خود ترسیم نمی کنند

آیا کسی وجود دارد که به دنبال پول درآوردن از کسب و کار خودش نباشد؟ بسیاری از کارآفرینان به خدماتی که می خواهند در بستر کسب و کار خودشان ارائه دهند، و محصولاتی که قصد دارند به مشتریانشان بفروشند، فکر کرده اند. اما یک مدل درآمدی مشخص و واضح برای خودشان ترسیم نکرده اند تا بر مبنای آن فرایندهای کسب و کارشان را تعیین نمایند. طول عمر ارزش و درآمدی که هر مشتری می تواند ایجاد کند باید در مدل درآمدی مشخص شود و برنامه مدونی برای استفاده از این طول عمر تعیین شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی یک مشتری محصولی را از آنها خریداری می کند، باید به دنبال مشتریان جدید بگردند. اما مهمترین نکته این است که باید به دنبال بهینه سازی ارتباط موثر خود با مشتریان کنونی خود باشید.
این کار موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتری خواهد شد و به رشد کسب و کارتان کمک بزرگی خواهد کرد. این مدل درآمدی از نظر اهمیت هیچ تفاوتی با بیزینس پلن نخواهد داشت، و باید در آن تمام محصولات خودتان را تا ده سال آینده پیش بینی کنید. اگرچه ممکن است جزئیات مدل درآمدی شما در طول زمان تغییر کند، اما نقشه راه و جهت گیری کلی کسب و کارتان تغییر نخواهد کرد.

۳. راهکارهای جدید را بدون آزمون و خطا پیاده می کنند

خیلی از اوقات وقتی صاحبان کسب و کار دچار شکست می شوند، تصمیم می گیرند که ضررهای خودشان را با هزینه هایی که بر مشتری متحمل می کنند، جبران نمایند. به این ترتیب با خودشان می گویند که تغییر رویکردهایی که خیلی دیر اتفاق می افتند، ممکن است جلوی پیشرفت ما را بگیرد. پس بدون هیچ گونه آزمون و خطا، راهکارهایی جدید را در پیش می گیرند که در بسیاری از موارد اثرات زیانباری به دنبال خواهند داشت.

به عنوان مثال اگر احساس می کنید که قیمت ارائه خدمات یا عرضه محصولاتتان بیش از حد زیاد است، سعی نکنید به هر طریقی این هزینه را با اختصاص تخفیف به مشتریانی که هیچ شکایتی از قیمت های بالا ندارند، کاهش دهید.
به جای این کار، اندکی قیمت نهایی محصولاتتان را کاهش دهید و کمی برای تست این تغییرات وقت بگذارید. اگر تغییر مثبتی در میزان فروش محصول خود مشاهده کردید، همین روش را ادامه دهید. چنین آزمایش هایی می تواند خیلی سریع و بدون هزینه های بالایی انجام گیرند.
اشتباهاتِ یک کارآفرین تازه کار!

۴. بیش از حد درگیر پیروی از ایده های دیگران می شوند

در یک کسب و کار جدید و نوپا، توجه به آنچه دیگر رقیبان در حوزه کسب و کارتان انجام داده اند، می تواند کمک بسیار خوبی برای پروراندن ایده های جدید باشد. دنبال کردن ایده های دیگران به خودی خود نه تنها کار بیهوده ای نیست، بلکه می تواند بسیار مفید واقع شود.
اما مشکلی که در این بین وجود دارد این است که توجه بیش از حد به رقبا و دنبال کردن تمام گوشه و زوایای فعالیت های آنان، ممکن است به قدری روی کارتان تاثیر بگذارد، که مشتریانتان این تاثیر را به وضوح احساس کنند.
در نتیجه ممکن است به عنوان سازمانی شناخته شوید که تمام فعالیت هایش به صورت کپی ناخوشایندی از کارهای دیگر رقبا است. به عبارت دیگر، وقتی بیش از حد درگیر پیروی از ایده های دیگران می شوید، خلاقیتی که در خلق ایده های جدید می توانید به خرج دهید را از دست خواهید داد و این مسئله در راه رسیدن به موفقیت های شغلی بسیار زیانبار خواهد بود.

با مد نظر قرار دادن اشتباهاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، و دوری از آنها می توانید با سرعت بسیار بیشتری در جهت رسیدن به اهدافتان و دست یافتن به موفقیت در کسب و کاری که به تازگی راه اندازی کرده اید، به پیش روید. به یاد داشته باشید که بهترین گام ها در راه کسب موفقیت همیشه در مسیری برداشته می شوند که پیش از شما توسط دیگران امتحان شده اند. پس این اشتباهات را در کارهای آینده خودتان جدی بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصغر

      مطلب قشنگ و مفیدی بود اگه میشه از این گونه مطالب زیاد بزاربن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج