۶۰۰۸۶۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

جيب خالي قرمزها

بزرگ‌ترین چالش روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس، پرداخت بدهی مانوئل ژوزه، سرمربی پیشین این تیم است که حدود پنج ماه به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان فعالیت کرد و حال به همراه همکارانش، حدود ۱۱ میلیارد از این باشگاه دریافت کرد.

روزنامه قانون: بزرگ‌ترین چالش روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس، پرداخت بدهی مانوئل ژوزه، سرمربی پیشین این تیم است که حدود پنج ماه به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان فعالیت کرد و حال به همراه همکارانش، حدود ۱۱ میلیارد از این باشگاه دریافت کرد. مبلغی که سبب شد حساب باشگاه پرسپولیس به طور کامل خالی شود و به گفته محمد علی ترکاشوند، معاون اقتصادی سرخ‌پوشان، باشگاه هیچ پولی برای انجام امور روزانه خود ندارد. این در حالی‌است که حدود ۴۰۳ میلیون تومان از این مبلغ از طریق هواداران تامین شد. اما وضعیت قرمز در باشگاه پرسپولیس سبب شده تا مسئولان تصمیم بگیرند مبالغی که به عنوان پاداش و درصدی از قرارداد بازیکنان در حساب باشگاه نگه داشته بودند را به صورت یکجا به حساب مانوئل ژوزه واریز کنند.
محمد علی ترکاشوند در این باره گفته است: «ما تمام پول ژوزه و دستیارانش را تامین کردیم اما این پول از حق بازیکنان و کادر فنی تامین شده و دیگر پولی در باشگاه وجود ندارد. البته می‌دانیم که پرداخت پول ايشان در اولویت بود اما ما مجبور شدیم از حق بازیکنان‌مان در این مورد بگذریم. حقش نیست که دولت به ما کمک نکند. پرسپولیس در آستانه دیدار حساس در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و این در حالی‌است که بازی با الهلال کری بین ایران و عربستان است و بحث ملی تلقی می‌شود».

متهم اصلی

بسیاری معتقدند متهم اصلی در پرونده مانوئل ژوزه، محمد رویانیان است. مردی که بازیکنان بسیاری برای سرخ‌پوشان خرید و حتی چندبار در اظهارنظرهایی عنوان کرده که «سردار آزمون» و «علیرضا جهانبخش» را نیز جذب کرده بود اما به دلیل تمایل این بازیکنان به حضور در فوتبال اروپا، رضایتنامه آن‌ها را صادر کرده است. براساس شواهد، رویانیان سه قرارداد با مانوئل ژوزه بسته بود و همین موضوع سبب شده تا مبلغ قرارداد این مربی پرتغالی که دستاوردی نیز نداشت، سر به فلک بکشد. قرارداد ژوزه با پرسپولیس یک اشتباه بزرگ مدیریتی از طرف مردی بود که سال هاست در ایران مدیریت کرد و در نهایت چنین فاجعه‌ای را پدید آورد.
رویانیان اظهارنظر جالبی درباره پرونده ژوزه دارد، او با کنایه به طاهری در این باره گفته بود: «من هر گونه قراردادی كه با ژوزه بسته باشم،حتی اگر ۱۰۰برابر قرارداد تركمانچای هم بوده باشد، ۳۱۲هزار یورو بدهكار ژوزه بودیم. شما چرا ماجرای بدهی به او را پیگیری نكردید تا ۶۵۰هزار دلار جریمه شوید؟ دست به پرونده‌سازی نزنید». اما طاهری همواره تلاش کرده به دنبال مقصر در این ماجرا نباشد و بارها به کنایه درباره اشتباهات مدیریتی صحبت کرده، اشتباهاتی که گاه با پاسخ های تندی از سوی مسئولان پیشین باشگاه و گاه با سکوت همراه بوده است.

حاضر به تعامل نشد

باشگاه پرسپولیس، تلاش بسیاری کرد که مبلغ قرارداد ژوزه را به صورت اقساطی پرداخت کند اما این مربی پرتغالی به هیچ عنوان با باشگاه کنار نیامد و اعلام کرد تمامی این مبلغ را به صورت نقدی دریافت خواهد کرد. علی اکبر طاهری و وکلای باشگاه پرسپولیس تلاش کردند این مبلغ را در پنج قسط به ژوزه پراخت کنند اما این راه حل نیز ثمری نداشت. ژوزه حتی پاسخ تلفن مسئولان پرسپولیس را نمی‌داد و وکلای او همه چیز را به دادگاه موکول کرده و اعلام کرده بودند حاضر به گفت و گوی حضوری و تعامل نیستند. در این باره شنیده ایم که مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم پاسخگویی به وکلای ژوزه (پیش از شکایت این مربی به فیفا)، مورد غضب قرار گرفتند و به همین دلیل این لجبازی و عدم تعامل شکل گرفته است. محمد علی ترکاشوند در این باره گفته است: «تلاش وکلای باشگاه پرسپولیس برای پرداخت اقساط ژوزه به نتیجه نرسید .
وکیل او اعلام کرد کل طلبش را یک جا می‌خواهد. کاری که دستیاران وی نیز انجام دادند و پول‌شان را به صورت کامل گرفتند. ما با توجه به خطر کسر امتیاز، پول این مربی پرتغالی را تمام و کمال به حسابش واریز کردیم و تا آنجایی که من اطلاع دارم، این پول الان در اختیار اوست و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد». کسر امتیاز، سقوط به لیگ یک و یا محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شد اما مشکلات پرسپولیس همچنان ادامه دارد. این تیم بدهی‌های فراوانی به بازیکنان خارجی خود دارد و مشخص نیست تا چه زمانی درگیر چنین پرونده‌هایی خواهند بود. نکته جالب اینجاست که رسانه‌ها پس از جدایی هر مربی یا بازیکن خارجی، از مسئولان باشگاه می‌خواهند که اجازه تکرار اشتباهات گذشته و شکایت را ندهند. مدیران باشگاه نيز اطمینان می دهند که چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد اما پس از کناره گیری، پرونده جدیدي رونمایی می‌شود. به هر ترتيب مسئولان باشگاه تلاش بسياري كردند تا از وزارت ورزش براي پرداخت بدهي سنگين خود كمك بگيرند اما مذاكرات و تلاش‌ها براي جلب توجه وزارت ورزش بي ثمر بوده و هيچ كمكي براي پرداخت بدهي اين باشگاه از سوي سلطاني‌فر انجام نشد. اين در حالي‌است كه او مدتي قبل و پس از درخشش پرسپوليس در آسيا، از عملكرد بازيكنان تمجيد كرده و عنوان كرده بود بايد تلاش كنيم تا اين تيم به عنوان قهرماني آسيا دست پيدا كند. حال مشخص نيست چرا تلاشي در اين‌باره صورت نمي‌گيرد. هرچند كه باشگاه پرسپوليس نيز حاميان مالي متعددي دارد و مشخص نيست چرا نمي‌تواند از طريق آن‌ها، هزينه‌هاي جاري را تامين كند. اين در حالي‌است كه سازمان ليگ نيز هيچ پولي براي فروش بليت به باشگاه پرداخت نكرد و اعلام كرد سهم بليت فروشي اين باشگاه از بدهي‌شان به سازمان ليگ كسر شد. اتفاقي كه حاشيه‌هاي فراواني را در پي داشت و سبب شد افشاگري‌هاي بزرگي در زمينه يك شركت بليت‌فروشي انجام شود.

چاره: صعود به فینال

پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و برای صعود به فینال باید الهلال را در دو دیدار رفت و برگشت شکست بدهد. اما بی پولی گریبان این باشگاه را گرفته و مسئولان باشگاه پرسپولیس درصدد یافتن راه حلی برای ایجاد انگیزه در بازیکنان هستند. صعود به فینال می تواند مشکلات پرسپولیسی‌ها را تا حدود زیادی حل کند، این تیم در صورت نایب قهرمانی، حدود پنج میلیارد تومان و در صورت قهرمانی حدود ۱۲ میلیارد تومان پاداش از سوی AFC دریافت خواهد کرد. مبالغی که مشکلات پرسپولیسی‌ها را حل می کند و این باشگاه می تواند علاوه‌بر پرداخت پاداش به بازیکنان، زمینه پرداخت بدهی‌ها را نیز فراهم کند.
اما در حال حاضر ژوزه تمام دارایی‌های این تیم را گرفته است. پرسپولیس باید در مقابل الهلال به میدان برود، تیمی که از شرایط بهینه مالی سود می برد و در چند روز اخیر بحث‌هایی درباره خرید دیه گو کاستا، مهاجم چلسی نیز توسط این باشگاه مطرح شده است. دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، جنگ دارا و ندار است. عربستانی‌ها خوش شانس هستند که موفق شدند هواداران میلیونی سرخ‌پوشان را به دلایل غیرورزشی از این تیم بگیرند، پرسپولیس نیز در اوج بدشانسی باید در ورزشگاه کشور ثالث در مقابل الهلال قرار بگیرد؛ درحالی‌که پولی در حساب خود ندارد. همه امیدوار به غیرتمندی بازیکنان پرسپولیس هستند، بازیکنانی که نشان داده‌اند قادر هستند هر کار غیرممکنی را ممکن سازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هیس

      اره وزارت پولو نداده دلفینا هم پرواز میکنن

      پاسخ ها

      • علی

        امیدوارم این پولو با خودت به گور ببری پیرنفهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج