جاباما
۶۰۰۹۶۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

بنز صنعت خودروی ایران را متحول می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهان به‌ویژه مرسدس بنز باعث متحول شدن صنعت خودروی ایران خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهان به‌ویژه مرسدس بنز باعث متحول شدن صنعت خودروی ایران خواهد شد.

شهرام آزادی اظهار کرد: مرسدس بنز در رده چند خودروساز طراز اول جهان قرار دارد که توانسته با کیفیت‌ترین خودروها را با بالاترین سطح تکنولوژی تولید و عرضه کند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروی ایران در شرایط فعلی بیش از هر چیزی به ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی و انتقال تکنولوژی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دهه ۸۰ در طول دولتهای نهم و دهم صنعت خودروی ایران درجا زد و اتفاق خاصی در این صنعت نیافتاد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: صنعت خودرو در دوران دولتهای نهم و دهم یک دهه طلایی برای توسعه و پیشرفت را از دست داد آن هم در شرایطی که در همین ۱۰ سال رقبای ما در کشورهای در حال توسعه به ویژه چین، برزیل و هند پیشرفت زیادی در صنعت خودرو داشتند.

وی افزود: در آن ۱۰ سال تنها پیشرفت ما در صنعت خودرو در توسعه زیرساختهای فیزیکی و ایجاد سایتهای تولیدی جدید بود اما از مسئله اصلی که انتقال تکنولوژی و توسعه محصولات با استفاده از توان داخلی بود غفلت شد.

آزادی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم آسیب‌شناسی صنعت خودرو به درستی انجام و دو موضوع محوری ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی و توسعه محصولات با استفاده از توان داخلی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته صنعت خودروی ایران هم‌اکنون از انرزوا و رکود گذشته خارج شده و توانسته با برقراری ارتباط و همکاری با خودروسازان مطرح جهان از جمله پژو و سیتروئن گام‌هایی در راستای دستیابی به تکنولوژی روز تولید خودرو در جهان و توسعه محصولات داخلی بردارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات باید در دولت دوازدهم نیز به همین شکل ادامه یافته و همکاری‌ها با خودروسازان مطرح جهانی توسعه یابد که در این زمینه قرارداد منعقد شده اخیر با شرکت مرسدس بنز برای ایجاد شرکت مشترک تولیدی در ایران جدیدترین دستاورد دولت دوازدهم در صنعت خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      وقتی که پنجاه درصد سهام بنز مال یکی از بانک های دولتی ایران هست چرا نباید بنز در ایران حضور فعال داشته باشد چرا مردم ایران باید ماشین های تولیدی و غیر امن چینی سوار شوند مگر بانک سهامدار ایرانی بنز با پول این مردم و کشور نرفته سهام بنز را خریده است

    • بدون نام

      فکر کردی آخرین تکنولوژیشون رو میارن؟! نه عزیزم! مال ۳۰ سال پیششون رو با منت میارن!!!

      پاسخ ها

      • حسین

        همون تکنولوژی 30 سال پیششونم از تکنولوژی روز ماشینهای داخلی ، 50 سال جلوتره

    • بنده خدا

      قراردادها دو حالت دارن یا به نفع رانت خوارها میشه....یا به نفع ملت.....البته مورد دوم تاحالا مشاهده نشده فقط میگن بوده در زمانهای دور

    • افلاکی

      رقبارو خوب اومده ! هند و چین ؟! شما رقیب پشمک سازی هیچکسم نیستین چه برسه خودرو سازی. تعطیلش کنین گمرکی خودرو برداشته شه خودمون بلدیم از آخرین تکنولوژی بنز استفاده کنیم.

    • بدون نام

      خیلی هم عالیه این کارالازم پیشرفته تاکی درجازدن وتکنولوژی های قدیمی

    • بدون نام

      هروقت مسعولین ما از دهه شصت انتخاب شدن اون روز روز شکوفایی ایران هستهـ..الان یک مشت کهنسال قدیمی دارن ایران رو با اون شخصیتشون اداره میکنن..غیر محاله رشد کنیم

    • رانتخواران داعشخودروی وطن

      نعمت زاده صنعت مونتاژکاری خودرو را صدها سال از دنیا عقب انداخت.

    • بدون نام

      هر وقت پژو فرانسه رو اینجا تولید کردن بنز هم تولید میشه.

      پاسخ ها

      • فضل الله شیخی

        بنزبهتراز پراید می خوای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج