۶۰۱۱۲۰
۲۳ نظر
۵۰۱۶
۲۳ نظر
۵۰۱۶
پ

رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟

مهم نیست که در چه مرحله ای از رابطه تان تان به سر می برید، شما باید به اندازه کافی برای شریک زندگی تان زمان بگذارید. لازم نیست که همیشه و در همه جا در کنار او باشید اما کیفیت زمان با هم بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگر چه هر اختلاف نظر و جدایی در رابطه عاطفی، شبیه به یکدیگر نیست و علل مخصوص به خود را دارد اما پس از انجام تحقیقات، کارشناسان رایج ترین علت های جدایی زوج ها را شناسایی کرده اند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.
شرایط مالی
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
شرایط مالی، رایج ترین علت دعوا میان زوجین است. طبق تحقیقات انجام شده، در دنیای مدرن نسبت به قبل، زن و مرد هر دو در پول در آوردن و خرج کردن آن دخیل اند، به همین علت درگیری های آنها در این مورد نیز بیشتر شده است.
طبیعی است که هر کدام از ما در خانواده ای با شرایط مالی مختلفی بزرگ شده ایم، بنابراین به وجود آمدن اختلاف نظر در این زمینه در زندگی مشترک، طبیعی است. اما این ماییم که باید آن را مدیریت کنیم. بهترین شیوه حل این اختلاف آن است که به صورت توافقی تنها یک نفر مدیریت این امر را به عهده بگیرد.
عدم صمیمیت
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
شاید شما پس از سالها زندگی مشترک در کنار همسرتان، احساس کنید که دیگر مانند قبل اشتیاق لازم را برای برقراری ارتباط با همسرتان ندارید و حتی گاهی تنهایی را ترجیح دهید. شاید فکر کنید که ساعات، روزها، ماهها و حتی سالهای زیادی را در کنار او سپری کرده اید و حال زمان آن است که کمی هم در تنهایی به سر برید. اما آیا واقعا تمام روزهایی که در کنار همسرتان بوده اید، با او ارتباطی موثر داشته اید؟ آیا به کیفیت رابطه تان فکر کرده اید یا تنها کمیت را در نظر گرفته اید؟
اگر شما با وجود این که در کنار همسرتان هستید اما صمیمیت لازم را با او نداشته باشید، پس از مدتی احساس تنش و ناآرامی در کنار او خواهید داشت. بنابراین اگر می خواهید که رابطه بلند مدت تان به اینجا کشیده نشود، بهتر است که زاویه دیدتان نسبت به یک رابطه سالم و صمیمی را با شریک زندگی تان در میان بگذارید. به او بگویید که چه نوع رابطه ای ایده آل شماست؟ رابطه درست مانند یک گیاه است، به تغذیه و آب احتیاج دارد، پس از آن غافل نشوید.
تنها خوش گذراندن
مهم نیست که در چه مرحله ای از رابطه تان تان به سر می برید، شما باید به اندازه کافی برای شریک زندگی تان زمان بگذارید. لازم نیست که همیشه و در همه جا در کنار او باشید اما کیفیت زمان با هم بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.
این بدین معنی نیست که شما باید قید تمام دوستان خود را بزنید، بلکه باید گاهی بدون همسرتان با آنها قرار بگذارید و بیرون بروید. در واقع هم شما و هم شریک زندگی تان باید حامی یکدیگر در تمام مراحل زندگی تان باشید، به نظرات و رفتارهای هم احترام بگذارید و تعادل را در هر چیزی حفظ کنید. این کار به شما کمک می کند تا کیفیت زمان های با هم بودن تان را بالا ببرید و در نتیجه در وقت هایی که از هم دور هستید، دلگیر نباشید.
عدم گفتگو
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
بسیاری از زوج ها از این که نمی توانند با همسرشان ارتباطی موثر داشته باشند، می نالند. موضوعات مختلفی است که برخی از زوج ها از هم پنهان می کنند، زیرا نمی توانند به راحتی باهم صحبت کنند و ایده های ذهن شان را فاش کنند.
این مشکل می تواند در شرایط مختلفی، از موضوعات ساده مانند برنامه ریزی برای آخر هفته گرفته تا موضوعات پیچیده تر مانند تصمیم گیری در مورد آینده، باشد. زن و مرد در همه امور مانند فرزند، اموال، رابطه جنسی و... شریک زندگی هم هستند، بنابراین اگر نتوانند به راحتی با یکدیگر گفتگو کنند، در واقع در تمام جنبه های زندگی دچار سوتفاهم شده یا به مشکل بر می خورند که نتیجه ای جز جدایی نخواهد داشت.
درک نکردن احساسات
همانگونه که برقراری ارتباط یا شریک زندگی تان از اهمیت بالایی برخوردار است، درک کردن احساسات او نیز از لزومات یک رابطه است. آیا شما یا شریک زندگی تان به راحتی می توانید احساسات خود را با هم در میان بگذارید؟ اگر قادر به این کار نباشید، در واقع صمیمت بین تان را از میان برده اید.
اگر شما یا حتی طرف مقابل تان حس کنید که احساسات تان نادیده گرفته شده است، به مرور ترجیح می دهید که ارتباط کمتری با همسرتان داشته باشید و به سمت آنهایی که شما را درک می کنند، کشیده خواهید شد. پس سعی کنید که برای احساسات هم ارزش قائل شوید.
تقسیم نکردن وظایف
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
تقسیم وظایف برای همه زوج ها کار ساده ای نیست. این که چه کسی ظرف ها را بشوید، آشغال ها را دم در بگذارد یا رخت ها را در لباسشویی بیاندازد... شاید در کلام مسئله مهمی نباشد اما اگر به درستی انجام نگیرد، مشکلات بزرگی را به وجود خواهند آورد. حتی دوستان هم خانه هم ممکن است که با این مشکل مواجه شوند.
برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است که فهرستی از وظایف هر فرد را تهیه و روی کاغذ بنویسید. اگر به هر دلیلی هر کدام از آنها انجام نشد، بهتر است که فرد دیگری را برای آن کار در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر نتوانستید خانه را تمییز کنید، هر چند وقت یک بار کارگری استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. قدری پول خرج کردن به دعوا و جدایی، می ارزد.
خانواده و دوستان
زمانی که شما تنها زندگی می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی و در چه وقتی به خانه شما بیاید اما زمانی که زندگی مشترک تان آغاز می شود، دیگر شما به تنهایی تصمیم گیرنده نیستید. ممکن است شما بخواهید دوستان تان را به خانه دعوت کنید در حالی که همسرتان برنامه دیگری داشته باشد. در این شرایط، قبل از هر برنامه ریزی باید برنامه خود را با همسرتان هماهنگ کنید. به نیازها و خواسته های همسرتان احترام بگذارید و به حریم هم تجاوز نکنید تا حرمت های بین تان از میان نرود.
زمان های خواب متفاوت
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
اگر چه ممکن است که زمان خواب شما شب به شب با هم تفاوت داشته باشد اما تا حدودی می توانید آن را مشخص کنید. بعضی ها سحرخیزی را دوست دارند و برخی دیگر شب زنده داری را اما آیا می دانید که همین زمان خوابیدن ساده هم می تواند موجب دوری و یا بالعکس نزدیکی زوجین به هم شود؟ بنابراین تا جای ممکن سعی کنید که برنامه خواب تان را با برنامه خواب همسرتان تطبیق دهید. با این شیوه پس از مدتی خواهید دید که چه صمیمیتی میان شما برقرار خواهد شد.
مشکلات حل نشده
رایج ترین دلایل جدایی زوج ها از هم چیست؟
هر فردی ممکن است در زندگی اش از مشکلی که هنوز حل نشده، رنج ببرد. این مشکل می تواند مربوط به دوران قبل از آشنایی زوجین باشد یا حتی در حین رابطه با یکدیگر بوجود آید. آنچه اهمیت دارد زمان آن نیست بلکه برطرف کردن آن است. اگر شما نتوانید به کمک همسرتان مشکلی که از آن رنج می برید را حل کنید، نه تنها غم و غصه تان عمیق تر می شود بلکه به مرور زمان ثبات و اعتمادتان را نیز نسبت به طرف مقابل از دست خواهید داد.
رابطه زناشویی
بسیاری از زوج ها از رابطه زناشویی خود ناراضی هستند. این افراد اگر نارضایتی خود را بیان نکنند و آن را در دل خود چون یک راز نگه دارند، پس از مدتی دچار مشکلات بزرگ تری خواهند شد. در واقع رابطه جنسی یکی از مهمترین نیازهای هر زندگی مشترکی است که باید برآورده شود. بنابراین با خودتان صادق باشید، از همسرتان را نیز میزان رضایت اش از رابطه زناشویی را بپرسید، اگر نارضایتی وجود داشت، می توانید از یک مشاور کمک بگیرید و به سادگی آن را حل کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رایج ترین دلایل جدایی زوج ها در ایران هر چه باشه از این نشئت گرفته که مثل بسیاری از کارهای دیگه که بدون هیچ آگاهی قبلی و دیمی انجام میدیم شاید خوب از آب در اومد، در ازدواج هم همین الگو رو دنبال میکنیم.
      شاید کسی بگه مطالبی در کتابهای درسی و تلویزیون گفتن ولی اونها اگه به درد میخوردند وضعیت این نبود

    • علی

      توقع بالای دختران در امور زیر
      مالی = مرد رو به چشم دستگاه چاپ میبینند که نا محدود پول بدهد
      احساسی = مرد باید مثل یک ربات فول تایم گوش بفرمان زن باشد
      توقع جنسی بالای زنان = انتظار دارن مرد مثل یک ماشین همیشه موقع نیاز زن آماده باشد درک ناصحیح از سیستم فیزیکی مرد

      پرخاشگری و بی احترامی و بی منطقی هم یکی از مشکلات زنان ایرانی است .

    • بدون نام

      زناشویی رو چرا از اخر گفتین مهمترین عامل همین رابطه جنسی هست ک باعث اختلاف میشه ولی چون در محیطی بزرگ شدیم ک اگ در این مورد حرف بزنیم زشت حساب میاد

    • بدون نام

      علی @

      زنی که در امور مالی مشارکتی ندارد و منطقش هم فقط اینه که اگه میخواستم خودم خرجم رو بدم پس چرا ازدواج کردم به یکی از شعب قرض الحسنه راهنمایی کن
      __________________________________________________
      دو نیمکره منطقی و احساسی زنان همزمان فعال است ولی مردان خیر، پس لازم است هنگام کار منطقی مردان، کسی مزاحمشان نباشد، این را باید زنان بدانند

    • بدون نام

      برخلاف نظر دوستم مشکلات زناشویی متعاقب مشکلات دیگه مثل صمیمی نبودن و درک نکردنه. مشکل اصلی هم کفو نبودن و شاد نبودن در کنار یکدیگره

    • علی اصغر رضائی

      عدم صمیمیت در برگیرنده همه موارد است حالا خود صمیمیت چیه و چطور ایجاد میشه اول ماجراست

    • مهسا

      منم متاسفانه جدا شدم از همسرم به خاطر عدم صمیمیت و عدم درک احساسات و خلاهای عاطفی که در زندگیم داشتم و نارضایتی روابط زناشویی و اینکه به هیچ عنوان درکم نمیکرد ....ای کااااااش همه پیوندهای ازدواج عاقبت خوبی داشته باشه
      که آدم بعدش نادم و پشیمان نشه

      پاسخ ها

      • علی

        الان دیگه نداری پس خوشحال باش .
        شما اونو درک میکردی ؟

    • بدون نام

      خیانت آقا خیانت دلیل اوله

    • بدون نام

      توقع بالاي خانم ها نداشتن گذشت، رابطه جنسي خيلي مهمه ولي اونم مربوط به توقع ميشه وقتي چه خانم چه آقا تصورات غلط داره از واقعيات بدن انسان توقع غلط از رابطه داره همينه بسكه آقايون و تعدادي خانم ها فيلم ميببنن و خانم يا شوهرشونو با زن يا مرد هاي ديگه مقايسه ميكنن

    • مریم

      ازدواجی که میگن همش هندونه دربسته است، تو ایران، بهتر از این نمیشه.
      از طرفی خیلی ها توانایی تصمیم گیری درست رو ندارند در واقع اختلالات شخصیتی که دخترا و پسرا درگیرشن مانع از تصمیم گیری درست میشه و موجب ازدواج ناموفق.
      خیلی ها رو میشناسم باوجودیکه میدونستن اون فرد دوستشون نداره و یا خودشون طرفو دوست نداشتن باهاش ازدواج کردن.
      خیلی ها رو میشناسم که به خاطر ترس از مجرد موندن و حرف مردم تن به ازدواج غلط دادند.
      خیلی از مردان رو میشناسم که صرفا بر اساس ظاهر و موقعیت مالی خانواده دختر ازدواج کردند و بعد نادم شدند.
      خیلی از دخترا رو میشناسم که بیشتر دنبال موقعیت شغلی و اجتماعی پسر بودند و فراموش کردند اخلاق خوب و دوست داشتن شرط اوله.
      شاید یک علت این همه شکست بی تجربگی و عدم شناخت نیازهای واقعی باشه. ممکنه کسی بگه دوست دارم طرف آدم جدی باشه اما در عمل زندگی با همچین فردی براش سخته، نیازهای واقعی مون رو هم در اثر تجربه میتونیم بهش برسیم متاسفانه.

    • مصطفی

      چشم و هم چشمی و خواسته های نامعقول وتنوع طلبی و عدم درک از رابطه جنسی زناشویی دلایل اصلی طلاق و یا طلاق زرد هستند...

    • بدون نام

      به نظرم عدم صمیمیت و خیانت و... روبنا است، زیربنای آنها خودخواهی، هم کفو نبودن و عدم تعهّد است.

    • بدون نام

      من ازدواج نکردم،خیلی دلم میخواد تشکیل زندگی بدم،ولی وقتی تجربه های دوستام که ازدواج کردن رو می‌شنوم واقعا ترس برم می‌داره،نمیدونم چرا اکثرا میگن ازدواج خوب نیست

    • بدون نام

      یکی از دوستام با کسی ازدواج کرد که زمین تا اسمون باهاش فرق داشت ازواج کرد تا کسی از کلمه زشت ترشیده استفاده نکنه حالا نتیجش شده یه بچه بیگناه که پاس کاری میشه, فقط برای اینکه ازواج کرده باشیم نباید ازدواج کرد باید با چشم باز تصمیم گرفت

    • بدون نام

      بدون نام 11:44 خجالت اوره ،که مرد انتظار داشته باشه زن درآمد زا باشه !!!!!!! وای چقدر بدم اومد ، مرد هم مردای قدیم !
      حالا زنی خودش دوست داشته باشه بره کار کنه بحثش جداست ،اما به زن بگی برو کار کن پول بیار خیلی شرم اوره،

      پاسخ ها

      • علی

        برای تو که درکت پایینه شرم اوره برو ببین تو کشورای پیشرفته زن و مرد چطوری پا به پای هم کار میکنن

      • آرش کمان گیر

        خانوم شرایط الان جامعه به شکلی شده که با یه حقوق نمیشه زندگی رو چرخوند . لطفا متوجه باش

    • بدون نام

      آفرین مقایسه کردن واقعا باب شده هم تو خانوما و بخصوص در آقایون بعضا توقع دارن طرف مثل بازیگرای آنچنانی باشه در عین اینکه کدبانو هست و همزمان نجیب... بعلههههه

    • بدون نام

      جدا از همه نظرات بالا، مطلب فوق العاده مفیدی بود. ممنون

    • بدون نام

      چقدر سخیف... ی خواستگار داشتم قبل اینکه من بپرسم ازمن پرسید چقدر درآمد داری؟خیل زشته چشم مرد به دست زنش باشه واس درآمد ...تازه اگه زن درآمد داشته باشه طبق شرع متعلق به خودشه و میتونه صرف خرج خونه نکنه ش

      پاسخ ها

      • آرش کمان گیر

        طبق شرع که نوشتی مرد میتونه 4 تا زن داشته باشه ، چطوری با این موضوع ؟

    • علوی

      رایج ترین علت جدایی در خانواده های ایرانی خیانته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج