۶۰۱۱۶۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

حریرچی: امواج مخابراتی بیش از حد مجاز نیست

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت محدودیت های موجود امکان نظارت ماهانه بر تمام اغذیه فروشی ها اعم از رستوران ها، فست فودها وجود ندارد البته نظارت های دوره ای به این مراکز از طرف وزارت بهداشت، صنف مربوطه و نهادهای دیگر انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت محدودیت های موجود امکان نظارت ماهانه بر تمام اغذیه فروشی ها اعم از رستوران ها، فست فودها وجود ندارد البته نظارت های دوره ای به این مراکز از طرف وزارت بهداشت، صنف مربوطه و نهادهای دیگر انجام می شود.

ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره میزان و نحوه نظارت وزارت بهداشت بر اغذیه فروشی و فست فودها به خصوص با توجه به خطر استفاده از روغن های سوخته و مواد اولیه ناسالم افزود: وضعیت اغذیه فروشی ها به طور کلی نامطلوب نیست ولی نمی توان گفت وضعیت آنها مطلوب است.
وی ادامه داد: نظارت بر این مراکز به شیوه های مختلف انجام می شود، از یک طرف صنف مربوطه بر اساس قوانین کشور بر این اماکن نظارت دارد، وزارت بهداشت و وزارت بازرگانی نیز بر این مراکز نظارت دارند، و وزارت بهداشت در بازرسی هایی که انجام می دهد، تذکرات لازم را به اماکن مسئله دار گوشزد می کند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در مورد اغذیه فروشی ها دو دسته مشکل درایم، یک دسته مواد غذایی که از نظر بهداشتی و داشتن میکروب مشکل ندارند و مجوز لازم را از وزارت بهداشت نیز دارند اما مصرف آنها را توصیه نمی کنیم مانند انواع چیپس و پفک و نوشابه و فست و فود و ... که از نظر قانونی نمی توانیم جلوی توزیع این مواد غذایی را بگیریم هر چند می دانیم مضر هستند.
وی گفت: یک سری مواد غذایی مفید مانند انواع غذاهای سنتی مثل برنج و خورشت و سالاد نیز هستند که ممکن است در تولید آنها از روغن سوخته یا روغن با ترانس و اسید چرب بالا استفاده شود که در این مورد تا حد امکان با متخلفان برخورد می کنیم و نظارت ها در مواقع خاص مانند نوروز و تابستان بیشتر می کنیم اما واقعیت این است که نمی توانیم همیشه یک ناظر در این مراکز بگذاریم حتی امکان بازرسی های ماهانه نیز وجود ندارد، البته خود این نوع بازدیدها نیز مسائلی دارد، بنابراین بهترین کار آموزش و فرهنگ سازی کارکنان اغذیه فروشی ها و خود مردم است.

حریرچی افزود: هیچ جای دنیا نیز بازدیدهای نزدیک به هم ندارند و اساسا این کار، روش صحیحی برای نظارت نیست زیرا هم بسیار پر هزینه است و هم بهره وری بالایی ندارد. امکانات و بودجه های کشور نیز چنین اجازه ای نمی دهد.

**میزان تشعشع امواج مخابراتی و آنتن های موبایل در ایران استاندارد هستند
وی در پاسخ به پرسشی درباره عوارض امواج مخابراتی، ماهواره ای و موبایل گفت: کمیته ای برای بررسی عوارض این امواج از چند سال پیش با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات، سازمان انرژی اتمی و نیروهای انتظامی تشکیل شده است، بررسی های کارشناسی این دستگاه ها نشان داد که هیچ موردی که میزان تشعشع این امواج بالاتر از استاندارد ملی یعنی دو دهم MW بر سانتی مربع باشد در کشور نداریم و جای نگرانی وجود ندارد.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس تفاهم وزارت بهداشت با وزارت ارتباطات نیز قرار است از این پس هر جا دکل مخابراتی و موبایل ایجاد می شود وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات با هم سنجش های لازم را انجام دهند و هفت ایستگاه ثابتی نیز در تهران برای اندازه گیری آنلاین امواج ایجاد شده است، ضمن اینکه مناقصه ای نیز از سوی وزارت بهداشت انجام شده که شرکت هایی به صورت متحرک، این نوع سنجش ها را در جاهای مختلف انجام دهند.
وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که دستگاه های موجود مخابراتی و آنتن های موبایل خطری برای سلامت مردم ندارند، ضمن اینکه در شرایط و زندگی امروز گریزی از توسعه این امکانات نداریم.

حریرچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره عوارض امواج پارازیت نیز گفت: این امواج نیز طیفی دارند، در برخی جاها این موضوع بررسی شده است. در این مورد هر ادعایی باید ثابت شود، مهم این است که هر جا امکاناتی ایجاد می شود از ایمنی آن مطمئن باشیم، در هر صورت اطلاع نداریم که آیا قرار بوده گزارش های مربوط به این بررسی ها کجا اعلام شود و حتما در این مورد بررسی می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما اعلام کنید مضر صد در صد! اگر برنامه ای را مردم نباید توسط رسانه ها بشنوند از نظر عده ای صد هزار در صد هم مضر باشه، باشه! سالهاست راجع به امواج را یویی صحبت می شه، فقط در جواب می گویند ثابت نشده! برای محو و اشکال در تصویر ماهواره ای تا صد برابر پارازیت لازم است. امواج موبایل هم صد برابر بشه خطر ساز نیست؟البته از نظر همون عده، هنوز ثابت نشده! این سرطان ها، عقیم شدن مردان و زنان، سر درد ها ناشی از همین امواج است. بعضی ها خیلی مادیگرا هستند و بنا را بر این گذاشتند تا زیر چاقوی جراحی ثابت نشود مضر است پس مضر نیست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج