۶۰۱۱۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آنچه جهان امسال در سازمان ملل خواهد شنید

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال جاری شاهد مطرح شدن نکات بسیاری خواهد بود که چند محور در قلب سخنرانی ها و مذاکرات رهبران جهان قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری ایرنا: هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال جاری شاهد مطرح شدن نکات بسیاری خواهد بود که چند محور در قلب سخنرانی ها و مذاکرات رهبران جهان قرار خواهند گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در همین باره نوشت: با تشکیل مجمع عمومی ۱۹۳ نفره سازمان ملل در این هفته رهبران جهان شنونده اظهارات و رفتارهای غیرمعمول ترین و البته قدرتمندترین رهبر یعنی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خواهند بود.
اینکه ترامپ چه خواهد گفت، به چه کسانی توهین خواهد کرد و یا چه کسانی را با گفته های خود راضی یا متعجب خواهد کرد واینکه رهبران جهان چگونه به رفتار های او واکنش نشان خواهند داد یکی ازنکات حساس وبحث برانگیز این همایش سالانه جهانی است که تقریبا همسن ترامپ بوده و هفتاد و دو سال از سن آن می گذرد.
روزنامه مذکور با ذکر این نکته که پنج موضوع در مرکز مباحثات امسال قرار خواهند داشت ، نوشت: هر چند امسال اولین تجربه مشارکت ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل است اما باید این نکته را در نظر داشت که وی حتی قبل از حضور خود خواستار کاهش کمک های آمریکا به این نهاد بین المللی شده بود.
همچنین ترامپ با بزرگترین دستاورد سازمان ملل از نظر تمام رهبران جهان که همان معاهده آب و هوایی پاریس است هم مشکل دارد و تصمیم گرفته است آمریکا را از این قرارداد بین المللی خارج کند.
جالب است که دولت ترامپ با دیگرتصمیمات سازمان ملل مانند حمایت ازحقوق پناهندگان ومهاجران، توافق هسته ای ایران وهمچنین توافقنامه جدیدی که انتظارمی رود روزچهارشنبه توسط اکثر رهبران جهان در زمینه غیرقانونی کردن تمامی سلاح های هسته ای امضا شود مشکل دارد.اوحتی خواستاراصلاحات ساختاری بسیار ضروری در سازمان ملل خواهد شد.
تهدیدات و بی اعتنایی های کره شمالی و آزمایش های موشکی پی در پی هم از دیگر موضوعات مورد بحث رهبران جهان و به خصوص ترامپ خواهد بود.
نیویورک تایمز درادامه با اشاره به اینکه دبیرکل سازمان ملل مساله بحران میانمار و کشتار مسلمانان از سوی ارتش و افراطیون بودایی را مثال کاملی از نسل کشی نامیده است، نوشت: حال باید دید رهبران جهان در قبال این بحران انسانی و رفتار دولت میانمار چه تصمیمی خواهند گرفت.
این روزنامه آمریکایی درادامه به تنش ها بین رهبران غربی بر سر مساله توافق هسته ای ایران نیز اشاره کرده وآنرا یکی از محورهای اصلی سخنرانی ها و مذاکرات هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل نامید.

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ و خانم نیکی هیلی که سفیر او در سازمان ملل است به دنبال آن هستند که ایران را به عنوان یک کشور حامی تروریسم معرفی کنند اما احتمالا بسیاری از رهبران حاضر در اجلاس با او موافق نخواهند بود که همین ممکن است به انزوای آنها بیانجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج