جاباما
۶۰۱۵۵۷
۲۰ نظر
۵۰۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۰
پ

بزرگترین شکست تاریخ استقلال در یک ساعت

پایان برنامه نود، با فریاد سرمربی استقلال برای ۲۰ ثانیه وقت ، به همین اندازه به تعویق افتاد تا آخرین دست و پای او برای ماندن در تیم محبوبش به سرانجام برسد .

ورزش سه - پژمان راهبر: نود دوشنبه شب ، ۲۷-۲۸ شهریور، حیرت انگیز و باورنکردنی بود. شوی بلندی با صحنه گردانی عادل فردوسی پور ، نقش اولی یک صدا (علیرضا منصوریان) مثل فیلم مشهور "هر" ، و با چند نقش مکمل ، درخشان ترین شان امیر عباسی ملکی ، عضور هیئت مدیره استقلال که با حضور ناگهانی پشت خط نود، پرده ها را کنار زد . مردی که اگرچه عادل فردوسی پور را آقای چیز خطاب می کرد، اما تصور اولیه از سادگی ظاهری خود را به افشای جملات خصوصی سرمربی تیم در جلسه هیئت مدیره کاملا از بین برد و چنان بازی را در دست گرفت که شاید همین حضور کوتاه چند دقیقه ای در برنامه نود تومار این مدیرو سرمربی و هیئت مدیره را در هم بپیچد .

نود ویژه ناکامی استقلال با حضور دیرهنگام و صحبت های سیاستمدارانه رضا افتخاری آغاز شد ، اما آغاز اتفاقات حضور علی منصوریان روی خط نود بود، او بعد از سه هفته سکوت مطلق و قهر با رسانه ها برای دفاع از خود در نود حاضر شد، اما طبق معمول اشتهای وافرش به صحبت و کلمه سازی ، کارش را خراب کرد . درواقع برای منصوریان به عنوان یک سرمربی حرفه ای بهتر بود که در ساعت ۱:۳۰ روز قبل از مهمترین بازی فصل اش ، خوابیده باشد اما او دم به تله ای داد که درواقع برای گیرانداختن اش طراحی نشده بود اما او به اصرار و به مرور پای خود را به طنابی وارد کرد که در پایان برنامه او را معلق و سروته پیچ و تاب می داد.

منصوریان ، باوجود خودداری افتخاری از صحبت درباره جزییات ، مدتی طولانی رشته کلام را دردست گرفت و باز به هیئت مدیره تیمش انتقاد کرد و گفت زیربار حذف رحمتی و جباری از تیم نمی رود ، اما بعد از اشاره او به نام امیر عباسی ملکی ، عضو کم سروصدای هیئت مدیره ، این چهره جدید اردوی استقلال روی خط آمد تا توفانی چند دقیقه ای حتی باعث بهت مجری برنامه نود شود که طبعا در همه این سالها گوشش از این حرفها پر است. ملکی که سابقه آشنایی ورزشی نویس های قدیمی با او به اوایل دهه ۱۳۷۰ شمسی برمی گردد، در شرایطی که مهدی رحمتی هم روی خط بود ، تاکید کرد که علت کنار گذاشته شدن گلر استقلال درخواست منصوریان بوده و حتی گفته :"رحمتی بعد از پنالتی جم (گل دوم) شادی کرده است ." جمله آنقدر تند و درجهت مخالف حرفهای منصوریان بود که بعد از این حرف شاید سکوتی چند لحظه ای کل ایران را فراگرفت، و بعد وقت گردشدن چشم ها از تهمت بزرگی بود که اثباتش به معنای افشای دروغ از سوی سرمربی استقلال بود . در این لحظات حتی عادل هم تته پته می کرد و جالب اینکه مهدی رحمتی هم از این جمله استفاده کرد: من گه هنگ کردم!

اما دوباره منصوریان که هنور تلفن را قطع نکرده بود روی خط برگشت و حالا وقت اثبات این بود که ملکی دروغ می گوید ؛ درحالیکه رحمتی به روشنی در جبهه مخالف سرمربی استقلال قرار داشت و حتی با لحن بدی پاسخ توجیه های منصوریان را داد که نتیجه اش یک قهقهه بلند از سوی ملکی بود . اکت باورنکردنی آقای عضو هیئت مدیره که مشت اش را به سرمربی زده و حالا می خندید . از این به بعد ، بازی تغییر کرد . حالا منصوریان به دنبال قسم دادن و شاهد گرفتن افتخاری و تاکید روی این نکته بود که پشت بازیکنانش را خالی نکرده ولی افتخاری تا لحظه های پایانی از تایید سرمربی تیم اش خودداری کرد و نهایتا ، کمی قبل ار تیتراژ طوری منصوریان را تایید کرد که ملکی هم از دست او دلخور نشود، درحالیکه سرمربی آبی ها بین واگویه ها یکی دوبار از رفتن حرف زد و در نهایت برای فوتبال مملکت ابراز تاسف کرد؛ جملاتی کم تاثیر برای تسکین استقلالی ها که چند روز بعد از شکست تیم ناگهان و بی رحمانه از پشت پرده و مناسبات عجیب و غریب تیم مطلع شدند.

این حقیقتی بود مهیب و تلخ که شاید ارزش کشف کردن نداشت . حقیقتی که در پس رویارویی تلفنی سرمربی ، مدیرعامل ، کاپیتان و عضو هیئت مدیره باشگاه به به نمایش گذاشته شد ؛ آدم های مهمی که در یک نمایش غیرقابل باور، در مدتی کوتاه پروبال هم را چیدند تا چای زشت طاووس بیرون بزند و شب طرفداران میلیونی باشگاه بزرگ استقلال را خراب کند . آنها قطعا صبح فردا را خشمگین آغاز خواهند کرد و در انتظار اخبار جدید خواهند ماند . خبری که اگر در آن نشانه هایی جدی از عملگرایی نباشد عواقب سنگینی برای وزارت ورزش و رییس مجمع باشگاه خواهد داشت ؛ چرا که به قول نویسنده ای ، این نمایش یک ساعته تلاشی برای رقم خوردن بزرگترین شکست تاریخ باشگاه استقلال بود . باشگاهی که بیش از هرچیز به گذشته و سنت و کلاس متفاوت اش افتخار می کند و آدم های بزرگ ف باسواد و شریفی مثل پورحیدری و حجازی را مایه تفاخرو سمبل خود می داند .برای آنها استقلال همیشه استقلال خواهد ماند ، اما شب دروغ یقینا از یاد هیچ کدام شان نخواهد رفت.

بیایید نسبت به هویت و تاریخ این باشگاه بزرگ بی تفاوت نباشیم آقای وزیر! صادق که باشیم جماعت بزرگی از شما و بی عملی تان دلخور و اندوهگین اند . حالا که در کمال تاسف منتخبین شما در پیشگاه هواداران مردود شدند ، این آخرین فرصت شماست که به آنها اثبات کنید که به ارزش های ورزشی و البته اجتماعی احترام می گذارید .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رحمتی همان شش تا رو که خورد از چشم هوداران دور شد

    • ارتش همیشه سرخ

      چه انتظاری از وزیر دارید؟بیاد خودش گل بزنه؟۴۰میلیارد داد که چند تا پیر مرد گرفتید اون موقع خودشو ثابت نکرد؟ الان دقیقا چکار کنه وزیر ب امید خدا روند امتیاز گیری با داور و تبانی از این هفته شروع میشه نگران نباشید .بیایید بی عقل نباشیم.همه چی ب انتخاب خودتون بوده ب کسی ارتباط نداره

    • بدون نام

      دیشب پشت پرده کثیفترین و ناجوانمردترین تیم ایران برملا شد اینا بخودشون هم رحم نمیکنن شرمتان باد شیشتاییها

    • علی

      وای بر این دروغگوها،ما فقط نتیجه میخواهیم

    • بدون نام

      رمان بود؟

    • مجیدپیمان فرد

      سلام وای به حال ما که به کسانی دل بستیم سرنوشت چندین میلیون در دستان چه کسانی هست بنده بعد نود تا صبح خوابم نبرده اعلان هم گیج هستم وقتی خنده ملکی که توانسته بنزین به کوره استقلال به دروغ بریزه دلم به حال علی منصور سوخت راستش خیلی دلم می خواست منصوریان برود ولی در سیاه ترین شب استقلال گفتم خدا کمکت کند منصوریان اگر بهترین مربی دنیا هم بیاید با این دشمنان این استقلال درست نمی شود ضمنا فکر کنم امروز عادل تا عصر به جای تمام استقلالی ها راحت بخوابد جون ماموریت خود را به خوبی اجرا کرد و ماهیت پرسپولیسی خود را معلوم نمود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی زدی فازت چیه اصلا فهمیدی چی شده دروغهای منصوریان رو شده تو از ملکی میگی چند سالته عمویی

    • بایرن _تاج _ میلان

      تو رو خدا چهارشنبه برید ورزشگاه و تیمو از دست این ها راحت کنید

    • مرتضی

      یعنی چی؟؟!!!
      چرا تو این باشگاه هیچ چیز سر جای خودش نیست ؟؟!!

    • بدون نام

      ازنظرمن رحمتی مقصراین،بازی بود،ایولاه منصوریان

    • بدون نام

      رحمتی حرف نداره

    • tnt2

      وزیر ورش هم گوش داد اره .وزیر ورزش و معاون محترمشون که کارشو خراب کردن ورزش و خودنمایی و به رخ کشیدن قدرت وزرات ورزش و دخالت توی امور پیش پا افتاده ای هستش که جزء وظایف فدراسیونهاست تا جایی که هر چند مدت یه فدراسیون جهانی به دلیل دخالت سیاست در ورزش مارو تهدید به حذف از مسابقات میکنه این اقایون واسه مسائل مهمتر مثل این مورد که پیداشون نمیشه چسبیدن به اینکه نمیدونم چرا اون بندگان خدا شجاعی و حاج صفی جلوی یه باشگاه اسرائیلی بازی کردن خنده داره دقیقا تو کاری که بهشون ربطی نداره دخالت میکنند و تو کاری که باید دخالت کنند نمیکنند اصلا این وزارت ورزش و بردارند تا تکلیف ورزش مشخص بشه

    • حسین

      غرور، غیبت، دروغ
      ماشالله همه که ادعای چندین ساله و آبرو دارند. پشت همدیگه رو هم که خالی میکنند و زیراب می زنند و در پایان به دلیل نداشتن شهامت متوسل به قسم و دروغ می شوند.

    • فریبا

      رحمتی نباشه استقلال اروم ودرست میشه بخدا

    • جابر

      الان من دقیقا متوجه نمیشم نقش وزیر توی ناکامی های استقلال چیه؟وضعیت استقلال الان مثل آدمیه که داره غرق میشه و به همه چنگ میندازه تا خودشو نجات بده!عزیزان استقلالی! مگر خود شما نبودین که یک سال تمام صدای علیمنصورتون گوش خلایق رو کر کرده بود؟مکه شما نمیخواستین منصوریان مربیتون بشه؟ الان مقصر وزیره؟مگر خودتون واسه پیر پاتال هایی مثل جباروف و جباری و منتظری و... سینه چاک نمیدادین؟مگر شما نبودین که میگفتین امسال تیم ما هفته بیست و هشتم قهرمانه؟مگر شما نبودین که پندار تایم پندارتایم راه انداخته بودین؟مگر باشگاه استقلال نبود که رکورد خرج کردن پول رو توی نقل و انتقالات زد؟ نکنه انتظار دارین وزیر خودش بیاد واستون گل بزنه؟! این بهونه های صدتا یه غاز رو واسه خودتون نگه دارین و قبول کنین مشکلتون کادر فنی هست نه وزیر،کادر فنی رو هم خود شما انتخاب کردین نه وزیر!

    • بدون نام

      اهای لنگیا ...این حالو روزه تیم تاج سرتون بخاطر وزاری لنگی هست.میگی 40میلیارد کمک شده اما اینو نمیگی ک همین کارو کردن ک استقلال بعدا باز بدهیاش بالاتر بره و بدتر از همه یه مربیه استقلالیو از چشم هوادار بندازن با فشارهایی ک از پشت پرده ب تیم میارن.این سناریوی لنگه کثیف تا الان جواب داده اما قطعا پابرجا نخواهد موند.ما هوادارا پشت تیمو خالی نمیکنیم مثل شما لنگیایی ک تا دوسال پیش تیمتونو پشیزی حساب نمیکردین حالا با همه حمایتای دولتی دارین خوب کار میکنین.ماه پشت ابر نمیمونه زمین هم گرده نوبت شما لنگیای کثیف هم خواهد رسید.هوادار ابی هوشیار باش همه ی اینها سناریو هست یه لنگی هیچوقت نمیخواد اس اس پا بگیره و همه ی اینها از بالادستی تا پایین دستی کمر ب نابودیه استقلال بستن ک ب امید خدا پوزشون ب خاک مالیده خواهد شد

    • بدون نام

      بهتره لنگی های عزیز بجای سواستفاده واظهارنظرمغرضانه پی تیم پرزدوبندشون باشن واگربدونندبرای سرپانگه داشتن لنگ چه تیمها وافرادی قربانی شدن ...

    • بدون نام

      اگه منصوریان بدبودپارسال چطور تیم روجمع کرد هیئت مدیره باید عوض شه از طرفدارا هم علیه منصوریان استفاده کردن سوار موج شدن

    • بهداد

      ارتش همیشه سرخهاااا.وزیرامروزو فرداس خودش بیاد واسه نرقولفیس گل بزنه اگه پشتش نبودن انقد ده سال دیگم رنگ قهرمانیو نمیدیدن.واسه همینم یه عده مدیر به درد نخور آوردن که استقلالو زمین بزنن.هرچقدرم بهم ریختنش باز خوبه به بهترین تیم تاریخ لنگ بیست دقیقه سه تا میزنه .بهترین تیم ها اگه پشتش نبودن الان پررونمیشدن پیروزیا خوبه همه میدونن علی مرادی که دادزدو گفت که همه پشتشن سازمان لیگو......

    • زریر رشیدی

      ما ناجوانمردترین هستیم.اساطیر ما حجازی.ع جباری.روشن. اسکندریان.م جباری.مجیدی.حق وردیان.دانایی فر .....هستند.و اساطیر شما پروین.دایی.پیوس.ناصر محمدخانی.محرمی.کرمانی مقدم.میناوند.شاهرودی......این نامها نشاندهنده فلسفه و فرهنگ دو تیم است.راستی در مقابل دروغ.یکرنگی در برابر ریا و ادب در برابر لمپنیسم..ملکی و افتخاری و....از خانواده استقلال نیستند.اینها آمده اند اصالت و تاریخ ما را به سطح کسانی که با هزارتومان خبرنگاران را اجیر میکردند پائین بیاورند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج