۶۰۱۶۷۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

جواد امام: جریان اصلاحات آسیب شناسی شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید فعالیت جریان اصلاحات با طراحی مکانیزمی آسیب‌شناسی شود، گفت:‌ باید نقدها را شنید و فضا را برای حضور و نقش آفرینی همه اصلاح‌طلبان باز کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید فعالیت جریان اصلاحات با طراحی مکانیزمی آسیب‌شناسی شود، گفت:‌ باید نقدها را شنید و فضا را برای حضور و نقش آفرینی همه اصلاح‌طلبان باز کرد.

جواد امام ارزیابی عملکرد جریان اصلاحات در چند سال اخیر اظهار کرد: یکی از نقاط موفقیت جریان اصلاحات این بوده که اکثریت اصلاح طلبان را در انتخابات چند ساله اخیر به اجماع نسبی رسانده و از این جهت توفیقات خوبی هم به دست آمده است. البته افرادی در داخل جریان اصلاحات انتقاداتی را مطرح کردند که باید مکانیزمی طراحی شود تا کاستی های روند فعالیت جریان اصلاحات بررسی شده و این روند تقویت شود بنابراین نیازمند تجدید نظر و اصلاح این روند هستیم.

وی در ادامه افزود: باید نقدها را با دیده باز بپذیریم تا اشکالات برطرف شود. برخی دوستان در جریان اصلاحات می خواهند کل این تجربه به دست آمده و فرآیند را بهم بزنند اما ما معتقد به این دیدگاه نبوده و به اصلاح این روند تاکید داریم. باید بستری فراهم شود تا جا برای کسی در جریان اصلاحات تنگ نشده و فضای فعالیت برای همه افراد و گروه‌های اصلاح طلب باز شود و کسی خارج از این گردونه قرار نگیرد.

مدیرعامل بنیاد باران همچنین با بیان اینکه برخی احزاب به دلیل ظرفیت ها و تاثیرگذاری خود سهم بیشتری طلب می‌کنند، خاطر نشان کرد:‌ باید مکانیزمی در درون جریان اصلاحات برای فعالیت و تمامی این مطالبات و ظرفیت‌ها روشن شود، البته با توجه به قانون جدید احزاب که اشاره دارد احزاب باید حداقل سیصد عضو ثابت داشته وحداقل در یک سوم استان ها دفاتر فعال داشته باشند، مشکل احزاب متعدد و از جمله درجریان اصلاحات حل می شود زیرا در این شرایط احزابی که فقط در حد یک اسم هستند تعیین تکلیف می شود. به نظر می رسد با اجرای این قانون بخشی از گله مندی ها رفع می شود. همچنین باید نسبت شخصیت‌های حقیقی با احزاب و میزان نقش آفرینی آنها نیز کمی تدبیر شود. اگر این مسائل حل شود بخش مهمی از گله مندی ها برطرف خواهد شد.

امام تصریح کرد: بخش دیگری از مشکل به سازوکار نظام بر می‌گردد. اکنون موانعی برای حضور اصلاح طلبان در مشاغل مدیریتی و حساس وجود دارد در حالیکه این افراد با هزینه نظام پتانسیل عظیمی در جریان اصلاحات شکل گرفته که اکنون از آن استفاده نمی شود در حالیکه این ظرفیت عظیم متعلق به کلیت نظام و کشور است. به همین دلیل همه فعالیت جریان اصلاحات معطوف به زمان انتخابات شده است مثلا در انتخابات مجلس و شورای شهر تعداد زیادی از اصلاح طلبان ثبت نام می‌کنند ولی پس از تهیه لیست انتخابات ومحدودیتهای موجود بسیاری از این افراد بیرون می مانند و مطالبات و توقعات آنها باقی می ماند. اگراین ظرفیت ها به درستی دربدنه دولت ونهادهای عمومی مورد استفاده قراربگیرند بسیاری از انتقادات برطرف خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اینکه ما باید مکانیزمی فراهم کنیم که فقط تمام توان خود را در ایام انتخابات صرف نکنیم خاطر نشان کرد: ما باید برای بعد از انتخابات برنامه داشته باشیم. ما در رسیدن به یک حرکت جمعی موفق بوده ایم اما برخی نارسایی‌ها هم وجوددارد که باید برطرف شود. خیلی ها این موفقیت ها را بر نمی تابند و تلاش می کنند تا نارسایی ها را پررنگ کرده و به جای اصلاح روند موجود ، کل حرکت را زیرسوال ببرند. به طور مثال در جریان مقابل حرکت جمنا نتوانست توفیقات شورای سیاست گذاری را که درجریان اصلاحات رقم خورد به دست بیاورند و با اقبال مردم مواجه نشد. اکنون زمان آن است که ضعف ها را برطرف کرده و روند حرکت را تقویت کنیم. از سویی اکنون یک فرصت مجدد و بستری برای فعالیت نسبی احزاب فراهم شده بنابراین نباید دنبال رقابت های درون جناحی باشیم.

وی در پایان درباره فعالیت کمیته بررسی انتقادات و ضعف های شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت:این کمیته در خود شورای سیاستگذاری دنبال آسیب شناسی روند فعالیت ها است البته باید پذیرای ناظران بیرون از شورای سیاست گذاری نیز باشیم و با این دو نگاه ضعف ها بررسی و برطرف شود. من معتقدم شورای سیاست گذاری باید فعالیت خود را ادامه دهد زیرا اکثریت اصلاح طلبان و اشخاص حقیقی و حقوقی این جریان در داخل شورای سیاست گذاری حضور دارند البته باید نقدها شنیده و آسیب ها برطرف گردد تا روند فعالیت اصلاح طلبان برای آینده تقویت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا حالا کجا بودی؟ !!!

    • خدا

      ایشون را نمی شناسید،اونها که میشناسن میدونن خودش یه جور آسیب اه برای جامعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج