جاباما
۶۰۱۸۶۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

ماجرای واقعی نجات معجزه‌آسای یک کودک معلول

پاکستان فیلم «ساوان» را به اسکار فرستاد

پاکستان فیلم «ساوان» (Saawan) را به عنوان نماینده‌اش در رشته بهترین فیلم خارجی زبان رقابت اسکار ۲۰۱۸ به آکادمی علوم و هنرهایی سینمایی معرفی کرد.

آی سینما: پاکستان فیلم «ساوان» (Saawan) را به عنوان نماینده‌اش در رشته بهترین فیلم خارجی زبان رقابت اسکار ۲۰۱۸ به آکادمی علوم و هنرهایی سینمایی معرفی کرد. این درام سینمایی روایتگر داستان پسربچه ۹ ساله معلولی است که در ناکجاآباد رها می‌شود تا در تنهایی بمیرد اما به طرز معجزه‌آسایی موفق می‌شود راه خانه‌اش را بیابد. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، داستان فیلم بر پسر بچه‌ای (با بازی کرم حسین) متمرکز است که به خاطر معلولیتش از سوی پدرش طرد و در مکانی دوردست رها می‌شود تا بمیرد. داستان فیلم که در خاطرات مادرش (نجیبه فیض) می‌گذرد سفر پرفراز و نشیب و پرمخاطره او را به سوی خانه به تصویر می‌کشد.

این درام سینمایی تا امروز موفق به کسب چندین افتخار بین‌المللی از جمله جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره فیلم مادرید شده است. «ساوان» همچنین در جشنواره جهانی فیلم اجتماعی که در ناپل ایتالیا برگزار می‌شود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان شده است.

بعد از ۵۰ سال غیبت، پاکستان از سال ۲۰۱۳ بار دیگر وارد رقابت اسکار شد. در حالی‌که سینمای این کشور تاکنون موفق به کسب نامزدی در رشته بهترین فیلم خارجی زبان جوایز آکادمی نشده، اما در رشته مستند دو جایزه اسکار دریافت کرده است. هر دو جایزه را شارمین عبید مستندساز پاکستانی کسب کرده، کسی که سال گذشته با مستند کوتاه «دختری در رودخانه: قیمت بخشش» موفق به دریافت جایزه آکادمی شد.

نودمین مراسم اهدای جوایز آکادمی در تاریخ چهارم مارس ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج