۶۰۱۹۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرملین اقدام نظامی آمریکا را محکوم کرد

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه تصمیم آمریکا برای اهدای رایگان انواع جنگ افزار و تجهیزات نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین را محکوم و در مورد پیامدهای آن به واشنگتن هشدار داد.

خبرگزاری ایرنا: پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: سنای آمریکا طرح بودجه امنیتی-دفاعی سال ۲۰۱۸ این کشور را تصویب کرده که تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت های تسلیحاتی و امنیتی از کی یف نیز پیش بینی شده است.
پس از اعلام این خبر، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تحویل تسلیحات به کی یف را همچنان محکوم می کنیم.
خبرگزاری ایتارتاس امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان پسکوف نوشت: پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین از تحویل تسلیحات آمریکایی سخن گفت. چنین تصمیم هایی به حل و فصل مناقشه در مناطق جنوب و شرق این کشور هیچ کمکی نمی کند.
سخنگوی کاخ کرملین گفت: مقام های روسی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها بر این موضع تاکید کرده اند.
سناتور ولادیمیر جباروف معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز امروز با سرزنش برنامه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین گفت که آشکار است رئیس جمهوری اوکراین علیه چه کسی می خواهد این سلاح ها را بکار گیرد.
جباروف در مصاحبه با شبکه راشاتودی گفت: این سلاح ها را پوروشنکو نخست علیه ملت خود و ساکنان مناطق جنوب و شرق بکار می گیرد و سپس علیه روسیه بکار گرفته خواهد شد که بارها از سوی رئیس جمهوری اوکراین مورد اتهام قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هر اقدامی واکنشی را در پی خواهد داشت. آغاز مسابقه تسلیحاتی و تبدیل مرکز اروپا به صحنه اقدامات جنگی به ویژه در مجاورت روسیه دارای زرادخانه هسته ای، بسیار خطرناک است.
آمریکا با وجود هشدارهای روسیه برای خودداری از تحویل جنگ افزار به اوکراین برای فراهم شدن شرایط پایان یافتن مناقشه در شرق این کشور که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است، انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را رایگان در اختیار کی یف قرار می دهد.
خبرگزاری روسی اینترفکس امروز در این باره نوشت: در طرح قانونی سنای آمریکا، اجازه ارسال تسلیحاتی دفاعی به اوکراین داده شده است.
در این طرح همچنین مواردی برای کمک به درمان نظامیان مجروح اوکراینی در مراکز پزشکی آمریکا و تقویت واحدهای نیروی دریایی اوکراین پیش بینی شده است.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا که کشورش متحد اوکراین در اجرای سیاست های ضدروسی است نیز سوم شهریور در دیدار با پوروشنکو از برنامه تحویل 175 میلیون دلار جنگ افزار رایگان به این کشور خبر داده بود.
وی تاکید کرد که واشنگتن همکاری های نظامی با کی یف را توسعه می دهد.
به باور کارشناسان افزایش کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین تا 500 میلیون دلار، با توجه به تشدید تنش ها میان واشنگتن و مسکو و تیرگی روابط دو کشور انجام می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج