جاباما
۶۰۱۹۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سیف: «صیاد» اعتبار را به چک باز می گرداند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سامانه «صیاد» از ابتدای درخواست دسته چک تا مرحله نقد شدن، آن را تحت نظارت قرار داده و مشکلات مربوط را برطرف خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: ولی اله سیف امروز در ابتدای جلسه شورای پول و اعتبار ضمن تشکر از شبکه بانکی و دست اندرکاران طراحی و راه اندازی سامانه صیاد (سامانه صدور یکپارچه دسته چک)، این سامانه را موجب بازگشت اعتبار به چک دانست.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر سالانه به طور متوسط بیش از ۱۲۰میلیون قطعه چک عادی در مبادلات روزانه مردم رد و بدل می شود که ارزش آن بیش از ۶ میلیون میلیارد ریال است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با استقرار سامانه صیاد و رفع مشکلا فعلی چک آبرو و اعتبار به چک بازگردد و شاهد افزایش بکارگیری این ابزار در مبادلات و رونق کسب و کار باشیم.

موضوع ساماندهی وضعیت چک از سال ۱۳۹۴ با طراحی سامانه ملی چکاوک مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفت و در ادامه آن سامانه صیاد با هدف اعتبارسنجی یکپارچه، کنترل دقیق اهلیت متقاضی دسته چک پیش از صدور، استعلام وضعیت عملکرد صادرکننده چک توسط گیرنده آن، استانداردسازی ابعاد، جانمایی اقلام اطلاعاتی و ویژگی‌های امنیتی برگه چک توسط بانک مرکزی طراحی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج