جاباما
۶۰۲۱۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اشکانی: برای خادم، آزاد و فرنگی فرقی ندارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: مسوولان ورزش باید به اندازه توجهشان به ورزش اول ایران از کشتی انتظار کسب نتیجه داشته باشند.

ایسنا: علی اشکانی، سرمربی تیم ملی درباره آخرین وضعیت فرنگی کاران ایران در آستانه اعزام به بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان اظهار کرد:اردوی تیم ملی برای حضور در این رویداد از ۱۱ شهریور ماه آغاز شد و در فرصت زمان ۲۰ روزه تا این مسابقات سعی کردیم کشتی گیران را چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ جسمانی شرایط آن ها را حفظ کنیم و یا اگر توانستیم مقداری افزایش دهیم.در این دو اردو اصلا تمرین سنگین نداشتیم چرا که با توجه به فرصت اندک تا بازی‌های ترکمنستان قادر به انجام این کار نبودیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: از سوی دیگر قوانین جدید کشتی فرنگی که باز هم قرار است دچار تغییرات شود، دست و بال مربیان را بسته است و نمی دانیم تمرینات خود را به چه شکل و برنامه ای که مطابق با قوانین کشتی فرنگی باشد پیش ببریم.متاسفانه تغییر مداوم قوانین دچار سردرگمی مربیان کشتی فرنگی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آمادگی روحی و روانی کشتی گیران در کسب موفقیت و توجه ویژه کادر فنی تیم ملی به این موضوع گفت: تجربه مسابقات جهانی پاریس به ما نشان داد اهمیت آمادگی روحی و روانی و تمرکز کشتی گیران کمتر از آمادگی جسمانی نیست و چه بسا در بسیاری از موارد آمادگی بالای روانی یک کشتی گیر می تواند در لحظات حساس و سرنوشت ساز سبب پیروزی بر نفرات قدرتمندتر به لحاظ فنی و جسمانی شود.آمادگی مطلوب روانی همچنین باعث می‌شود کشتی‌گیران برنامه های خود و کادر فنی را با دقت و تمرکز بهتری مقابل حریفان پیاده کنند.

اشکانی درباره ترکیب اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا نیز گفت: در ترکیب نفرات اعزامی چند کشتی گیر مانند حاجی پور ،مهدی زاده و... تجربه بیشتری نسبت به نفرات جوان همچون حسینی،بلفکه، ابراهیمی و... دارند و امیدوارم همه نفرات ما تا آخرین ثانیه برای کسب موفقیت بجنگند.از طریق رسانه شما به کشتی گیران اعزامی می‌خواهم بگویم سعی کنند تا آخرین لحظه مبارزه کنند و پا پس نکشند.همانطور که در مسابقات جهانی به غیر از یکی دو کشتی گیر سایر نفرات تا آخرین ثانیه جنگیدند.این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای ما و مردم داشت چرا که نشان داد نفرات جوان ما مقابل بزرگان جهان از پیش بازنده نبودند و اگر هم شکست خوردند اما سرمان بالا بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا هدف از حضور در بازی‌های ترکمنستان کسب نتیجه است یا تجربه خاطرنشان کرد:در کشور ما کسب نتیجه همواره جزو اولویت‌های اصلی بوده و هر چقدر هم که بگوییم دنبال نتیجه نیستیم باز هم نتیجه مطلوب در اولویت قرار دارد.انتظار من از فرنگی کاران این است که تا پای جان بجنگند و به دنبال نمایشی زیبا باشند، امیدوارم این موضوع با نتایج خوب نیز همراه شود.البته نباید از این موضوع غافل شویم که سطح مسابقات بسیار بالاست و عنوان داران جهانی در آن حاضر هستند و توقع ما از جوانان جنگیدن تا آخرین ثانیه مبارزه است.

اشکانی درباره انتقادها از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی پاریس نیز خاطرنشان کرد:همانگونه که یک‌پزشک وظیفه دارد ابتدا علت کسالت بیمار خود را پیدا کند و سپس دارو تجویز کند، مدیران ورزش ایران نیز موظفند به این نکته توجه کنند که آیا واقعا امکانات و توجهی که به کشتی به عنوان ورزش اول ایران داشته اند مطابق با افتخارآفرینی‌های این رشته و اهمیت آن نزد مردم بوده است یا خیر.آنگاه مطابق با میزان توجهاتشان از کشتی انتظار داشته باشند.مردم نیز باید بدانند که حریفان قدرتمند جهانی توجه ویژه ای به کشتی گیرانشان دارند و شرایط ما را با آنها یکسان ندانند.اگر توقعات به اندازه توجهات باشد آنوقت مشکلات به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.اهالی کشتی و کارشناسان هم باید شرایط و امکانات ما و حریفان جهانی را برای مردم توضیح بدهند تا به دقت در جریان امور قرار بگیرند.

وی درباره رضایت مردم و کارشناسان از عملکردش طی مدت چند ماهه از حضورش در راس کادر فنی تیم ملی گفت:اگر رضایتی حاصل شده نتیجه زحمت مربیان سابق، مربیان شهرستانی و سازنده و همه افراد اثرگذار است.همچنین حضور حمید بنی‌تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی به عنوان یک فرنگی کار سابق و مدیر با تجربه امروز در کنار تیم نقش مهمی در کسب موفقیت‌ها داشته است.در راس همه، حمایت‌های رسول خادم به عنوان رییس فدراسیونی که از نظر همه زوایای مدیریتی، فنی و روانشناختی جزو برترین مدیران ورزشی کشور محسوب می‌شود، نقش بسیار مهمی در آرامش امروز کشتی فرنگی ایران و کسب موفقیت‌ها داشته است.حتی اتاق خادم در جریان رقابت‌های جهانی پاریس جنب اتاق ما بود و به ما اعلام کرد هر وقت هر مشکلی که برای تیم پیش آمد به او بگوییم تا آن را سریعا برطرف کند.از سوی دیگر صحبت‌های او با کشتی گیران نقش ویژه‌ای در بالا رفتن انگیزه و انرژی آن ها داشت.

اشکانی درباره اینکه پس چرا با این وجود برخی افراد سعی می‌کنند اینگونه القا کنند که رسول خادم توجه بیشتری به کشتی آزاد نسبت به کشتی فرنگی دارد گفت: شاید این امر در گذشته وجود داشته است اما قاطعانه می‌گویم چنین چیزی در حال حاضر و در نحوه مدیریت خادم به هیچ وجه دیده نمی‌شود و اصلا چنین چیزی ندیده ایم که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان در پاسخ به این سوال که پس از چند ماه از حضورش در راس کادر فنی تیم ملی چه نمره‌ای به عملکرد خود می دهد خاطرنشان کرد: من که نباید به خودم نمره بدهم بلکه مردم و کارشناسان و اصحاب رسانه باید به عملکرد من نمره بدهند که امیدوارم توانسته باشم نمره خوبی بگیرم.مردم همیشه با حمایت‌هایشان قوت قلب ما بوده‌اند و در پیروزی و شکست‌ها همیشه در کنار کشتی حضور داشته اند.امیدوارم در رویدادهای پیش رو بتوانیم هر چه بیشتر دل آنها را شاد کنیم و شرمنده‌شان نشویم‌.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج