۶۰۲۱۵۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پیوند اولین استخوان پرینت شده با پرینتر سه‌بعدی

جراحان استرالیایی موفق به انجام اولین پیوند استخوان «درشت‌نی» ساخته شده با پرینترهای سه‌بعدی در ساق پای یک جوان شدند. این استخوان مصنوعی با بافت‌های طبیعی، رگ‌های خونی و داربست ساخته شده توسط پزشکان در ساق پا نگه‌داری می‌شود.

وبسایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: جراحان استرالیایی موفق به انجام اولین پیوند استخوان «درشت‌نی» ساخته شده با پرینترهای سه‌بعدی در ساق پای یک جوان شدند. این استخوان مصنوعی با بافت‌های طبیعی، رگ‌های خونی و داربست ساخته شده توسط پزشکان در ساق پا نگه‌داری می‌شود.
پیوند اولین استخوان پرینت شده با پرینتر سه‌بعدی

این عمل موفقیت‌آمیز که در نوع خود اولین بار در جهان است؛ دو هفته پیش انجام شد. پزشکان پیش از این چهار عمل جراحی دیگر روی پای این جوان برای ساخت داربست و جا انداختن استخوان مصنوعی انجام دادند. پزشکان این عمل جراحی بسیار امیدوار هستند که در ۹ ماه آینده شاهد رشد سالم استخوان در پای بیمار باشند. جنس و بافت این استخوان از خود بدن بیمار گرفته شده است و قابلیت رشد دارد.

از چند سال پیش که بحث پرینترهای سه‌بعدی مطرح شده بود؛ پیش‌بینی می‌شد یکی از کاربردهای حساس آن‌ها در ساخت اجزای بدن انسان باشد. تا کنون؛ بسیاری از بخش‌های کوچک مانند غضروف‌ها یا دریچه‌های قلب به صورت سه بعدی ساخته و در بدن انسان پیوند داده شدند اما امروز شاهد پیوند یک استخوان مصنوعی سه بعدی بزرگ «درشت‌نی‌» در بدن انسان هستیم.
پیوند اولین استخوان پرینت شده با پرینتر سه‌بعدی

Reuben Lichter به بیماری استئومیلیت (عفونت استخوان بر اثر باکتری و قارچ) مبتلا است که باعث می‌شود استخوان‌های فرد عفونی شده و به تدریج از بین بروند و خرد شوند. وی از ابتدای امسال؛ درد شدیدی در ساق پای راست خود احساس می‌کرد و پس از مراجعه به پزشک متوجه شد به بیماری استئومیلیت مبتلا شده است. این بیمار می‌توانست نسبت به قطع پای خود اقدام کند اما به توصیه پزشکان برای یک سری آزمایش‌ها و بررسی‌های تجربی موافقت کرد و در نهایت حاضر به انجام عمل پیوند استخوان مصنوعی شد. پیش‌بینی می‌شود فرآیند درمان و بهبود پای وی ۱۸ ماه طول بکشد. پزشکان امیدواراند پس از بهبود؛ بتواند همانند افراد عادی راه برود.

پزشکان ابتدا سعی کردند استخوان و عفونت‌های پا را استخراج کنند و سپس به سراغ ساخت داربست مورد نیاز برای نگه‌داری استخوان سه‌بعدی بروند. یکی از مشکل‌ترین مراحل در این پیوند؛ یافتن بافت‌ها و رگ‌های خونی است که به رشد استخوان کمک می‌کنند.
پیوند اولین استخوان پرینت شده با پرینتر سه‌بعدی

استخوان سه بعدی «درشت‌نی» استفاده شده در این آزمایش در دانشگاه کوئینزلند مدل‌سازی شده و سپس در کشور سنگاپور چاپ شد. این استخوان طوری طراحی شده است که بتواند اطراف استخوان رشد کند و به تدریج جای خود را به استخوان و بافت‌های اصلی بدن بیمار بدهد. این استخوان به مرور زمان تجزیه می‌شود و از بین خواهد رفت. پزشکان مواد اولیه ساخت این استخوان را از دو استخوان و زانوی چپ بیمار به دست آوردند.

این عمل پیوند با کمک پرینترهای سه‌بعدی از قطع عضو یک انسان جلوگیری کرد تا امید وی به بهبودی دوباره زنده شود و بتواند زندگی عادی خود را در آینده از سر بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج