جاباما
۶۰۲۳۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

به رابط HDMI ۲.۱ سلام کنید!

پس از معرفی رابط HDMI ۲.۰، انتقال تصاویر ۴K/UHD در کنار استاندارد های ۳D، واقعیت مجازی و سیستم های صوتی جدید شامل دالبی اتمسفر و تکنیک HDR امکان پذیر شد؛ HDMI ۲.۱ به تازگی پا به عرصه رقابت نهاده و البته با پهنای باندی شگفت انگیز، امکان ارائه حجم گسترده ای از انواع سیگنال را به سیستم ها خواهد داد.

مجله سخت افزار: نزدیک به ۱ دهه از معرفی کابل و رابط های HDMI می گذرد و امروزه به خوبی می دانیم که اینترفیس HDMI امن و پر استفاده ترین مسیر ارائه صدا و تصویر دیجیتال به شمار می رود.
به رابط HDMI 2.1 سلام کنید!
پس از معرفی رابط HDMI 2.0، انتقال تصاویر 4K/UHD در کنار استاندارد های 3D، واقعیت مجازی و سیستم های صوتی جدید شامل دالبی اتمسفر و تکنیک HDR امکان پذیر شد؛ HDMI 2.1 به تازگی پا به عرصه رقابت نهاده و البته با پهنای باندی شگفت انگیز، امکان ارائه حجم گسترده ای از انواع سیگنال را به سیستم ها خواهد داد.

رابط HDMI 2.0 دارای پهنای باند حداکثر 18 گیگابیت در ثانیه است و این در حالی است که رابط HDMI 2.1 از پهنای باند نجومی 48 گیگابیت در ثانیه بهره می برد که حتی بیش از دو برابر پهنای باند سریع ترین رابط HDMI موجود در جهان است! اتصال فیزیکی (سوکت های دو سر کابل) بدون تغییر باقی خواهند ماند.
تی وی باکس اپل با نام Apple TV 4K که در کنفرانس اخیر این شرکت رونمایی شد، از کابل های HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و جالب است بدانید که فروشگاه رسمی این شرکت هم اینک یک کابل HDMI 2.1 از برند Belkin را با قیمت 29.25 دلار برای فروش قرار داده است. پیشبینی می گردد که کابل HDMI 2.1 تمامی فناوری های آینده، یعنی دست کم تا 8 سال آتی را پوشش دهد.
به رابط HDMI 2.1 سلام کنید!

رابط HDMI ۲.۱ می تواند دقت ۸K را نرخ ۱۰۰ فریم در ثانیه پخش کرده و از دقت ۱۰K نیز پشتیبانی می کند. مایکروسافت وعده داده است که در کنسول بازی Xbox One X آپدیتی را به خدمت خواهد گرفت که نرخ فریم و ساختار پیکسلی را افزایش داده و رابط HDMI ۲.۱ از آن پشتیبانی می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج