۶۰۲۷۵۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح حذف قیمت‌ برخی کالاها به تعویق افتاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد زمان اجرای طرح درج برچسب قیمت برخی از کالاها توسط خرده فروشی‌ها به تعویق بیفتد.

خبرگزاری تسنیم: بهره‌گیری حداکثری از نظرات و پیشنهادهای منعکس شده و بررسی جامع و حصول اطمینان از تحقق اهداف آن برای حمایت منطقی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از مهم ترین دلایل این تغییر زمان اجرا اعلام شده است.

گفتنی است که در چارچوب این طرح قرار بود به منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و همچنین روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار، کار قیمت‌گذاری برخی کالاها به واحدهای عرضه و آخرین شبکه توزیع واگذار شود.

این طرح در مرحله اول کالاهای غیرضروری مانند محصولات صنایع بیسکوییت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چییپس و اسنک و همچنین صنایع سلولزی بهداشتی را شامل می‌شد و قرار بود از ابتدای مهرماه امسال آغاز شود.

در راستای این طرح واحدهای تولیدی مشمول موظف بودند که بدون الزام به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها با رعایت کامل شرایط قانونی، محصولات خود را قیمت گذاری و به بازار عرضه کنند.

همچنین واحدهای خرده فروشی نیز مکلف به اطلاع رسانی قیمت این گروه از کالاها به وسیله درج و یا نصب برچسب قیمت بر روی کالا، در محل عرضه و مستند به فاکتورهای خرید و با حداقل قیمت رقابتی و رعایت انصاف و ارایه فاکتور رسمی در صورت تقاضای مصرف کننده شدند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مسئولیت نظارت بر حسن اجرای طرح قیمت‌گذاری برخی کالاها توسط شبکه توزیع را بر عهده داشت.

شایان ذکر است که ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار، رعایت همزمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و حذف واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا از دیگر اهداف این طرح بود که اجرای آن به زمان دیگری موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبلنا که قیمت رو محصولات بود هر کی یه قیمتی واسه خودش میداد الان که دیگه میخوان برچسب قیمت و بردارن دیگه قیمتا میشه هر کی هر چی دلش میخواد میفروشه
      قبل از هرکاری خوبه نظر مردمو بپرسم
      ما مثل این کشورا نظرسنجی بزارن ولی حیف که مردمو قبول ندارن

    • محمدرضا بختیار

      برادر من مصرف کننده اگه نخوام سازمان حمایت مصرف کنندگان داشته باشم باید چیکار کنم شما اگر راست می گویید و د جهت منافع مصرف کننده قرار است قدم بردارید کارهای زیرساختی انجام دهید نه اینکه بنا را نابود کنید مثال شارژ تلفن 2هزاری اسمش باهاش هستش پس چرااول اینکه دولت از خرید نقدی 9الی12درصدد کوفت و خوره کم می کنه بعدش فروشنده از2هزار تا 2400تومان قالب میکنه به خریدار بیشتر هم حول 2200و 2100میگرده یعنی با یک شارژ از جیب خریدار حدود 500تومان هاپولی میشه حالا شما اصرار کنید طرحتون مطالعاتی هستش و مردم را بدبختر از قبل کنیدو جاعلان مهر و فاکتور را کارشان را رونق بخشید

    • عنقا

      لطفا حرف الکی نزنید بارهاشده توی سایت برترینهاگفته بودین آب وبرق گراق نمیشود اینم یه نمونه دیگه پارسال 2ماه تابستان برق اومد 215 هزار تومان امسال همون مصرف داشتیم اومد 265 هزار اومان تخفیفم ندادن بعد انتظار دارین مردم باور کنن میدونم ربطی به موضوع نداره همینجوری گفتم دیگه میگین قدرت خرید مردم کم شده یکی میره سوپرمارکت 40 هزار تومان خرج میکنه این رسم مملکت داری نیستش

    • حسین خانی

      اگر دولت کاری بود نباید یک رقم جنس تو 5تا مغازه 5رقم نرخ داشته باشه بعد جالبه که قبلا طلا هرروز قیمت میپرسیدن الان هرجنسی را ساعت به ساعت قیمت میگرن گرون شده یانه اگر ادم باسواد داشتید بگذارید سرکار که قیمت جنس هر روز یا هر جا فرق نکنه مثل قبلنا که بود ماکه نانوایی میریم هر روز میپرسیم نون چنده عادت شده برامون نرخ رو جنس را از فروشگاها بپرسید که 20تا50درصد از نرخ درج شده کمتر میدن جیباتونا کوچک کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج