۶۰۲۷۵۸
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

از امید تا استعفا؛ پایان شماره ۱۰ استقلال

علیرضا منصوریان به حضور ۴۷۵ روزه خود با سمت سرمربی استقلال خاتمه داد تا رویاپردازی‌هایش با این تیم خاتمه یابد.

ورزش سه: علیرضا منصوریان به حضور ۴۷۵ روزه خود با سمت سرمربی استقلال خاتمه داد تا رویاپردازی‌هایش با این تیم خاتمه یابد.

12 خرداد 1395، شماره 10 سابق استقلال به آرزویی که فصول چهاردهم و پانزدهم را روی نیمکت نفت تهران با آن رویاپردازی کرده بود، دست یافت و توسط هیات مدیره‌ی وقت به نیمکت آبی‌ها سنجاق شد. سمتی که 475 روز آن را عهده دار بود و در نهایت در 29 شهریور 96 با جملات توام با یاس استعفای خود از آن را اعلام کرد.

علیرضا منصوریان که روزهای تلخ و شیرینی را در فصل گذشته با این تیم پشت سر گذاشته بود، بعد از اینکه در دربی رفت فصل شانزدهم توانست تیمش را از برزخ خارج کند در سمت خود باقی ماند و دربی برگشت و پیروزی حماسی مقابل پرسپولیس سند ادامه همکاری او را ثبت مجدد کرد. با این حال پایان فصل و شکست شش گله مقابل العین امارات می‌توانست پایان کار او تلقی شود اما هیات مدیره از تعطیلات فوتبال سود برد و با زمان دادن مجدد به این مربی تمامی برگه‌های شانس را از او گرفت. لیگ هفدهم با تمام اتفاقات مثبتی که با توجه به موفقیت آنها در نقل و انتقالات همراه بود می‌توانست علیرضا منصوریان را بار دیگر به عنوان مرد محبوب سکوها تبدیل کند اما آنها همچنان تیمی بی کیفیت و غیر جذاب برای هواداران بودند تا شرایط برای باقی ماندن سخت و سخت تر شود و صحبت‌های عجیب در برنامه نود با حضور سیدمهدی رحمتی، رضا افتخاری و ملکی نیز به معنای پایان مردی بود که دیگر کمتر هواداری حاضر بود نام او را از ته قلبش صدا بزند.

علیرضا منصوریان اما به امیر قلعه نویی رسید؛ مردی که جایگاهش را در لیگ پانزدهم نشانه گرفته بود و بنا به آنچه که کم تجربگی عنوان شده بود در برابر پرویز مظلومی در دستیابی به آن ناکام ماند و بار دیگر به نیمکت نفت تهران بازگشت تا در لیگ شانزدهم آن را از مردی که خود را فاتح دربی‌ها می‌دانست دریافت کند.

علیرضا منصوریان - امیر قلعه نویی؛ اینبار در جدال مرگ و زندگی سرمربی استقلال روبروی یکدیگر قرار گرفتند و البته خیلی‌ها با شایعاتی مبنی استعفای او در صورت پیروزی نیز به استقبال این بازی رفته بودند. سرمربی استقلال با خروج نام تمام کاپیتان‌هایش اول شوک را به هواداران زد و دروازه‌بان جوان تیمش را به عنوان کاپیتان این دیدار اعلام کرد.

استقلال اما برخلاف گذشته بازی را در نیمه اول حداقل خوب شروع کرد تا حدود 22 هزار هوادار حاضر در استادیوم آزادی با شک و تردید به حمایت از تیم تحت رهبری او بپردازند. علیرضا منصوریان اینبار روی نیمکت حاضر شد تا وظیفه کوچینگ تیمش را به محمد خرمگاه بسپارد تا هم بازیکنان و هم فوتبالدوستان از شوآف و حرکات عجیب او در محوطه جریمه محروم شوند. اتفاقی که به نظر می‌رسد باعث شد بازیکنانش با تمرکز بیشتری توپ را به جریان در بیاورند و حاصل آن ایجاد چند موقعیت نصفه و نیمه و در نهایت هم گل برتری روی حرکت جالب توجه روزبه چشمی به عنوان مدافع آخر امشب تیمش بود.

نیمه دوم اما متفاوت بود؛ ذوب آهن بازی را خوب شروع کرد و استقلال را در زمین خود محبوس کرد تا چند موقعیت جدی برای به خطر انداختن دروازه سیدحسین حسینی نیز شکل دهد. باز هم ناامید و ترس در بین هواداران استقلال که پیروزی خفیف تیم‌شان را باز هم در خطر می‌دیدند و گلی که نژاد مهدی به ثمر رساند و هرچند آفساید اما به معنای پایان صبر آنها بودند. بار دیگر شعارها علیه شماره ۱۰ سابق شروع شد و به بدترین شکل به حجم آنها اضافه شد تا حتی مسوولان پخش بازی هم مجبور به قطع صدای تماشاگران شوند. ذوب آهن بازی را به تساوی کشاند و از مشکل روحی و فشار سکوها به ضرر استقلال نیز استفاده می‌کرد و حملات خطرناک خود را برای پیروزی نیز ادامه می‌داد تا هواداران ناراضی بابت این تحقیر صبرشان بار دیگر لبریز شود و شعار برای جدایی و تصمیم نهایی سرمربی را سر دهند. دیگر کسی بنر مربوط به روزشمار حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال را به خاطر نمی‌آورد و همگی در انتظار ثانیه‌های پایانی این بازی بودند تا شماره ۱۰ سابق تصمیم خود برای استعفا را اعلام کند.

بازی با تساوی خاتمه یافت؛ باز هم فریاد و فحش و شعار و ... باز هم هواداری که بیهوش شد و هواداری که حضور خود از راهی دور برای حمایت از استقلال را به رخ می‌کشید. تمام اتفاقاتی که پیش از این بارها دیده بودیم؛ چه از سوی هواداران استقلال برای خروج و جدایی امیر قلعه‌نویی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی و ... و چه از سوی هواداران پرسپولیس و با خواسته‌شان مبنی بر جدایی علی دایی، حمید استیلی، درخشان، پروین و ... .
سرمربی استقلال با عبور از جلوی تمام خبرنگارانی که در انتظار کلمه‌ای از او برای استعفا یا تصمیم آینده‌اش بودند راهی رختکن شد و بعد از دقایقی مسوولان باشگاه نیز وارد رختکن او شدند. در نهایت بعد از حدود یک ساعت و در شرایطی که شایعات یکی پس از دیگری روی سایت‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شد علیرضا منصوریان راهی محل نشست خبری این دیدار شد. علیرضا منصوریان زمینه ساخت و از روزهای خوبش با استقلال گفت، از بی‌مهری‌هایی که به او شد و ... و در نهایت جمله پایانی را هم گفت: این، آخرین حضورم در استقلال بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محند

      یکی نی بگه اخه بدبخت تو چه به این کارها

    • حق ستان

      کاش همون سرمربی نفت باقی مونده بودی.
      زود بود .......

    • ESTEGHLAL

      نباید بش بی احترامی میشد
      داش علی همیشه دوست دارم
      امیدوارم روزی با تیم دیگ موفق شی

      حالا باید دالیچ یا ماگات یا دیگ حداقل هنکه رو بیارن وگرنه میریم لیگ یک با درموت

    • بدون نام

      الهی صد مرتبه شکر که.رفت به امید روزهایذبهتر برای استقلال.بزرگ وای از.مسولان.ومدیران استقلال خواهش میکنم یه تحفه شکل خودشو نزارید روی نیم گت بشینه حالا که رفت بهتر.از یک.مربی کار بلد خارجی استفاده گنید وخواهشن به مربیان خارجی وقت بدید چون حاشیه کمتر دارم و تبم خوبی میبندند یا حق

    • مسعود بروغنی

      سلام ، در این هایی مثل استقلال و پرسپولیس بخاطر ضعف مدیریت دولتی سکو ها بیشتر تصمیم گیرنده اند تا مدیریت و این قانون در خصوص تمام مربیان وطنی اعمال شده و میشود .
      البته ایراد دوم هم این است که ملی پوشان بازنشسته نه گفتن به مربیگری در تیمهای استقلال و پرسپولیس را نیاموخته اند . ایکاش مربیان ما با حضور در کلاس های
      معتبر خارجی و پس از آن مربیگری در تیمهای دست اولی پخته تر به تیم هایی مثل پرسپولیس و اسقلال قدم میگذاشتند تا چنین مورد هجمه و توهین طرفداران قرار نگیرند .

    • بدون نام

      علی منصور هر چی باشه به لنگ لنگی جماعت باج نداد

    • سعید

      تا امروز هوادار استقلال بودم ،چون فکر میکردم استقلال مکتبی همچون مکتب ناصرحجازی ها دارد،آخه این چه جور هواداریه، مگه همین شماهایی که امروز فحش ناموس به منصوریان دادید ، همون هایی نبودید که بنر روز شمار واسه اومدن منصوریان تو استادیوم آوردید،به خدا حالم از هرچی فوتبال و هواداری بهم میخوره،از اینکه امروز به ورزشگاه رفتم پشیمونم،خدا کنه فرهاد مجیدی از امروز علیرضا منصوریان درس بگیره و هیچ وقت فریب این هواداران پرچم صفت رو نخوره، استقلال خداحافظ

    • عباس

      خدا لعنت کند بانی اینکارو این تیم رو زمین زدند

    • بدون نام

      منصوریان رفت صورت مسئله پاک شد قربانی جدید فوتبال

    • بدون نام

      منصوریان رفت صورت مسئله پاک شد قربانی جدید فوتبال

    • بدون نام

      دیواری جوتاهتر ازتوپیدا نکردن اقای منصوریان دیگه گول عین طرفدا ها رونخور ایراد ازتونبود ازباند زمانی وملکی ورحمتی بود اما طرفدارها پشتتو خالی کردن ودرود برطرفدارهای پرسپولیس که تیمشون اخر جدول بود ومیباختن اما طرفدارهاشون تا لحظه اخر پشت مربیشون دراومدن وجلوی باندای مافیایی رو گرفتن تا باز پرسپولیس ازجاش بلند شد اما طرفدارها اونقدر استرس وارد کردن که بازیکنی مثل قربانی توپ جلوی پاشه نمیتونه از استرس گل خالی روبزنه منم دیگه طرفدعراستقلال نیستم چون اسطوره کشه

    • ایرج

      ای کاااااش ای کااااااااااش هوادارمون درک کافی داشتن و ای کاش منصوریان درس عبرت بشه واس فرهاد مجیدی....روز اول تمیرین منصوریان ده هزار هوادار فقط بخاطر اون رفتن سر تمیرین ولی حالا.....واس اینه ک میگن فوتبالمون بیماره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج