جاباما
۶۰۲۸۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تفاوت دیدگاه دو رئیس‌ جمهور در سازمان ملل

سیدعلی خرم در روزنامه آرمان نوشت: رئیس‌جمهور اسلامی ایران در حالی که به تشریح مواضع کشور و سیاست اعتدال پرداخت، سعی نمود برخی نکات غیردیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا را برشمرده و با لحنی مودبانه توضیح دهد که چگونه سخنرانی وی خارج از محدوده معمول رهبران و روسای کشورها بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچگونه توهین و تحقیر آقای ترامپ را نمی‌پذیرد و آن را در دیدگاه بزرگمنشانه خود پاسخ می‌دهد.

سیدعلی خرم در روزنامه آرمان نوشت: رئیس‌جمهور اسلامی ایران در حالی که به تشریح مواضع کشور و سیاست اعتدال پرداخت، سعی نمود برخی نکات غیردیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا را برشمرده و با لحنی مودبانه توضیح دهد که چگونه سخنرانی وی خارج از محدوده معمول رهبران و روسای کشورها بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچگونه توهین و تحقیر آقای ترامپ را نمی‌پذیرد و آن را در دیدگاه بزرگمنشانه خود پاسخ می‌دهد.
پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تعرضات خصمانه و غیردیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا با طرح گفتمان چگونه به صلح و آرامش برسیم، شروع گردیده و با کارهای کشورمان برای خود و منطقه ادامه یافته و در نهایت روی سخن رئیس جمهورمان به جهانیان بوده و می‌باشد. مقایسه‌ای بین سخنان رؤسای جمهور دو کشور ایران و آمریکا نموده تا خود نتیجه گیرند که کدام از بزرگ منشی و متانت برخوردار می‌باشد.
در این سخنرانی رئیس جمهور جایگاه توافق هسته‌ای و نگاه کشورمان به یک توافق چند جانبه بین‌المللی را تشریح کرده و اعلام می‌نماید با کمک دیگر اعضای گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای به عنوان الگویی برای حل معضلات و بحران‌های بین‌المللی نگریسته و خواستار این می‌باشد که به جای تحقیر و خشونت کشورها راه‌های گفت‌وگو و پیگیری سیاست تعامل سازنده به حل اینگونه بحران‌ها بپردازیم. اگرچه دونالد ترامپ در سخنرانی خود کاملا از حد اعتدال خارج شده و سخنانی ابراز داشت که باعث شرمندگی و سرافکندگی ملت آمریکا گردید، ولی رئیس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ادب و نزاکت با ذکر تذکراتی از کنار این سخنان عبور نمود.
همان‌طور که دکتر حسن روحانی بیان داشت نه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده و نه توان نظامی خود را در راه نابودی بشر به کار خواهد گرفت. اگر بدگویی‌های عربستان و اسرائیل در تنظیم سخنرانی و گفته‌های رئیس جمهور آمریکا مشاهده می‌گردد، امری تازه نیست و نشان از شکست سیاست‌های این قبیل کشورها در منطقه خاورمیانه می‌باشد. ایران با تجربه جنگ هشت ساله و صدماتی که در اثر حملات موشکی رژیم صدام متحمل گردیده، تلاش می‌نماید در حدی از بازدارندگی در زمینه موشکی نائل آید که نظیر جنگ هشت ساله دگربار در سر راه ملت ایران ایجاد نگردد.
این موضوع نباید به عنوان یک سیاست تهاجمی از سوی جمهوری اسلامی ایران تلقی گردد و برعکس جهان می‌بایستی بادرک موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به ایران حق دهد که در حداقل، جایگاه دفاعی خود را تحکیم بخشد. از سوی دیگر رئیس جمهور از همه کشورهای جهان دعوت نمود که در سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه و احیای اقتصاد و صنعت ایران همکاری نموده و با برداشت سود عادلانه خود در این راه با ایران همگامی نمایند.
این دعوت سیاست جدی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدوار است به جای درگیر شدن در منازعات منطقه‌ای، ایران در زمینه احیای اقتصادی- صنعتی بتواند فعالانه در کنار شرکای خود بماند و با ایفای نقش اقتصادی خود به رشد و توسعه جهان مساعدت نماید.
ایران همواره به عنوان شریک جدی بازیگران صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه و در جهان اعلام آمادگی می‌نماید که برای حل بحران‌های سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی میانمار همکاری نماید و به یاری مردم مظلوم این نقاط بحران خیز بشتابد و امیدواریم که سایر بازیگران صلح دوست نیز به ایران دست یاری دهند و در جهت ایجاد صلح مستمر در منطقه خاورمیانه همکاری نمایند. بی‌شک خاورمیانه بیش از این ظرفیت پذیرش بحران‌های موجود را ندارد و بایستی برای مقابله با تروریسم و ایجاد صلح و آرامش همگی دست همکاری دهند و با تلاش مشترک به جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری دست یابیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج