جاباما
۶۰۲۸۷۸
۳۷ نظر
۵۰۱۲
۳۷ نظر
۵۰۱۲
پ

طناب دار بر گردن تازه داماد کینه جو

تازه داماد که درجنایتی خونین دوستش را به قتل رسانده بود پس از محاکمه و تأیید حکم قصاصش در شعبه ۳۲ دیوانعالی کشور، سحرگاه دیروز در ندامتگاه کرج به دار مجازات آویخته شد. این درحالی بود که تلاشهای مسئولان قضایی و زندان تا آخرین لحظه های قبل از اجرای حکم بی نتیجه ماند.

روزنامه ایران نوشت: تازه داماد که درجنایتی خونین دوستش را به قتل رسانده بود پس از محاکمه و تأیید حکم قصاصش در شعبه ۳۲ دیوانعالی کشور، سحرگاه دیروز در ندامتگاه کرج به دار مجازات آویخته شد. این درحالی بود که تلاشهای مسئولان قضایی و زندان تا آخرین لحظه های قبل از اجرای حکم بی نتیجه ماند.

رسیدگی به این پرونده از بیست و یکم دی سال ۹۲ به دنبال ناپدید شدن پسر جوانی بهنام شهروز - ۲۵ساله- و اعلام موضوع ازسوی خانوادهاش به پلیس، دردستور کار قرار گرفت.
همزمان باآغاز تحقیقات، مأموران پلیس درتجسسها، خودروی رها شده شهروز را نیزدر 5کیلومتری جاده هشتگرد- کرج کشف کرده و در بررسیها با آثار خون روبه روشدند.

در ادامه جستوجوها نیز جسد خونین شهروز هم چند کیلومتر دورتر از خودرویش در کنار جاده پیدا شد. بدین ترتیب موضوع به بازپرس وکارآگاهان جنایی کرج اعلام شد و بلافاصله تیم تحقیق راهی محل مورد نظرشدند. پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. خودروی مقتول نیز برای بررسی به پلیس آگاهی منتقل شد.
کارآگاهان جنایی که درپی یافتن سرنخی برای کشف راز جنایت مرموز بودند پی بردند قربانی ماجرا قبل از مرگ با فردی به نام عباس - 21ساله- در ارتباط بوده است. بنابراین بلافاصله عباس دستگیر شد وتحت بازجویی قرار گرفت. او در نخستین بازجویی گفت: «چند ماهی از ازدواجم سپری شده بود که دوستم شهروز به من گفت، همسرم قبل از ازدواجش با من، با او رابطه داشته است. بعد هم حرفهای زشت و ناپسندی زد که مرا دگرگون کرد.
چون من همسرم را عاشقانه دوست داشتم و هرگز باور نمیکردم او قبلاً با دوستم رابطه داشته است. درحالی که خون جلوی چشمانم را گرفته بود تصمیم گرفتم شهروز را بکشم. به همین خاطرپس از طرح نقشه ای با دوستم قرار گذاشتم. بعد از خوراندن آبمیوه مسموم، شهروز را بیهوش کردم. آنقدر کینه وخشم وجودم راگرفته بود که قدرت تصمیم گیری نداشتم. وقتی شهروز بیهوش شد درحالیکه گریه میکردم او را با چاقو کشتم و پس از رها کردن جسد و ماشینش کنار جاده فرارکردم.
محاکمه تازه داماد

پس از اعترافهای هولناک تازه داماد و صدور کیفرخواست، پرونده عباس برای محاکمه به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر و دومستشار-یزدان پوروخنک دار-ارجاع شد. در آغاز جلسه قاضی دهقان نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند.

آنگاه اولیای دم (پدر ومادر) در جایگاه قرار گرفتند واز قضات دادگاه خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «شهروز به ناموس من توهین کرد. اما حالا که فکر میکنم متوجه میشوم من و او تاوان تصمیمگیری عجولانه ام را میدهیم. از وقتی بازداشت شدم روزها و شبهایم با کابوس مرگ همراه بوده است. و حالا از اولیای دم درخواست عفو و بخشش دارم. به جوانی ام رحم کنید. من قبول دارم که جنایت وحشتناکی مرتکب شدم اما تازه داماد هستم و هزار امید و آرزو دارم و...»

پس از پایان اظهارات متهم، قضات پس از شور متهم را باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کردند.
تأیید حکم اعدام
پس ازصدورحکم قصاص، قضات شعبه ۳۲ دیوانعالی کشور نیز آن را تأیید کردند و سرانجام پرونده در اختیار شعبه ششم اجرای احکام به ریاست قاضی محمد انبری قرار گرفت. اما باوجود تلاشهای صورت گرفته، اولیای دم بر اجرای حکم قصاص تأکید کردند.
لحظه های پراضطراب پای چوبه دار
پس از انجام مراحل اداری مربوطه، مرد جوان اعدامی سحرگاه دیروز در ندامتگاه مرکزی کرج پای چوبه دار رفت. این درحالی بود که فتاحی- رئیس ندامتگاه- چند نفر ازمسئولان ندامتگاه و دادگستری به همراه رئیس شعبه ششم اجرای احکام دادگستری، همچنان به تلاشهایشان برای جلب رضایت از اولیای دم ادامه دادند. اما آنها به هیچ عنوان حاضربه گذشت ازخون فرزندشان نشدند.

آخرین حرفهای قاتل قبل از اجرای حکم

فکر میکنی اعدام شوی؟
نمیدانم. عمر دست خداست. ولی میدانم کار اشتباهی کردم که البته به خاطریک لحظه عصبانیت وتصمیم عجولانه بود.ولی از همان روز که دستم به جنایت آلوده شد روزها وشبهایم با کابوس مرگ همراه شده بود. میدانستم که اعدام میشوم.
چرا پدر و مادرت برای آخرین ملاقات در زندان حاضر نشدند؟
مرد جوان با شنیدن این حرف اشک در چشمانش حلقه زد و گفت من بچه سر راهی بودم که در اختیار بهزیستی بودم. تا اینکه زن و مردی مرا به فرزندی قبول کردند. من در این دنیا کسی را ندارم...
چرا آدم کشتی؟
الان دیگر برای این حرفها دیر شده و فقط میتوانم بگویم پشیمان هستم. او درباره زنم چیزهایی گفت که بشدت عصبانی ام کرد.
آیا درست میگفت؟
نمیدانم.....
همسرت کجاست؟
تقریباً شش ماه بعد از بازداشتم طلاق گرفت.

چرا دست به جنایت زدی؟
جاهلیت وتصمیم عجولانه....
آخرین حرفت چیست؟

میدانم که دیگر مرا نمیبخشند اما امیدوارم به خاطر خدا یک ماه به من فرصت بدهند. و...

چرا قاتل پسرم را نبخشیدم
پدر مقتول نیزکه منتظراجرای حکم بود اظهارداشت: «اگر پسرم در درگیری کشته میشد شاید قاتل را می بخشیدم و از قصاصش میگذشتم. اما او پسرم را با طرح نقشه قبلی بیهوش کرده و بعد با چاقو او را از پا درآورده است. این نهایت بیرحمی است برای همین هرگز او را نمیبخشم و باید اعدام شود.
جگرمان سوخته

مادر دلسوخته مقتول هم گفت: «این جنایتکار، جگرم را سوزانده و هیچ وقت از حق قصاصم گذشت نمیکنم.»

درخواست رئیس ندامتگاه
در ادامه و دقایقی قبل از اجرای حکم، فتاحی- رئیس ندامتگاه مرکزی کرج- هم ضمن ابراز همدردی با اولیای دم بار دیگر آنها را به بخشش و گذشت از اعدام پسر جوان دعوت کرد. او گفت: «لذت بخشش از انتقام دلچسب تر است. اگر شما از حق اعدام خود گذشت کنید این به معنای آن نیست که قاتل از زندان آزاد میشود. بلکه از نظر جنبه عمومی محاکمه میشود ومطمئن باشید در این رابطه قانون تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. و اینگونه او مجازات میشود.»
رئیس شعبه اجرای احکام نیز از آنها خواست که به خاطرخدا قاتل را ببخشند. اما آنها تحت هیچ شرایطی حاضر به گذشت نشدند.

بنابراین پس از خواندن حکم قصاص، قاتل پای چوبه دار ایستاد. سپس پدر مقتول طناب دار را به گردن عباس انداخت و لحظاتی بعد هم حکم قصاص اجرا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای کسی واقعا جانش گذشت حتی برایش تب هم نکرد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اشتباه کرد که از جانش گذشت .مردان اشتباه می کنند که همه چیز رو با خشونت و عصبیت می خواهند حل کنند. باید آموزش ببینند که این تمایلشون به خشونت و تعصب رو کنترل کنند .

    • راستگو

      بدبخت اگر واقعا ناراحت بودی طلاق میدادی نه اینکه قتل می کردی اون دختری که به خاطرش ادم کشتی ازت طلاق گرفت

    • امیر آقا

      خدا رحمت کنه ، بنده خدا به خاطر ناموس به خاطر زنش قتل انجام داده زنش هم واقعا چقدر نامرد انگار نه انگار طلاق گرفته گذاشته رفته ، عجب زن نامرد و بی وجدانی داشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته بخاطر ناموس قتل کنید؟! چرا زنها رو در برابر عمل انجام داده قرار می دهید؟! یکی هر یاوه ای گفت باید بزنی بکشیش؟! اصلا عاقلانه نیست حرفی که شما می زنید .احساسات مردانه اش رو کنترل کرده بود الان زنده بود

    • بدون نام

      آیا کسی بررسی کرد ببینه این قاتل درست میگه ومقتول با زنش رابطه داشته یانه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهرحال که چی باید بزنی یکی رو بکشی؟!

    • بدون نام

      ریشه این جنایت، اون زنه هست که زود طلاق گرفته و در رفته! همیشه پای یک زن در میان است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ریشه جنایت عدم کنترل مردان بر احساسات رقیقشون هست .که همیشه هم می گردند یک زن در حوالی شون پیدا می کنند و تقصیر رو می اندازند گردنش!

    • عسل

      بخشیدن یه همچین آدمی خیانت به جامعه است .باید اعدام میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با اعدام هیچی درست نمیشه .جامعه باید از این بدویت و تمایلش به خشونت دست بر داره و با آموزش، مردم رو از توسل به خشونت در هر وضعیتی باز داره.

    • مهدی

      حالا مقول چ عقده ایی داشته ک برا قاتل تعریف کرده ک قبلا چ کرده یا دختره رو میخواسته یا خواسته رو کم کنه ،،واقعا این حرفای ناموسی میگن بوی خون میده همینه دیگه،الا یکی بیاد ب شما یا من این حرفارو بزنه چ عکس عملی نشون میدید حدقل دهنشو خورد میکنید

    • بدون نام

      مقتول چه آدم بیخودی بوده .حالا به تو چه که اومدی این حرفها رو زدی . این آقا هم به جای کشتن اون باید میزد دندوناشو خورد میکرد و ولش میکرد نه اینکه زندگی خودشو نابود کنه .
      همیشه هستن کسانی که حرف مفت بزنن

    • صبا...

      به نظر من اولین کسی که مقصره خودمقتول بوده چون بعد از ازدواج دوست دخترش اونم با دوستش نباید اون حرفا رو میزد به هر حال ناموس قاتل بوده و حق داشته ناراحت بشه اما نه با کشتن طرف.

    • بدون نام

      نامردی از اون پسر بوده که کشته شد این قاتل درسته تصمیم آنی گرفت و خودش رو بدبخت کرد ولی شهروز دانسته نامردی بزرگی در حق دوستش کرد گیریم که قبل از ازدواج با زنش دوست بودی خوب که چی تموم شد چی رو میخواستی ثابت کنی میخواستی بگی تو خیلی مردی میخواستی دوستت رو تحقیر کنی یا میخواستی زندگی دختری رو که شاید روزی بهت اعتماد کرده بود به گند بکشی قصد این پسر شهروز هر چی بود بویی از مردی و مردونگی نمیداد متاسفم برای اون پدری که نامردی پسر خودش رو ندید ولی نقشه کشیدن قاتل برای کشتن پسرش رو نتونست فراموش کنه کشته شدن پسرش رو دید ولی نفهمید دلیل کشته شدن پسرش نامردی خودش بوده
      و قاتل هم اشتباه کرد اول باید از همسرش واقعیت ماجرا رو میپرسید تا بفهمه واقعا موضوع چی بوده تو این زمان البته نه این زمان دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج همیشه بوده شاید الان پررنگ تر شده باشه ولی بوده و اینو نمیتونیم منکر باشیم امروز شاید 90 در صد دختران و 99 درصد پسران قبل ازدواج تجربه دوستی با جنس مخالف رو دارن اگر پسری افتخار می کنه به این که لیست دوست دخترش هر روز طولانی تر میشه پس نباید منتظر باشه با دختری دوست بشه که قبلش با کسی دوست نبوده اگر تو پسر محترم با 40 تا دختر دوستی پس چطور انتظار داری دختری تو جامعه پیدا بشه که هنوز با کسی دوست نشده باشه
      کاش مردای کشور کمی منطقی فکر میکردن قبل از اینکه خودشون و خانواده هاشون رو بدبخت کنن

    • بدون نام

      عسل جان کنی تعمق کن و بعد نظر بده
      باشه تو درست میگی میشه دلیلت رو برای حرفی که میزنی بگی چرا؟
      کار این پسر غیر منطقی تر بود یا کار اون دوستش کدوم نامرد تر بودن؟
      فکر کن دوستت بیاد به تو بگه با شوهرت دوسته تو چکار میکنی؟
      چقدر راحته قضاوت کردن در مورد دیگران حتی یک لحظه هم زحمت نمیکشیم در مورد چیزی که میخوایم راجعه بهش قضاوت کنیم فکر کنیم مهم اینه که اظهار وجود کنیم و بگم ما هم هستیم

    • عشقم تا ابد منتظرت می مانم

      دوستان منم ۶ سال است عاشق هستم ولی به نا به دلایلی نمی توانم باهاش ازدواج کنم برام دعا کنید به عشقم برسم خیلی دیوانه وار دوستش دارم

    • منوچهر

      بعداز ازدواج دیگردوران مجردی پایان یافته است.بنده حقیر توصیه ام به آقایان وخانمان متاهل این است که مراقب زندگی خودباشیدهرچی بوددیگرتمام شد.

    • sara

      خیلی ناراحت شدم بخاطر دختری ک حتی باهاش نموند آدم کشت پ بی وفا بود این دختر

    • آ کیا

      دم مسئولین گرم که اینهمه تلاش کردن که رضایت بگیرن.

    • AMIR 95

      نھایت نامردیہ خدا ازکی گلہ کنیم از پدر مادری کہ بچہ رو سر راھی میزارن؟از دختری کہ راحت خیانت میکنہ راحت طلاق میدہ راحتم میرہ سراٍغ کثافت کارای بعدیش؟از پدر مادرمقتولی کہ چشمو گوشو بستن بہ یتیمم رحم نمیکنن؟از مقتولی کہ بعد ازدواج حاضر نشد لباشو بستہ نگھہ دارہ؟ اخہ لامصب تو کہ بی ڑحم تر قاتل پسرتی رفتی خودت طنابو گردنش انداختی؟ بچت ادم بود کثافت کاری نمیکردو نمیرفت علنیش کنہ!! قاتل ھم بی مغزی کردہ بخاطر یہ عشق کثیف ی ادم کشتہ بعد خودشو...و چیزی کہ باید ریشہ کن میشد نشد و الان بہ عشق کثیفشم ادامہ میدہ...ایشالا چوبشو بزودی بخورین ھم زن کثیف ھم پدرمادر بی رحم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر خیانت کرده؟ رابطه یه دختر قبل از ازدواجش چه ربطی به شوهرش داره؟ مگه مردا کم رابطه دارند قبل از ازدواج؟!

    • AMIR SPORT

      ببین عشق فقط علی با فاطمہ بقیہ کشـک
      عشق علی و فاطمہ ھم نداشتہ باشی معنی عشقو درک نخاھــی کررررد امثالش میـشہ این داستانا ھہ خوب بخابی جون

    • مرمر

      افرين كاربر12/41بسيار عالي حق مطلب را ادا كردي،منم مقتول را مقصر. ميدونم أي كاش قتلها را درجه بندي كنن و برأي هر قتلى احكم إعدام صادر نكنن

    • مانی

      درسته که قاتل جنایت کزده ولی کاش خانواده مقتول بزرگواری میکردن می بخشیدن

    • بدون نام

      زن مایه جنگ، نفاق و بدبختی همه است،همین زن باعث بدبختی و اخراج آدم از بهشت شد،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن باعثش نیست .غریزه شهوت و خشونت مردان در واقع باعثش هست! نمیشه که برای راحتی خودتون تقصیر همه چیز رو بیاندازید گردن نیمی از جمعیت انسان ها."آدم" هم اگه عقل داشت سیب رو نمی خورد .مختار بود !

    • پارسا راد

      دوست عزیز بدون نام ۱۲:۴١ خدایی خیلی بیکاری داستان نوشتی خخخ

    • بدون نام

      تواین جور موارد نباید باعصبانیت تصمیم گرفت،باید قبل ازاون تصمیم نادرست با ی نفر(مثلا واللدینش)مشورت میکرد اونا تجربه شون بیشتره وصبورترن وتوبرخورد بامسایل احساسی تصمیم نمیگیرن،حیف از جوونی هردوشون که فنا شد

    • فرزاد مخصوصی

      همیشه پایه یک زن درمیان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همیشه پای خشونت و شهوت و عصبیتِ مردانه در میان است

    • بهار

      کاربر عشق تا ابد به پات میمونم از خدا بخواه اگرعشقت لایق عشق تو باشه بهش برسی خدا عاشقهای پاک رودوست داره اگر واقعا اونم عاشق توهست ان‌شاءالله بهش برسی ولی اگرعشقتون یک طرفه باشه هیچ وقت ازخدانخواه که بهش برسی که عذاب اوره

      پاسخ ها

      • عشقم تا ابد منتظرت می مانم

        بهار عزیز ازت تشکر می کنم باهام همدردی کردید عشق ما دو طرفه ویه عشق پاک است هر دوتاهمدیگر رادوست داریم ولی به نا بدلایلی نمی تونیم ازدواج کنیم از ته دل برام دعا کنید احساس می کنم شاید هیچ وقت به هم نرسیم

    • بدون نام

      همیشه به خاطر حماقت بعضی مردها و بی حیایی برخی زنها، یک مرد کشته میشه مرد دوم قصاص میشه، دو خانواده داغدار میشند و زنه میره با مرد سوم خوش می گذرونه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی حیایی اگه باشه مال مردها هم هست .زنی اگه رابطه ای با مردی داره اون مرد درخت که نیست! اگه بَده برای هر دو بده اگه خوبه برای هر دو خوبه .تازه این رابطه در زمان ازدواج نبوده .شاید واقعا چیز خاصی هم نبوده و فقط در حد چیزهای ساده بوده .بهرحال بهتره بیشتر روی عصبیت مردانه تمرکز کنید .همه چیز از اینجا شروع میشه!

    • بها ر

      کاربر عزیزی تاابد منتظرت می مونم ان‌شاءالله به عشقت هرچه زودتر برسی وچون عشقتون دوطرفه وپاک هستش ازخدامیخام اون سنگی که جلوی دلتون هستش هرچه زودتر اون سنگوخداازسرراهتون برداره وشمادونفر به هم برسید ان‌شاءالله همیشه برات دعا می‌کنم

    • وحید

      متاسفم واسه مملکت که همش شده اعدام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج