۶۰۳۱۰۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

تنها استانی که کتاب درسی رایگان توزیع می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در روز اول مهر حدود ۷ میلیون جلد کتاب درسی رایگان در اختیار دانش آموزان سطح استان توزیع می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در روز اول مهر حدود ۷ میلیون جلد کتاب درسی رایگان در اختیار دانش آموزان سطح استان توزیع می شود.

علیرضا نخعی در نشست خبری افزود: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دانش‌آموزان آن کتاب درسی رایگان دریافت می‌کنند. مجموع اعتباری که از جانب دولت برای تهیه این کتب هزینه شده ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای سال تحصیلی جدید ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تحصیل می‌شوند که در ۲۶ هزار کلاس درس در قالب ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه ساماندهی می‌شوند. ثبت نام دانش‌آموزان استان از ۳ ماه پیش آغاز شده اما تاکنون به پایان نرسیده و در مهرماه ادامه دارد چرا که برخی خانواده‌ها هنوز فرزندان خود را ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت‌نام شده‌اند و تلاش داریم این عدد را به عدد ۷۰۰ هزار نفر برسانیم. همچنین تاکنون ۳۰ هزار نفر در پیش دبستانی‌های سطح استان ثبت‌نام شده‌اند.

نخعی با اشاره به اینکه حدود ۲ ماه است که در حال ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان هستیم، افزود: برای معلمان سطح استان در ایام تابستان ۲۰۰ هزار نفر- ساعت کلاس توجیهی برگزار شده تا کیفیت آموزش در مدارس سطح استان ارتقا پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید ۱۲۲ مدرسه با ۵۸۰ کلاس درس جدید در سطح استان احداث شده و آماده استفاده است و همچنین در ایام تابستان ۵۰۰ مدرسه در نقاط مختلف استان تعمیر و بهسازی شده است.

نخعی گفت: ۱۵۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف برای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار گفته که جا دارد از خیران و قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه برای تامین این اقلام تشکر ویژه داشته باشیم. قرارگاه قدس امسال ۶۰ هزار بسته کیف و لوازم التحریر در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار داده که در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل موثر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تابستان امسال ۱۶۱ پایگاه اوقات فراغت بیش از ۱۰۹ هزار دانش‌آموز سطح استان را ساماندهی کردند و این دانش‌آموزان در ایام تابستان اوقات فراغت خود را با مهارت‌آموزی سپری کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش تحصیلی کل مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان ۸۸ درصد است، افزود: پوشش تحصیلی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چاخانه

      پاسخ ها

      • ابرام

        برای چی چاخانه ،توی مملکت ما پرمسئولیت،اگر کاری بشود میگویند چاخاخانه،واگر نشود میگویم ،مسؤولین دلسوزانه کار نمیکنند ،(البته بعضی ها)

    • بدون نام

      بایدبیشترازاینابرسن به مناطق محروم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج