جاباما
۶۰۳۲۴۲
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

نیکی هیلی: مردم ایران نمی‌گویند مرگ بر آلمان

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به انتقاد وزیر خارجه آلمان از رویکرد ضدبرجامی دولت ترامپ گفت که مردم ایران بر علیه آلمان شعار نمی‌دهند و دولت ترامپ باید در راستای منافع و امنیت مردم خودش تصمیم بگیرد.

خبرگزاری فارس: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت هیئت آمریکایی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارش داد.

وی ابتدا به سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در این مجمع پرداخت و گفت: «ترامپ با سخنانش در مجمع عمومی، قدرت آمریکا را به نمایش گذاشت.»

هیلی ادامه داد: «ترامپ از جهانیان خواست که در مبارزه ما به دو رژیم سرکش یعنی ایران و کره شمالی، به واشنگتن بپیوندند و فکر می‌کنم که شاهد پاسخ مثبت همه کشورها به این سخنان بودیم.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل سپس از مذاکرات هیئت آمریکایی با برخی هیئت‌های حاضر در مجمع عمومی در خصوص ایران خبر داد و گفت: «در همه مذاکراتی که در طول این یک هفته در خصوص ایران داشتیم، دیدیم که همه از ثبات‌زدا بودن اقدامات ایران در خاورمیانه حرف می‌زنند. ما مذاکرات و اقدامات خود را در این خصوص ادامه می‌دهیم تاهنگامی که از توقف اقدامات ایران مطمئن شویم.»

هیلی سپس به بحث تصمیم ترامپ در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: «ترامپ روز ۱۵ اکتبر تصمیم می‌گیرد که آیا پایبندی ایران به برجام را تأیید یا رد کند. این مسئله بر اساس قانون آمریکا انجام می‌شود و قانون آمریکا ارتباطی به برجام ندارد.»

وی ادامه داد: «۲۵ سال است که شاهد انعقاد مکرر توافقات بد با کره شمالی و نقض پی در پی این توافقات هستیم و امروز با یک کشور مسلح به سلاح اتمی و موشک‌های قاره‌پیما روبرو هستیم. نمی‌خواهیم که ایران به کره شمالی جدید تبدیل شود.»

امروز «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که در صورت شکست برجام، اعتبار نظام بین‌الملل خدشه‌دار می‌شود و دیگر نمی‌توان هیچ کشوری را برای خلع سلاح اتمی در قبال امضای یک توافق مجاب کرد.

هیلی در پاسخ به این سخنان گابریل گفت: «خیلی از کشورها در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در توافق هسته‌ای نظر می‌دهند و این نظر خود آنهاست ولی مردم ایران شعار مرگ بر آن کشورها را سر نمی‌دهند. مردم ایران نمی‌گویند مرگ بر آلمان.»

وی افزود: «نیروی محرک رئیس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری، نظر دیگر کشورها در خصوص آمریکا نیست بلکه مفید بودن آن کار برای منافع امنیت ملی آمریکا است.»

نیکی هیلی به بحث مخدوش شدن اعتبار آمریکا در صورت تخلف از قول و قرار خود در برجام هم پرداخت و ضمن رد چنین تفکری گفت: «خروج از برجام اعتبار آمریکا را مخدوش نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد که دولت آمریکا همیشه در پی حمایت از مردم خود است. هوشمندانه‌ترین کاری که در خصوص توافقات پیشین می‌توان انجام داد عبارت است از نگاه به عقب و بررسی اجرایی بودن یا نبودن آن توافقنامه.»

وی سپس از خبرنگاری که در این خصوص سوال پرسیده بود، سوالی متقابل پرسید و گفت: «ایران موشک بالستیک تست می‌کند، از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اسلحه صادر می‌کند و با کره شمالی هم همکاری می کند. آیا با وجود این کارها، برجام هنوز اجرایی است؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      از برجام خارج بشید ببینید ما هم چیکار میکنیم. اصلا همون بهتر که ما هم مثل کره شمالی مصلح به صلاح هسته ای بشیم. شماها یه زمانی از سال 2005 تا 2009 هم همین کاری که با ما دارید میکنید و نقض تعهداتتون را میکنید با کره کردید. خود شما تروریست پرورید. مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • رضا سلیمانی

        مسلح به سلاح

      • حسین

        عمو امروز مدرسه چطور بود؟

    • محمد

      مرگ برالمان ومرکل من گفتم الان خخخ

    • رضا

      امکان ندارد رهبرانی روان پریش مانند هیتلر, موسولینی و اکنون ترامپ بدون داشتن دستیاران روانی نظیر گوبلز و نیکی هیلی بتوانند در فعالیتهای مخرب خود موفق باشند.

    • بدون نام

      پس چرت میگی که همه از ما حمایت میکنن!!!

    • کارشناس هيلى

      آمريکا هم به تروريسم کمک مى کند هم اسلحه صادر مى کند هم موشک و سلاح هسته اى آزمايش مى کند و هم در تمام دنيا به عنوان نيروى مداخله گر حضور دارد و هم با کشورهاى تروريسم پرورى مثل عربستان کمک ميکند!
      لطفا اينو بفهم !

    • بدون نام

      پير زن احمق !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونقدرم پیر نیست

    • بهلول

      بى شعور دوران زروگويى و استبداد به سر رسيده !

    • بدون نام

      پاسخ به وزیر خارجه امریکا که گفت چرا مردم ایران مرگ بر امریکا نمیگن
      -----------
      آلمان هم دورتادور ایران پایگاه نظامی نمیسازه و هر روز به یک روش ایران را تهدید نمیکنه! شاه را پناه نداده بوده و در این کشور کودتا نکرده بوده و در جنگ ایران و عراق به شکل مستقیم وارد نشده بود و ناوهای ایران را غرق نکرده بوده و هر روز به تروریستهای صهیونیستی در رسیدن به اهدافش کمک نکرده بوده و تحریم های یکجانبه سی ساله ضد ایران مقرر نکرده بوده و هر روز از لزوم حمله نظامی به ایران سخن نگفته و سی سال نیست که به تحریم هاش حتی مانع کشورهای اروپایی در فروش سلاح به ایران نشده.
      -------------
      دوستانی که انگلیسی بلدن خواهشا این نظر ارزشمند رو ترجمه و تو تویت و فیسبوک و جاهای که وزیر خارجه المان و امریکا هستند حتما به عنوان نظر بذارن................ همت کنید برادران و خواهران خیلی تاثیر خواهد گذاشت ... واقعا نظر قانع کننده ای است.....................
      نه یکی نه دو هر کی انگلیسی و المانی بلده اینو حتما بذارههههههههههههه.............. پشت گوش نندازیدن ....... هموطنان لازمه اینو یه سیسات مدار نباید بذاره ولی مردم عادی میتونن

    • بدون نام

      به امیدروزی که مرگ هیچ کس را نخواهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میتونیم همین الانم مرگ هیچ کس را نخواهیم اما مساله اینه که بدخواهی اونها تموم نمیشه و اساس این شعار ها هم همین اعمال شرارت بار و بدخواهانه برای ایران و مردمش بوده.و اتفاقا به نظر من کار بسیار سطحی و کمی هست در مقابل ظلم هایی که به این مردم و این سرزمین کردند

      • بدون نام

        بدون نام 09:17...شما به کسی که بهت توهین میکنه درود میفرستی؟؟؟

    • محمد

      باعث تاسفه که طوری رفتار کردیم که مارو در کنار کره شمالی قرار میدن

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        باعث تاسف هست اما برای اونها که اینقدر بی شعور اند که ایران و کره شمالی را با هم یکی میکنند. و البته بقیه دنیا هم چنین قیاسی را نمی پذیرند به جز یه عده ضعیف النفس داخلی!

    • سمیرا

      دوستانی که میگفتن کره شمالی نابود بشه کجان؟
      حالا فهمیدین که ما برای اونا فرقی با کره نداریم؟

    • بدون نام

      تو خر کی باشی آخه

    • بدون نام

      ایشون در نظر بگیرن که آلمان مردم ایران رو با تحریم ها مورد اذیت قرار نمیده بلکه دولت آمریکا هستش که هر جور تونسته زندگی رو برای مردم ایران سخت کردن. هدف آمریکا با این تحریم ها هدف قرار دادن مردم و ایجاد نارضایتی مردم ..... بهتره ایشون یه نگاه منصفانه به سیاست های کشور خودش در قبال ایران داشته باشند و به مردم ایران احترام بگذارند.

    • کارشناس هيلى

      هيلى کند زهن !
      هيلى بى شعور !
      ابله...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج