جاباما
۶۰۳۳۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور جزئیات فعالیت سرویس مدارس و رانندگان آنها را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان: رئیس پلیس ترافیک شهری راهور جزئیات فعالیت سرویس مدارس و رانندگان آنها را تشریح کرد.

سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به اقدامات پلیس برای کنترل سرویس مدارس، اظهار داشت: سرویس مدارس زیر ذره بین پلیس قرار دارد و ماموران پلیس راهور این خودرو‌ها را رصد و با کوچکترین تخلفات آن‌ها برخورد می‌کنند. اجازه نمی‌دهیم فردی با یک اشتباه کوچک جان چند کودک دانش آموز را به خطر اندازد.

وی ادامه داد: رعایت ظرفیت مجاز خودرو، داشتن برگه تائید صلاحیت راننده، داشتن معاینه فنی و برچسب سرویس مدارس خط قرمز‌های پلیس در مورد سرویس‌های مدارس است. ما اجازه نمی‌دهیم افراد فاقد صلاحیت با خودرو‌های شخصی اقدام به جایه جایی نا ایمن دانش آموزان کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور از خانواده‌ها خواست در روز‌های ابتدایی سال تحصیلی برای جلوگیری از گره ترافیکی از خودرو‌های شخصی استفاده کنند و در صورت اجبار به هیچ وجه خودرو را مقابل مدرسه یا به صورت دوبله متوقف نکنند.

قاسمیان با بیان اینکه سرویس‌های غیرمجاز ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، افزود: اگر خودروی سرویس مدرسه‌ای فاقد برچسب قانونی باشد، ۴۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شود. تمامی سرویس‌های حمل و نقل مجاز دانش آموزان باید برچسب دریافت کنند.

به گفته وی خودرو‌های سرویس مدرسه باید هر سه ماه، معاینه فنی بگیرند و در صورتی که این خودرو‌ها معاینه فنی نداشته باشند، براساس قانون جدید ۵۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند. این خودرو‌ها باید در هر فصل برگه معاینه فنی دریافت کنند. براساس قانون خودرو‌هایی که بیش از ۵ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، نمی‌توانند سرویس مدرسه باشند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام اینکه صلاحیت راننده باید از سوی پلیس تائید شود، افزود: صلاحیت فردی راننده با بررسی سوابق تخلفات، نداشتن اعتیاد و بررسی سلامت روحی و روانی اش از سوی پلیس تائید می‌شود. اگر راننده‌ای نتواند این صلاحیت را به دست آورد، امکان رانندگی به عنوان سرویس مدرسه برای او فراهم نمی‌شود.

قاسمیان از توقیف خودرو‌های غیر قانونی سرویس مدارس خبر داد و گفت: اگر افرادی خارج از ضابطه فعالیت کنند، علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس، خودروی آن‌ها در مرحله اول به مدت سه روز و در صورت تکرار به مدت یک هفته توقیف خواهد شد. تمامی رانندگان باید در پوشش مجاز فعالیت کنند.

وی در مورد افزایش نرخ سرویس مدرسه اظهار داشت: این موضوع ارتباطی با پلیس ندارد و رانندگان بر اساس نرخ اعلام شده سازمان تاکسیرانی که به تصویب و تایید شورا‌های اسلامی شهر‌ها و فرمانداری‌ها رسیده است، فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری ادامه داد: درخواست ما این است که خانواده‌ها به هیچ عنوان به صورت مستقیم اقدام به عقد قرارداد با رانندگان غیرمجاز و خارج از طرح ساماندهی نکنند تا در طول سال تحصیلی برای خود و فرزندانشان مشکلی به وجود نیاید.

قاسمیان تصریح کرد: بیمه سرویس مدارس باید بیمه عمومی باشد تا در صورت وقوع خسارت بتواند خسارات را از طریق بیمه عمومی تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس حداقل باید دارای گواهینامه پایه دوم باشند، خاطرنشان کرد: در شهرهایی که طرح های ترافیکی مانند زوج و فرد اجرا می شود، سرویس های مجاز می توانند در محدوده زوج و فرد در زمان بردن و آوردن دانش آموزان تردد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج