۶۰۳۵۳۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات طرح حذف برچسب قیمت کالاها

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت:به منظور بررسی جامع و حصول ‏اطمینان از تحقق اهداف طرح حذف درج قیمت کالاها ،اجرای این طرح به تعویق افتاده ‏است.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد محمدی عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص حذف درج برچسب قیمت برخی از کالاها اظهارداشت: بر اساس ماده ۱۵ نظام صنفی، کلیه تولید کنندگان، واردکنندگان و فروشندگان الزام به درج قیمت دارند و حذف درج قیمت ها برخلاف ‏قانون و حقوق مصرف کنندگان است.

وی افزود:درج قیمت مصرف کننده الزام قانونی دارد و این حق مصرف کننده است که از قیمت مطلع باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: در وضعیت فعلی بیشترین تخلف، عدم درج قیمت است که پایه تخلفات دیگر از جمله گرانفروشی است.

این مقام مسوول تصریح کرد:با اجرای این طرح این سوال پیش می آید که چطور زمانی که نمی توانیم تولیدی ها را کنترل کنیم و تخلف در قیمت ها وجود دارد می توان با حذف درج قیمت، عرضه کننده ها را کنترل کرد.

محمدی تاکید کرد: ما باید زمینه آرامش مصرف کننده را فراهم کنیم مثلا در پوشاک ملاک خاصی وجود ندارد و در مکان های مختلف به قیمت های متفاوت عرضه می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: باید به سمتی برویم که حمایت و اطمینان مصرف کننده را جلب کنیم و درج قیمت ها خود نظارت اجتماعی است و نظارت اصلی با بازرس است ولی وقتی قیمت درج نشود، اعتماد مردم سلب می شود.

محمدی با تاکید بر اینکه قیمت ها باید واقعی باشد تا مصرف کننده آسیب نبیند گفت: مگر تاکنون با درج قیمت مشکل داشتیم که اکنون حذف شود و آرامش مردم رابهم بزنیم؟

بر اساس این گزارش یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن ‏و تجارت در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: تعداد کالاهای که مشمول حذف درج قیمت می شوند بسیار محدود است اما در نحوه اجرای آن برای مردم ابهام ایجاد شده به همین خاطر به منظور بررسی جامع و حصول ‏اطمینان از تحقق اهداف آن در راستای حمایت منطقی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اجرای این طرح به تعویق افتاده ‏است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر تعویق این طرح این بود که رسانه ها آن را حذف قیمت گذاری اعلام کرده بودند اما تاکید داریم که قیمت گذاری برداشته نخواهد شد.

این مقام مسوول اظهار داشت: با بررسی این موارد و رفع ابهامات موجود، شاهد اجرای قطعی این طرح از آبان ماه خواهیم بود.

‏وی گفت: ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار، رعایت همزمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و حذف ‏واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کر امت

      بنداز بازار شروع شد

    • بدون نام

      یعنی چی حذف برچسب قیمت
      ا
      ول خودت روضه میخونی باید باشه تا گرانفروشی نشه بعد میگی برای یه سری اقلام حذف بشه بعد هم کلا حذفش میکنید
      یعنی چی اخه گرانفروشی کمه که شما بهش دامن میزنید

    • محمد سلطان

      گویا کلا دارن راه را اشتباه میروند! قیمت مصرف کننده را میگذارند تا تولیدیها متوجه بشوند که فلان محصول را رقیبشان با چه قیمتی دست مصرف کننده که همین مردم جامعه باشند میرسانند! آنوقت خود تولید کننده قیمتمحصول را پایینتر به مصرف کننده بدهد از طریق برچسب قیمت! نه اینکه تولید کننده ها تولید کنند ومردم تصمیم بگیرند چند بفروشند! من نمیدونم این کارشناسان اصلا سواد وشعور دارند یا نه؟ که این تزهارا میدهند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج