جاباما
۶۰۳۶۱۵
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بهمنی‎: در دولت قبل با قایق‌ موتوری پول می‌ آوردیم!

رئیس‌کل سابق بانک‌ مرکزی گفت: وقتی مبادلات پولی ممنوع است، شما باید با قایق‌موتوری از خلیج‌فارس اسکناس بیاورید! شما اگر مسئول هستید و نروید، دیگران هم این کار را نمی‌کنند. در مواردی حتما خودم می‌رفتم.

روزنامه آرمان: محمود بهمنی، جعبه‌سیاه بانک‌مرکزی دولت‎ احمدی‎نژاد است؛ جعبه‌سیاهی که بازگشایی آن همچون هزارتوی پرپیچ‌وخمی است که هرکسی از پس آن برنمی‎آید. او با اشاره به تناوب شدید نوسانات قیمت ارز در زمان ریاستش به بانک مرکزی گفت: یک شب تصمیم گرفتیم دلار را ۳۰۰تومان ارزان کنیم، اما همان شب به سفارت انگلیس حمله کردند و فردایش دلار ۳۰۰تومان گران شد! بعد هم اضافه کرد: در کشوری زندگی می‎کنیم که سیاست و اقتصادش به هم گره خورده؛ فلان مسئول حرفی می‎زند و بعد تاثیرش را در اقتصاد و دیپلماسی می‎بینیم!
اشکال اصلی
بهمنی درمورد عجین‌شدن نام او با احمدی‌نژاد می‌گوید: من در زمان ریاست‌جمهوری مقام‌معظم‌رهبری هشت‌سال از نزدیک با ایشان کار کردم و همین‌طور هشت‌سال با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و هشت‌سال هم با رئیس‌دولت اصلاحات کار کردم؛ فقط اشکال کارم این بود که آخرین کارم با آقای‌احمدی‌نژاد بوده و خیلی‌ها مرا به‌ همراهی با او می‌شناسند.
قایق‌موتوری پُر پول!
رئیس‌کل سابق بانک‌مرکزی ادامه داد: همه فکر می‌کردند من تابع رئیس‌جمهور هستم، اما من اصلا با شرط آمدم. ما به آنچه با مجموعه‌نیروهایمان در بانک‌مرکزی تصمیم می‎گرفتیم، عمل می‌کردم. بگذارید. وقتی می‌خواستم نرخ ارز را از ۱۲۲۶ به ۲۴۷۷تومان افزایش دهیم، گله معاون‌ارزی من این بود که چرا از این موضوع خبر نداشت و من شخصا روز پنجشنبه ساعت دو در اخبار این را اعلام کردم که از شنبه، نرخ ارز ۲۴۷۷تومان خواهد بود. تصمیم ما این‌قدر محرمانه بود و دفعی اعلام شد که حتی معاون‌ارزی من هم خبر نداشت؛ فرصت ندادیم که خدای‌ناکرده کسی بخواهد روی یک پرونده اثر بگذارد. وقتی مبادلات پولی ممنوع است، شما باید با قایق‌موتوری از خلیج‌فارس اسکناس بیاورید! شما اگر مسئول هستید و نروید، دیگران هم این کار را نمی‌کنند. در مواردی حتما خودم می‌رفتم.
خدمت به نظام
بهمنی ادامه داد: ۳۰‌هزار‌میلیارد از اموال بیت‌المال را به حساب ذخیره‌ارزی برگرداندم؛ من با این تصمیم به نظام خدمت کردم. ماجرا از این قرار بود که در دوره‌ای، ارز ۱۲۲۰تومان را بانک‎های خودمان در صرافی‌ها به ۱۹۰۰تومان فروخته بودند. من ۵۸تا بازرس فرستادم که این تخلف را تایید کردند و مشخص شد مابه‌التفاوتش را در حساب‌های خودشان گذاشته‌اند. من شش‌ماه به آنها مهلت دادم آن را برگردانند، اما برنمی‌گرداندند.
نهایتا دستور دادم از حسابشان بردارند و به خزانه بریزند؛ پول بیت‌المال بود. البته پشت فساد قرص است و خیلی به من فشار آوردند که این را برگردان، اما گفتم برنمی‌گردانم. ۳۰‌هزار‌میلیارد از ۳۲‌هزار‌میلیارد را به حساب‌ذخیره برگرداندم؛ چه‌کسی چنین جراتی می‌کند؟ علیه من حکم دادند که پول را برگردانم، اما من برنگرداندم. گفتند حکم انفصال‌خدمتت را می‌دهیم! جواب دادم من انفصال خدایی هستم! کسی که ۴۷سال خدمت می‌کند، دیگر بازنشسته است. در آخر هم حکمشان نقض شد، چون تصمیم من درست بود. حالا دیگر نمی‎گویند چرا ۳۰‌میلیارد را برگرداندی؟ می‌گویند چرا دو‌هزار‌میلیارد مابقی را برنگرداندی!
شرایط خراب
بهمنی درمورد اقداماتش در زمان تحریم‌ها تصریح کرد: در مذاکرات‌جهانی هیچ‌وقت آدم دستش را رو نمی‌کند. ما وقتی پول نداشتیم هم می‌گفتیم داریم! وای‌به‌حال روزی که پول داریم و بگوییم نداریم! متناسب با توان و امکانات ما برایمان تصمیم می‌گیرند. اصطلاحا می‎گویند قماربازها هم دستشان را رو نمی‌کنند! کافی است بدانند بنده اینجا ضعف دارم؛ همان‌نقطه را می‌گیرند. یادم هست در دورانی می‌گفتیم نانوایان کیسه‌های آرد را دم در نانوایی‌ها بگذارند تا مردم متوجه نشوند شرایط خراب است.
ارتباط با زنجانی
رئیس‌کل سابق بانک‌مرکزی در مورد ارتباطش با بابک‌زنجانی گفت: آن نامه باید ۱۱امضا می‎داشت که به شورای‌امنیت می‎رفت و بعد تصمیم‎گیری و ابلاغ می‎شد. اما اگر دقت کرده باشید، این نامه با امضای‌من متوقف شد. من در آن نامه پرانتزی باز کردم و نوشتم: «از محل ارز وزارت‌نفت»؛ یعنی از بانک‌مرکزی هیچ‌ارزی به ایشان پرداخت نخواهد شد. به خود آقایان هم گفتم ما از این ارزها نداریم؛ یعنی اگر می‌خواهید به کسی پولی بدهید، بروید فکر دیگری بکنید. برای همین هم آن نامه اصلا اجرایی نشد. خوشبختانه سوابق‌موضوع روشن است و قضات ما بسیارقشنگ وارد قضیه شدند و دیدند. آقای‌زنجانی اصلا به سیستم بانک‌مرکزی هیچ‌کاری نداشت و هیچ‌وقت ما با آقای‌زنجانی ارتباط یا جلسه‎ای نداشتیم؛ نباید هم داشته باشیم.
تغییر نام فامیلی!
بهمنی در مورد برخی حاشیه‌های ایجادشده برایش گفت: پسر من دکترای عمران و شهرسازی از دانشگاه تهران است و به دو زبان کاملا تسلط دارد. متاهل و دارای دو فرزند است. خیلی‌جالب است که قرار است شهردار یک شهر کوچک بشود. می‌خواهم بگویم و خوب است که شما هم بدانید؛ پسرم به کنفرانس‌های خارج از کشور می‌رود و چند دانشگاه از او دعوت کرده‌اند، چون اختراع دارد. حالا اگر یک روز آمد، چون فامیلش بهمنی است، باید خفه شود یا به خارج از کشور برود؟ همین هیاهویی که راه انداختند، دعوتش کردند که از ایران برود. آخر چرا؟ چند وقت پیش پسرم به من گفت اشکالی ندارد من بروم فامیلی‌ام را عوض کنم؟ بد است، به خدا بد است(بغض).
به‌خاطر آبروی من می‌گوید من بروم شناسنامه‌ام را عوض کنم؟ آیا دکترای او تقلبی است؟ اگر این‌طور است، پس چرا سه‌سال است استاد دانشگاه است. استاد دانشگاه می‌تواند بشود، ولی نمی‌تواند شهردار یک شهر کوچک یا به قول شما دهیار بشود؛ این ژن است؟ به‌قول یکی از مسئولان که مصاحبه کرد و گفت وقتی توان و قدرتش را دارند چرا نشوند؟ گناه کرده که بچه شما شده؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      کاملا درست است

      درود بر احمدی نژاد بزرگ

    • بدون نام

      آقای بهمنی از خودتان بپرسید مسبب همین وضع که میگویید چه کسی ست. غیر از این است که شما و امثال شما کشور را اداره میکنید و مسبب اصلی این اوضاع اسفبار خود شمایید؟!
      لطفا اشک تمساح نریزید .

    • محمد حسین

      انتقال دلار با قایق موتوری از روی خلیج فارس
      در تاریخ حتما ثبت کنید تا آیندگان با وضعیت ما آشنا باشند و برای خارجیان تعریف کنند که چه اجداد هنرمندی داشتند.
      به راستی که شما بابی جدید از جمله هنر نزد ایرانیان است و بس باز کردید.
      قبلا فقط در معماری و شاعری هنر داشتیم اما الان در جملات قصار و حرکات ژانگولر به مانند این هم هنرمند شدیم.
      یاد طرح محسن رضایی افتادم که میگفت اگر تحریم ها ادامه پیدا کرد نفت مملکت را میتونیم با قاچاقبر بفروشیم این طرح ریاست جمهوریش بود

    • رضا ماندگار

      البته با قایق پول می اوردند وبعد با کانتینر خارج میکردن !!!!

    • حسن

      همچین منت میذاره که من 30میلیارد برگرداندم که انگار وظیفه من بوده ایشون زحمت کشیدند ،دومیلیارد دست کیه ؟ چند تا مدرسه میشه باهاش ساخت ؟ چند تا مدرسه دوشیفته رو میشه یک شیفت کرد ؟ وظیفه کی بوده برگردونه ؟ رو که نیست !

    • ناشناس

      باز هم مظلوم نمایی و باز هم اشک تمساح!!!!!!!!!!!!! یه جوری از پسر گل بابا، تعریف میکنی که (...) بس کنید آقا، همینقدر که با رفیق فابریکت(احمدی نژاد) این مردم بدبخت رو مجدداً به صد سال قبلتر، سوق دادی کافی نیست؟؟؟؟؟؟ روتونو کم کنید ....

    • بدون نام

      چهارسالی که تحریم بودیم بدترین سالهای ایران بود.فقط متعجبم چرا قحطی نشد .شانس اورد احمدی نژاد که کشور سقوط نکرد.اگه تا الان تحریم دوام اورده بود اه فک کنم ایران نبود

    • بدون نام

      بهمنی فرموده من اعلام کردم که نرخ ارز در عرض یک شب از 1226 ریال به 2477 ریال افزایش یافته است،آخه کجای دنیا یک شبه قیمت دلار یک شبه دو برابر می شود با این کارهایشان قیمت ما شین ها دو برابر و قیمت خوراکی ها 4 برابر شده،با این کارهای نسنجید ه شان مردم را بدبخت کردند،این کارشان یک ظلم بزرگی برای مردم است،خدا نگذارد از ظلم شماها .

    • م م

      از اظهار نظر های بی محتواوتوهین آمیز درمورد آقای بهمنی واقعا متاسفم.اقای بهمنی با اقدامشان از رانتخواری ارز جلوگیری کردند.درشرایطی که از ساخت 19000 سانتریفوژایران درتحریم کامل بود وهیچگونه انتقالات ارزی از طریق سیتیم بانکی مقدور نبود چطور میتوانستند ارز وارد کشور کنند.
      ایشان یکی از مدیران لایق وخوشنام بانک ملی بوده وهستند ومورد احترام کارکنان بانک ملی میباشند

    • وجدان

      برو بكش
      چى رو؟
      خجالت

    • mansouri-ali

      چه با حال،انگار به چنگیز بگی چرا شما دو ملیون آدم تو ایران کشتی؟بگه خوب سی ملیون بقیه رو که نکشتم!اونوقت چرا همه موقع حرف زدن از مافیای فساد از فعل مجهول استفاده می کنند؟و اینکه ماهم دکترا داریم و با شانس و اقبال یک کارمند ساده ایم پسر شما چجوری شهردار شده؟(بغض)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج