۶۰۳۶۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پائولونیو فراتر از فابرگاس

در این مقاله کوتاه به بررسی وضعیت و شرایط پائولینیو ستاره جدیدی برزیلی بارسلونا می پردازیم.

متافوتبال: در این مقاله کوتاه به بررسی وضعیت و شرایط پائولینیو ستاره جدیدی برزیلی بارسلونا می پردازیم.

پائولینیو در حالی که از همه ویژگی های یک فوتبالیست کارامد برخوردار است؛ اما توانایی ها او با آن چه بارسلونا از یک هافبک انتظار دارد؛ خیلی فاصله دارد. بنابراین در ابتدا به نظر می رسید که خریدن این بازیکن از سوی مسئولان باشگاه بارسلونا، به نوعی جنگیدن با میراث یوهان کرایف در نیوکمپ باشد. بعد از آن هم فاجعه خریدن بازیکنی از لیگ چین پیش آمد؛ لیگی که بازیکنان فقط برای دریافت پول به آن جا سفر می کنند.

اما شکست در خریدن یک هافبک دفاعی مثل ژان میشل سری و بعد ناکامی در جذبل فیلیپه کوتینیو اوضاع را بدتر کرد. امضای قرارداد با پائولینیو در معنی و مفهوم وحشتناک بود، بدون این که به احتمال پیامدهای مثبت این قرارداد اصلا حتی فکر شود.

یک آغاز غافلگیر کننده:

اما تصور کنید که پائولینیو همه را غافلگیر کرد و ثابت نمود که در ترکیب کاتالان ها البته به تدریج موثر خواهد بود. دو حضور اول پائولینیو در ترکیب کاتالان ها در ۶ دقیقه ابتدایی دیدار با آلاوز و ۱۸ دقیقه انتهایی دیدار با اسپانیول بود در حالی که کاتالان ها در هر دو دیدار ذکر شده بازی را در دست داشته و پیروز شده بودند و دیگر لازم نبود پائولینیو کار خاصی انجام دهد.

اما در سومین حضور پائولینیو در زمین بری کاتالان ها همه چیز عوض شد. او در دیدار خارج از خانه با ختافه در سیزده دقیقه پایانی بازی و در حالی به میدان وارد شد که بازی یک بر یک مساوی بود. این در حالی است که کاتالان ها قبل از این مسابقه عثمان دمبله را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند و به نظر می رسید که آبی اناری ها از این دیدار فقط یک امتیاز می گیرند، اما پائولینیو کمتر از ده دقیقه بعد از ورودش به زمین؛ پیروزی را به کاتالان ها هدیه کرد؛ پیروزی که تیم والورده به آن نیاز داشت.

پائولینیو به قلب تیم حریف زده و پاس دقیق مسی را دریافت کرد، سپس یک مدافع را به سادگی هر چه تمام تر؛ جا گذاشته و با ضربه ای عالی دروازه حریف را باز نمود.

قهرمان در خانه

کار فوق العاده پائولینیو در دیدار با ختافه؛ او را در ترکیب اصلی تیمش برای دیدار خانگی با ایبار قرار داد. در نیمه اول این مسابقه؛ پائولینیو عملکرد چندان خوبی نداشت، حرکات پا به توپ او اصلا مناسب نبود و پاس هایش هم ضعیف و کم سرعت بودند و در مجموع اصلا نشان نداد که آن هافبک بازیساز و خلاق و پا به توپ مورد نیاز کاتالان ها می باشد، اما در دقیقه ۳۸ کاتالان ها صاحب یک ضربه کرنر شدند، که دنیس سوارز پشت این ضربه قرار گرفت و با یک ارسال دیدنی؛ توپ را بالای سر پائولینیو قرار داد تا او با یک ضربه سر زیبا تور دروازه حریف را به لرزه در آورد.

این گل بارسلونا را برای دومین بار در این دیدار پیش انداخت و اجازه داد کاتالان ها یک نفس راحت بکشند. در نیمه دوم پائولینیو خودش را پیدا کرده و باز هم بهتر شد. در نیمه دوم بارسلونا رو به بازی تهاجمی مستقیم آورد که پائولینیو یکی از مهره های مهم این بازی بود. او چه در بازی با توپ و چه بدون آن عالی عمل کرد. پائولینیو در میانه زمین حملات بازیکنان حریف را مهار می کرد و توپ را در اختیار هم تیم هایی خود می گذاشت، تا حملات تیم کاتالان ها دوباره آغاز شود.

۹۵ درصد پاس های پائولینیو به مقصد رسیدند و از این تعداد فقط یکی به گل تبدیل شد و آن هم پاسی بود که به مسی داد تا ستاره آرژانتینی هت تریک خود را در ان مسابقه کامل کند.

سسک فابرگاس جدید

پائولینیو فقط بر قدرت جسمانی تیمش نمی افزاید، بلکه فهم و درک او از موقعیت های مختلف، اراده و تمرکز او برای تیمش مفید خواهد بود. از خیلی نظرها؛ پائولینیو همان انتظاراتی را که گواردیولا از فابرگاس داشت؛ برآورده می کند. یک هافبک هجومی که از فابرگاس هم فعال تر است و بیشتر رو به جلو می رود و شم گلزنی هم دارد.

سسک فابرگاس سه فصل در بارسا بود که به ترتیب؛ ۱۵، ۱۴ و ۱۳ بار گلزنی کرد. البته با توجه به اختلال در آمادگی پائولینیو بعد از ماه ژانویه؛ نباید انتتظار داشته باشیم او بتواند حتما به آمار فابرگاس برسد.

ستاره برزیلی یک تمام کننده فوق العاده است و با توجه به توانایی های اش در هوا، برتری هایی نسبت به فابرگاس دارد. او هرگز نتوانسته در طول یک فصل بیشتر از ۱۳ بار گل بزند اما هیچ وقت هم در کنار بازیکنی مثل لیونل مسی بازی نکرده است.

حتی می توان به صراحت گفت که پائولینیو از نظر خلاقیت و تکنیک اصلا در حد فابرگاس نیست. در حالی که این فصل موتور گلزنی لیونل مسی روشن خواهد شد وماشین گلزنی سوارز هم باید به زودی راه بیفتد، گزینه سوم گلزنی یعنی نیمار دیگر در نیوکمپ نیست و حتما پائولینیو با شم گلزنی خود جای ستاره برزیلی را پر خواهد کرد.

البته پائولینیو حتی نمی تواند یکی از بزرگان بارسلونا در خط میانی باشد؛ ولی همان طوری که اخیرا هم دیده ایم پائولینیو حتما نیروی موثری برای کمک به خط دفاع و حمله است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج