۶۰۳۶۶۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

دستاوردهای دیپلماسی تعاملی

یکی از پیام‌های روشن سفر، تبیین سیاست‌ها و استراتژی جمهوری اسلامی برای رهبران جهانی و افکار عمومی است.

سیدرضا صالحی امیری در روزنامه ایران نوشت: سفر رئیس جمهوری کشورمان به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستاوردهای مهمی به همراه داشت. از جمله این دستاوردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- یکی از پیام‌های روشن سفر، تبیین سیاست‌ها و استراتژی جمهوری اسلامی برای رهبران جهانی و افکار عمومی است. با وجود همه خشونت‌ها، جنایات‌ و گستردگی ویروس تروریسم در خاورمیانه، ایران اسلامی با درک دقیق شرایط و شناخت واقعیت‌های موجود از کانون‌های اصلی ثبات در منطقه به شمار می‌رود و البته دستیابی به این مهم با هزینه‌ای سنگین همراه بوده است. تقدیم شهدای عزیز و پرداخت هزینه‌های قابل توجه مالی و نظامی برای مقابله با تروریسم، بخش کوچکی از این واقعیت است. اما متأسفانه جهانیان کمتر به آن معترفند.
۲- تشریح ضرورت تداوم برجام برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای از دیگر نکات مهمی است که رهیافت این سفر محسوب می‌گردد. اذعان رهبران سیاسی و رؤسای جمهوری بسیاری از کشورها بر حفظ و تداوم برجام دلیل روشنی است بر آگاهی جهانی نسبت به ابعاد صلح‌آمیز برجام.
۳- سایه پدیده شوم ترامپیسم همچنان تهدیدی برای جهانیان محسوب می‌شود و ادبیات خشن، بی‌منطق و جاهلانه او نشان از فقدان درک لازم از مسائل ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشور ایران داشته و حاکی از نوعی لجام‌گسیختگی در سیاست خارجی امریکا است. ترامپ برای جلب رضایت اسرائیل با ادبیات نامتعارف [که می‌توان از آن به ‌عنوان لمپنیسم سیاسی نام برد]، در واقع چراغ سبز به رژیم غاصب اسرائیل نشان داده و از این راه می‌خواهد بر انبوه بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و خاورمیانه‌ای امریکا سرپوش بگذارد. پیام ترامپ در این اجلاس تلاش برای گسترش مناقشات میان همسایگان در خاورمیانه، فروش بیشتر سلاح و فعال‌سازی کارخانجات اسلحه‌سازی سرمایه‌داری غرب بود.
۴- در مقابل این ادبیات بی منطق، سخنرانی مستدل، منسجم و عقلانی دکتر روحانی، فاصله شخصیت ایشان با ترامپ و مؤتلف جنگ‌طلب او، نتانیاهو را به وضوح برجسته کرد. واکنش‌های حاضران در اجلاس نسبت به سخنان رؤسای ‌جمهوری ایران و امریکا، بیانگر واقعیت‌های موجود در عرصه بین‌المللی است.
۵- دیدار با ایرانیان مقیم امریکا و رهبران سیاسی و مذهبی جهان و تلاش برای زنگارزدایی از پیرایه‌های دروغینی که به ایران و اسلام بسته‌اند، از دیگر ثمرات این سفر کوتاه بود. پیام روشن گفتمان اعتدال در دنیای پرآشوب و مناقشه امروز به افکار عمومی دنیا این است که تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ایران و استقرار دولت استدلالی و عقلانی سرمایه بزرگی برای صلح و ثبات محسوب می‌شود.
همچنان که رئیس جمهوری در جلسه گفت‌وگو با رهبران مسلمان امریکا بیان کرد: «اسلام یک قدرت هدایت کننده برای همه بشریت است و راه اصلی مبارزه با تروریسم، اقدامات فرهنگی و معرفی اسلام واقعی به نسل جوان است.» از این منظر باید توجه داشت که ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری، نیازمند اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و تبیین فرصت‌های بی‌شمار فرهنگی و تاریخی این سرزمین کهن برای جهانیان هستیم و راهبرد اصلی ما در این شرایط، دیپلماسی فعال فرهنگی، توسعه گردشگری، معرفی فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی اسلامی و گفت‌وگوی فرهنگی میان نخبگان ایران و سایر کشورها می‌باشد. امروزه جهانیان به این باور رسیده‌اند که ایران کلید صلح، ثبات و امنیت در خاورمیانه خواهد بود و بدون نقش‌آفرینی ایران، این منطقه روز و روی خوش به خود نخواهد دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج