جاباما
۶۰۳۶۹۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تکذیبیه در مورد خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی و حتی برنامه ریزی برای این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی و حتی برنامه ریزی برای این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

«علی علی آبادی فراهانی» امروز (شنبه) افزود: هیچ تصمیم گیری تاکنون در این زمینه اخذ نشده و هر مطلبی که در این زمینه منتشر شده صرفا شایعه بوده و قویا تکذیب می شود.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه ای برای تغییر معیار لوکس بودن خودروها از حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز ندارد.
وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی واردات خودرو به کشور، از چند ماه پیش دستور العملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده که دو هدف اصلی توسعه صادرات خودروهای ساخت داخل و حمایت از صنایع داخلی را دنبال می کند.
برخی رسانه ها امروز خبرهایی حاکی از آزادسازی واردات خودروهای لوکس و گران‌قیمت با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی دادند، حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از حدود چهار سال پیش تاکنون، معیار لوکس بودن خودروها به حساب می آید.
در پنج ماه نخست امسال بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده که ارزش آنها بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون دلار است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار وارد شده بود.
در چهار ماه نخست امسال نزدیک به ۲۶ هزار دستگاه خودرو سواری وارد و در گمرک های کشور ترخیص شد، این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۱۸ هزار دستگاه بود؛ این امر نشاندهنده افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

پیشتر رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو، افزایش نرخ ارز، سیاست دولت در حذف واردکنندگان غیرنماینده از بازار را از دلایل اصلی افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار مطرح کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان قدیم

      من بجای شما دارم خجالت میکشم بجای یک بخشنامه صدها میگویند از وزارت صنعت معادن تجارت در میآید آنوقت تکذیب میشود شما رفیق مایید یارفیق شیره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج