جاباما
۶۰۳۷۴۳
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

جزییات حکم متهمان پرونده قتل «بنیتا»

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران می‌گوید متهمان ردیف دوم و سوم پرونده قتل «بنیتا» دختربچه ۸ ماهه، به حبس و شلاق محکوم شدند.

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران می‌گوید متهمان ردیف دوم و سوم پرونده قتل «بنیتا» دختربچه ۸ ماهه، به حبس و شلاق محکوم شدند.

محسن افتخاری درباره حکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده بنیتا اظهار کرد: دادگاه برای دو متهم دیگر پرونده هم مانند متهم ردیف اول، مجازات‌های تکمیلی در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از صدور حکم متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا خبر داده و گفته بود که متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد به قصاص و در ارتباط با سایر موارد اتهامی به حبس، شلاق و تبعید محکوم شده است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران همچنین درباره پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن گفت: این پرونده برخی نواقص دارد که مشغول رایزنی و مذاکره با دادسرا هستیم تا بدون ارسال پرونده به دادسرا، نواقص را برطرف کنند.

بر اساس این گزارش، حجم مالی پرونده تعاونی اعتبار ثامن، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که بنابر اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران، بخش زیادی از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل پرداخت شده است.
خانواده بنیتا قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم را امضاء کرده‌اند
خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بنا بر گزارشی که به من داده‌اند قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم در خصوص قتل به خانواده بنیتا ابلاغ شده و آنها نیز قرار صادره را امضاء کرده و نسبت به آن اعتراضی نداشته‌اند.

غلامحسین اسماعیلی در خصوص اظهارات خانواده بنیتا مبنی بر عدم ابلاغ منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده در موضوع قتل، گفت: آنچه که در دادگاه رسیدگی شد، بر مبنای کیفرخواست صادره از دادسرا بود.

وی افزود: تکلیف دادگاه رسیدگی در چارچوب کیفرخواست است و دادسرا هم در کیفرخواست تنظیمی برای متهم ردیف دوم مشارکت در قتل کودک را عنوان نکرده بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دادگاه نسبت به چارچوب کیفرخواست اقدام به صدور رأی کرده است،‌ گفت:‌ بنا بر گزارشی که به من داده‌اند قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم در خصوص قتل به خانواده بنیتا ابلاغ شده و آنها نیز قرار صادره را امضاء کرده و نسبت به آن اعتراضی نداشته‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: اما در خصوص اینکه آیا فرآیند رسیدگی به درستی انجام شده است یا نه، قانون تکلیف را روشن کرده که چگونه می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند و وکلای اولیای دم هم از مسیر قانونی به خوبی آگاه هستند و قطعاً‌ اگر این موضوع را از چارچوب قانون پیگیری کنند مراجع ذیصلاح پاسخگو خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی حکم قاتل بنیتا اجرا می‌شود،‌ گفت: فعلاً‌ حکمی که دادگاه کیفری یک صادر کرده قابل اعتراض دیوان عالی کشور است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اعلام اینکه حکم صادره در فرآیند ابلاغ است،‌گفت: اگر به مفاد این حکم از ناحیه طرفین پرونده چه شاکی،‌ چه متشاکی اعتراضی شود پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و پس صدور رأی قطعی از ناحیه دیوان عالی حکم جهت اجرا، به اجرای احکام می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      هر سه تا شون به یک اندازه مقصر بودن .

    • بدون نام

      والا اگه من متهم ردیف دوم بودم تا الان کفن من پوسیده بود ،حداقل باید مشارکت در قتل محاکمه میشد، حبس براش درنظر میگرفتند،متهم دوم میدونست که یک کودک شیرخوار ومظلوم داخل ماشین هست چرااقدامی نکرده،نتیجه میگیریم که متهم راازترس تبرئه کردند،چون میگفت به کلانتری زنگ زده وگفته بچه توماشین هست وکلانتری پیگیری نکرده،صددرصدراست میگفته

    • بدون نام

      اسلام میگوید باید مقابله به مثل کرد. اعدام ظالمانه است. باید آنها را در ماشین بگذارند در گرما و بیابان ، بعد از مدتی بسراغشان رفت هرچه که شد.

      پاسخ ها

      • ن. ن

        افرین، پدر و مادر بنینای عزیز رو هم فامیل، دوستان، همسایگان، و خیرین تنها نگذارند. روانپزشکان و روانشناسان عزیز بطور رایگان مشاوره و درمان کنند این دو پدر و مادر داغدار را تا کم کم زندگیشان بحالت عادی برگردد و بفکر داشتن فرزند دیگر بیفتند.

    • بدون نام

      خدایی حکمش اعدام نیست بی اورزگی پدر بچه بود که بچه تنها توماشین گذاشت .. اعدام نباید بشن همون حبس کافیه

      پاسخ ها

      • عبدالهی

        جان خوب که تو قاضی نشدی

      • محمد

        بی اورزگی؟؟؟منظورت بی عرضه گی نیست که هست؟؟؟

    • ali

      دنیا بود پوست باباشو میکندن
      بعدش یکی نیست حداقل بپرسه چرا کار جوونها به دزدی میکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج