جاباما
۶۰۳۷۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کابل زیردریایی جدید، اینترنت را سریع‌تر می‌کند

دو شرکت آمریکایی مایکروسافت و فیس بوک با همکاری شرکت مخابراتی تله فونیکا سرانجام کابل اتصال اینترنتی زیردریایی جدیدی را تکمیل کردند که سرعت تبادل داده را به شدت افزایش می دهد.

خبرگزاری مهر: دو شرکت آمریکایی مایکروسافت و فیس بوک با همکاری شرکت مخابراتی تله فونیکا سرانجام کابل اتصال اینترنتی زیردریایی جدیدی را تکمیل کردند که سرعت تبادل داده را به شدت افزایش می دهد.
کابل زیردریایی جدید، اینترنت را سریع‌تر می‌کند

به نقل از زددی نت، کابل یادشده از ظرفیت انتقال داده با سرعت ۱۶۰ ترابیت در ثانیه برخوردار است و لذا ۱۶ میلیون برابر سریع تر از خطوط اینترنتی است که مردم عادی به آن دسترسی دارند.

با استفاده از ظرفیت این کابل اینترنت می توان ۷۱ میلیون فیلم سینمایی را با کیفیت فوق دقیق در عرض یک ثانیه از قاره ای به قاره دیگر منتقل کرد.

کابل اینترنت زیردریایی یادشده Marea نام دارد و در مسیری به مسافت ۶۶۰۰ کیلومتر در اقیانوس اطلس کشیده شده و ساحل ویرجینیا را به بیلبائو در جنوب اسپانیا متصل می کند. کابل یادشده متشکل از ۸جفت کابل فیبرنوری است که در سیم های مسی درهم تنیده شده اند.

عملیات نصب این کابل زیردریایی از آگوست سال ۲۰۱۶ آغاز شد و مهم ترین برندگان نصب آن شرکت های فیس بوک و مایکروسافت هستند که می توانند خدمات خود را با کیفیت و سرعت بیشتری به علاقمندان ارائه دهند. مایکروسافت به تازگی با صرف هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری یک پایگاه داده در ویرجینیا تاسیس کرده و آمازون و فیس بوک هم از قبل دارای پایگاه های داده در این بخش از جهان هستند.

پیش از این گوگل برای عقب نماندن از رقبا هزینه تکمیل کابل اینترنت زیردریایی با سرعت ۶۰ ترابیت در ثانیه را تامین کرده بود. این کابل با طی مسیری ۹۰۰۰ کیلومتری غرب امریکا را به ژاپن متصل می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج