جاباما
۶۰۳۸۲۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

Hidden tear، قهرمان جدید باج افزارها

باج افزار RestoLocker با استفاده از قرار گرفتن روی فایل‌های بازی قهرمان طوفان فعالیت مخرب خود را انجام می‌دهد و سپس از قربانی درخواست پرداخت باج می‌کند.

وب سایت سایبربان - امیرحسین شمس: باج افزار RestoLocker با استفاده از قرار گرفتن روی فایل‌های بازی قهرمان طوفان فعالیت مخرب خود را انجام می‌دهد و سپس از قربانی درخواست پرداخت باج می‌کند.

Hidden tear، قهرمان جدید باج افزارها

باج افزارها می‌توانند در بسیاری از شکل‌های مختلف باقابلیت‌های مختلف فرایند مخرب خود را ادامه دهند این در حالی است که هر زمان با یک نسخه منحصربه‌فرد ظاهر می‌شود و توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. RestoLocker نوعی از بدافزارهای درحال‌توسعه است که از خانواده Hidden tear و مدها است که فعالیت مخرب خود را پیش‌گرفته است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بدافزار RestoLocker می‌تواند نمونه‌ای مخرب از بدافزارهای مشکوک باشد.

کارشناسان در بررسی‌های خود این‌گونه نشان داده‌اند که بدافزار نام‌برده درحال‌توسعه است. این در حالی است که قربانیان خود را از طریق بازی آنلاین قهرمانان طوفان به دام می‌اندازد. این در حالی است که بسیاری دیگر از باج افزارها با استفاده از نام این بازی فعالیت مخرب خود را پیش می‌برند.

کارشناسان معتقدند که بازی نام‌برده هیچ‌گونه ارتباطی با باج افزار RestoLocker ندارد. باوجوداین توسعه‌دهنده این باج افزار با استفاده از نام تجاری این بازی قربانیان خود را به دام انداخته و پس‌ازآن از قربانیان درخواست باج برای باز کردن اطلاعات را می‌کند.

RestoLocker در حال حاضر فایل‌های رمز شده را به فرمت.HeroesOftheStorm تغییر می‌دهد؛ اما این موضوع هیچ ارتباطی با بازی یا توسعه‌دهندگان آن ندارد ممکن است این بدافزار برای هدف قرار دادن بازیکنان خاص ایجادشده باشد.

تحقیقات اولیه در مورد این باج افزار نشان می‌دهد که از خانواده HiddenTear است. این در حالی است که باج افزار تنها با استفاده از بازی نام‌برده توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. هنوز معلوم نیست چگونه این بدافزار دقیقاً توزیع‌شده است به نظر می‌رسد کمپین ایمیل‌های اسپم به‌احتمال‌زیاد مقصر هستند، اگرچه به‌عنوان یک درایو توسط دانلود در وب‌سایت‌های بازی‌سازی قرار داده‌شده است. تاکنون تعداد نمونه‌ها نسبتاً محدود است که نشان می‌دهد توزیع واقعی این بدافزار هنوز آغاز نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج