جاباما
۶۰۳۸۴۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین وضعیت ساخت سریال «بابا لنگ دراز»

بیژن بیرنگ: باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد

بیژن بیرنگ درباره علت ضعف سریال‌های تلویزیون اظهار کرد: متأسفانه مدتی است تلویزیون دچار رکود شده است و همه برنامه‌ها روی موضوعات تکراری می‌چرخد؛ در واقع باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: بیژن بیرنگ درباره علت ضعف سریال‌های تلویزیون اظهار کرد: متأسفانه مدتی است تلویزیون دچار رکود شده است و همه برنامه‌ها روی موضوعات تکراری می‌چرخد؛ در واقع باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد.

این کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رکود در تلویزیون، در نگاهی جامع‌تر با اعتقاد بر اینکه جامعه ما دچار رکود فرهنگی شده است، اظهار کرد: حتی در سینما هم این اتفاق شکل گرفته است. از میان ۱۰۰ فیلمی که ساخته می‌شود، سه ـ چهار فیلم خوب وجود دارد که برای مخاطب جذاب است.

بیرنگ سپس یادآور شد: زمانی خطوط قرمزی درباره‌ مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه و تلویزیون داشتیم که این خطوط قرمز برایمان جذابیت داشت اما زمانی که این خطوط قرمز شکسته شد این جذابیت‌ها هم از بین رفت. از طرفی شبکه‌های اجتماعی را می‌بینید که هیچ موضوع اجتماعی نیست که دیگر در آن فضاها نباشد و به آن پرداخته نشده باشد؛ بنابراین بیشتر نیازهای مخاطب از این جنبه اشباع شده است و اگر این مسائل را بار دیگر در تلویزیون و سینما ببیند، آن را پس می‌زند. تلویزیون در حال حاضر باید نیاز جامعه را درک کند. شاید مشکل تلویزیون همین باشد.

او سپس با اشاره به ضعف فیلمنامه‌های تلویزیون یادآور شد: مشکل ما از اول همان فیلمنامه بوده است. آدم باید استعداد داشته باشد که یک فیلمنامه خوب را خراب کند، اما سخت است از یک فیلمنامه بد چیزی دربیاوریم.

بیرنگ با اعتقاد بر اینکه باید تحولی در مدیریت فرهنگی ایجاد شود، اظهار کرد: مدیریت فرهنگ وجود ندارد. مدیریت فرهنگ باید به این معنا باشد که فرهنگ را مدیریت کنیم اما متأسفانه مدیریت فرهنگ در جامعه ما این گونه است که فرهنگی‌ها را مدیریت می‌کنیم.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیژن بیرنگ از پیگیری شبکه دو سیما برای ساخت «بابا لنگ دراز» خبر داد. او پیش‌تر اعلام کرده بود که طرح این مجموعه را به تلویزیون ارائه کرده است.

این کارگردان درباره اینکه آیا مجموعه‌ تلویزیونی «بابا لنگ دراز» ساخته خواهد شد؟ اظهار کرد: شبکه دو در حال حاضر پیگیر سریال است و ما هم تلاش کرده‌ایم این ارتباط خوب برقرار شود تا ساخت سریال به سرانجام برسد.

این تهیه‌کننده قدیمی در عین حال یادآور شد ‌که هنوز نگارش «بابا لنگ دراز» آغاز نشده است و منتظر تایید شبکه دو سیما هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      سلام
      مردم ما نیازهای علمی و اخلاقی و ادبی زیادی در سطح بالا طلب می کنند
      دیگر فیلم نامه های آبکی خریدار ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج