جاباما
۶۰۴۰۳۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

بازتاب جهانی رونمایی از موشک «خرمشهر»

در مراسم رژه نیروهای مسلح هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس از سامانه موشکی "خرمشهر" به عنوان دستاورد جدید وزارت دفاع کشورمان رونمایی شد. این رویداد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: در مراسم رژه نیروهای مسلح هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس از سامانه موشکی "خرمشهر" به عنوان دستاورد جدید وزارت دفاع کشورمان رونمایی شد. این رویداد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ایران در چالش با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک رژه نظامی از سامانه موشکی جدید خود رونمایی و اعلام کرد که این موشک را به طور موفقیت‌آمیز آزمایش کرده است.

ایران با بی‌اعتنایی به هشدارهای ترامپ که گفته است می‌خواهد از توافق هسته‌ای خارج شود، از موشک جدید خود با نام "خرمشهر" رونمایی کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام خبر رونمایی از سامانه موشکی خرمشهر گزارش داد: سپاه پاسداران ایران در حالی از موشک جدید خود رونمایی کرد که این موشک دور برد قابلیت هدف قرار دادن بیشتر نقاط خاورمیانه، از جمله اسرائیل را دارد.

این اقدام یک عرض اندام مستقیم در برابر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است که در ماه اوت طرحی را به امضا رساند که تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه برنامه موشکی این کشور وضع می‌کند.

اگرچه ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که موشک میان برد دارد، این اولین باری است که یک موشک با بردی حدود ۲ هزار کیلومتر را به طور علنی به نمایش می‌گذارد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در رژه روز جمعه اشاره کرده است که گفت: ایران دست از برنامه موشکی خود برنمی‌دارد و به توسعه ظرفیت‌های نظامی‌اش ادامه می‌دهد.

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم‌زمان با رونمایی از سامانه موشکی جدید این کشور در یک رژه نظامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی به هر قیمتی، با وجود پرخاشگری آمریکا و اسرائیل از خود دفاع خواهد کرد و از هیچ کس برای دفاع از سرزمین خود اجازه نمی‌گیرد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور ترامپ از قدرت‌های جهانی خواسته است تا ایران را برای توقف توسعه موشک‌هایش تحت فشار قرار دهند.

ترامپ همچنین با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ آن را توافقی بد می‌داند که یا باید اصلاح شود یا اینکه آمریکا آن را کنار می‌گذارد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: موشک بالستیک جدید ایران حدود ۲ هزار متر برد دارد که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد و چند کلاهک حمل کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که جنگ کلامی میان تهران و واشنگتن شدت می‌گیرد، رئیس جمهور حسن روحانی روز جمعه تاکید کرد که ایران به توسعه برنامه موشکی‌اش ادامه می‌دهد و برای این کار از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد.

وی هم‌زمان با رونمایی موشک جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اظهارات را بیان کرد. موشکی که قابلیت هدف قرار دادن اغلب نقاط خاورمیانه، شامل اسرائیل را دارد.

به نوشته نیویورک تایمز، اگرچه آمریکا تلاش می‌کند فن‌آوری موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند، توافق هسته‌ای که سال ۲۰۱۵ میان این کشور و قدرت‌های جهانی حاصل شد، ایران را از توسعه این تسلیحات منع نمی‌کند.

دولت آمریکا یکی از نقاط ضعف توافق هسته‌ای را شامل نشدن برنامه موشکی ایران می‌داند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز روزهای جمعه و شنبه به طور گسترده خبر رونمایی از موشک خرمشهر را منتشر کردند.

روزنامه هاآرتص نوشت: ایران به طور موفقیت‌آمیز موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد و چندین کلاهک را حمل کند.

این اقدام پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در سازمان ملل توافق هسته‌ای را مایه شرمساری خواند و گفت که این، یکی از بدترین توافقاتی است که آمریکا تاکنون وارد آن شده است.

روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز نوشت: ایران با وجود هشدارهای آمریکا موشکی جدید آزمایش کرد که می‌تواند به اسرائیل برسد.

همچنین روزنامه اورشلیم پست در گزارش خود با عنوان «ایران در مقابله با آمریکا موشک بالستیک جدید آزمایش کرد» نوشت که این موشک روز جمعه در یک رژه نظامی رونمایی شد و تهران بلافاصله ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌داد این موشک به طور موفقیت‌آمیز پرتاب شده است.

علاوه بر این، شبکه سی ان ان گزارش داد: ایران روز جمعه از یک موشک بالستیک جدید رونمایی کرد. هم‌زمان رئیس جمهور این کشور با دفاع از حق ایران برای تقویت توان دفاعی‌اش فشار بر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را افزایش داد.

شبکه‌های ان بی سی،‌ ان پی آر، سی بی اس نیوز و روزنامه‌های واشنگتن تایمز، ایندیا تایمز و بسیاری دیگر از جمله رسانه‌هایی بودند که خبر رونمایی سامانه موشکی خرمشهر را با جزئیات منتشر کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف اصغرزاده

      عالیه

    • محمد حسین طالبیفرد

      دمتون گرم

    • بدون نام

      نوشتید موشک ایران 2000 متر برد دارد،یعنی دوکیلومتر!!

    • بدون نام

      دفعه قبل کلمه تحریک آمیز در مورد از بین بردن اسرائیل رو
      روی موشک نوشته بودن که هنوزم داریم تاوانشو پس میدیم ایشالا که این بار نوشته باشن سند اقتدار مردان ایرانی برای
      دفاع از وطن . اینجوری سگی مثل ترامپ با توصیه اسرائیل بیخودی روی ما پارس نمی کرد

    • بدون نام

      یا زنگی زنگ یا رومی روم.
      بیخیال اراجیف ترامپ باشید او فقط تسلیم بدون قید و شرط را میخواهد زمان ثابت کرد هسته ای بهانه ای بیش نبود..
      فقط بدنبال افزایش قدرت باید بود و بهترین راه هم همراه کردن ملت با دولت است و انهم با برپایی عدالت و دخالت دادن مردم در اداره کشور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج