جاباما
۶۰۴۴۲۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش فوت ناشی از برق گرفتگی در کشور

مدیر کل دفتر تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۴ / ۶ درصدی فوت ناشی ازبرق گرفتگی در کشور طی چهار ماه نخست امسال خبرداد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل دفتر تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۴ / ۶ درصدی فوت ناشی ازبرق گرفتگی در کشور طی چهار ماه نخست امسال خبرداد.

پریچهر خزعلی افزود : از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، ۲۳۴ تن به دلیل برق گرفتگی در کشور فوت کردند که از این شمار ۲۳ تن ، زن بودند.
وی خاطر نشان کرد : در چهار ماهه نخست سال گذشته ( ۱۳۹۵) ۲۲۰ تن به دلیل برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند اما امسال شاهد افزایش ۴ / ۶ درصدی شمار جانباختگان ناشی ازبرق گرفتگی بودیم.

مدیر کل دفتر تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال ۹۵ در کشور ۵۹۵ تن به دلیل برق گرفتگی فوت کردند که ۵۷ تن از آنها زن و ۵۳۸ تن نیز مرد بودند .

وی تاکید کرد:بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که اغلب این حوادث به دلیل عدم آشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی رخ می دهد.
خزعلی ادامه داد: فیوزها، چه اتوماتیک چه غیر اتوماتیک از برق گرفتگی جلوگیری نمی کنند و جریان برق بسیار اندک ـ در حد 100 میلی آمپر ـ در صورت عبور از بدن ما، می تواند با ایجاد اختلال یا از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان شود، در حالیکه فیوزها با جریان ده ها و حتی صدها برابر این میزان هم از کار نمی افتند.
وی یاد آوری کرد: به خاطر داشته باشیم فیوزها با قطع جریان برق از وقوع خرابی در سیم کشی و آتش سوزی پیشگیری می کنند و نمی توانند از برق گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگیری کنند.
خزعلی گفت : از سویی سیم اتصال به زمین در پیشگیری از برق گرفتگی نقش موثری دارد وجود سیم سوم در سیم کشی منازل (سیم اتصال به زمین) بسیار مهم است و به جلوگیری از برق گرفتگی کمک می کند.

وی تاکید کرد: برق گرفتگی در محیط های مرطوب بسیار محتمل تر از محیط های خشک است و مقاومت دست خشک انسان در مقابل برق، هزاران برابر بیشتر از پوست خیس و مرطوب است ؛ لذا خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت جهت اجتناب از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک می کند وبه یاد داشته باشیم در صورتی که با برق سر و کار داریم از کفش های عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر پزشکی

      باسلام.من دوتا کودک دارم بنامهای پرهام پدرام.هروقت سره کار میرفتم پسر بزرگم ک پرهام میباشد اومد رو کابینت برای خداحافظی .روز بعد پرهام با اسرار ب مادرش گفت باید پدرامم بیاری تا دوتایی از بابایی خداحافظی کنیم.بعد دیدیم پدرام هیچ حرکتی نمیکند پرهام کلی جیغ داد مادرش از قضیه ی برق گرفتگی پسرش پدرام متوجه شد سریع پدرام کشید پایین.پدرام پسر کوچیکم ک همش یک سال هفت ماه بیشتر سن نداشت.پدرام بعداز دوازده روز در بیمارستان فوت کرد.ما متوجه شدیم ک هواپز سیمش ب اندازه یک سره سوزن سوراخ شده بود.ک ما اصلا خبری نداشتیم.خلاصه دکترا گفتن پسرت از تو جزقاله شده. بعداز طول درمان پدرام جارو برقیمون اتصالی کرد ولی فیوز عمل نکرد.حالا کی مقصر؟؟هنوز پنجاح روزه از اتفاق میگذره ولی هنوز داغون داغونیم.یاحق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج