۶۰۴۶۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یک کشته و دو مصدوم در سقوط از ارتفاعات کلات

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حادثه سقوط از ارتفاعات دیواره تاریخی قلعه فرود شهرستان کلات دو نفر مصدوم شده و یک نفر جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حادثه سقوط از ارتفاعات دیواره تاریخی قلعه فرود شهرستان کلات دو نفر مصدوم شده و یک نفر جان خود را از دست داد.
مجتبی محمودی افزود: بامداد امروز سه جوان که در ارتفاعات منطقه قلعه فرود واقع در ۱۸ کیلومتری شهر کلات در حال ماجراجویی و یافتن گنج بودند دچار حادثه شدند. در این سانحه دو نفر مجروح شده و یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاع ۳۰۰ متری جان باخت.
وی ادامه داد: در عملیات امداد که تا ظهر امروز ادامه یافت تیم امداد کوهستان هلال احمر کلات با دو خودروی آمبولانس کمکدار مصدومان این حادثه را به بیمارستان منتقل کرد.
قلعه فرود در شمال غربی شهر کلات و حدود یک کیلومتری شمال روستای گرو بر فراز ارتفاعات مشرف به دشت ترکمنستان قرار دارد. از این ارگ بقایای معماری در هم ریخته ای مربوط به دوران پیش از اسلام بر جا مانده که در میان آن نشانه هایی از آب انبارهای اندود با ساروج و شالوده دیوارهای سنگی قابل تشخیص است.
فرماندار کلات نیز به حفاریهای غیرمجاز در این منطقه اشاره و بیان کرد: عنوان قلعه فرود در شاهنامه ذکر و این مکان محل وقوع درگیری میان شاه توران و ایران قلمداد شده است.
سید اصغر موسوی تبار افزود: جستجو برای یافتن گنج در کل منطقه کلات نادری مورد طمع حفاران غیرقانونی است اما بر اساس یافته های تاریخی، قلعه فرود فاقد ویژگیهای محلی است که در آن گنجی نهفته باشد.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج