جاباما
۶۰۴۹۷۲
۴ نظر
۵۱۹۶
۴ نظر
۵۱۹۶
پ

خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

بسیاری از ما در مقاطعی از زندگی مان شرایطی را تجربه می کنیم که در آن شرایط خود را بدشانس ترین انسان روی زمین خواهیم دانست. این اتفاقات ناخوشایند و بدبیارانه چنان ادامه پیدا می کنند که تنها به این نتیجه می رسید که نفرین شده اید. اما خوشبختانه در بسیاری از موارد این بدبیاری ها پایان می یابد.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: بسیاری از ما در مقاطعی از زندگی مان شرایطی را تجربه می کنیم که در آن شرایط خود را بدشانس ترین انسان روی زمین خواهیم دانست. این اتفاقات ناخوشایند و بدبیارانه چنان ادامه پیدا می کنند که تنها به این نتیجه می رسید که نفرین شده اید. اما خوشبختانه در بسیاری از موارد این بدبیاری ها پایان می یابد. با این وجود افراد و خانواده هایی هستند که هیچ گاه نمی توانند از بدشانسی فرار کنند. این افراد چنان بدشانس هستند که بدشانسی و مصیبت آن ها را رها نمی کند و در چنین شرایطی که مصیبت یک خانواده همچنان ادامه دارد تنها چیزی که می تواند علت ماجرا بیان شود نفرین شدگی است.

در بسیاری ار موارد این بدبیاری ها در نسل های متوالی یک خانواده ادامه می یابد. خانواده های بیشماری در سراسر دنیا وجود دارند که آن ها را نفرین شده می نامند، که برخی نیز خانواده های مشهور و ثروتمندی هستند. در ادامه می خواهیم شما را با خانواده های سرشناس اما بدشانسی آشنا کنیم که بدبیاری های آن ها برای نسل ها ادامه داشته است.

۱- خاندان کندی
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

بدون شک خانواده ی کندی نفرین شده ترین خانواده در سراسر جهان است. از بدبیاری های این خانواده می توان به برداشته شدن قسمتی از مغز رزماری کندی اشاره کرد که در نتیجه ی آن توانایی راه رفتن و حرف زدن را برای همیشه از دست داد. جوزف پی کندی در حادثه ی انفجار هواپیما جان خود را از دست داد. همچنین جان اف کندی ترور شد و برادرش تد کندی نیز در یک سانحه ی هوایی بشدت مجروح گردید. علاوه بر این برادر سرشناس دیگر این خانواده یعنی رابرت اف کندی نیز ترور شده و دیوید ای کندی نیز به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر درگذشت.

بسیاری این اتفاقات را نتیجه ی نفرین شدن این خانواده می دانند و بر این باورند که پدر این خانواده، جوزف کندی بزرگ در گذشته به یک خاخام یهودی بی احترامی کرده و او نیز این خانواده را نفرین نمود. برخی دیگر نیز می گویند که کندی بزرگ به نازی ها اسلحه می فروخت و وقتی یک شهر که ساکنان آن عمدتاً یهودی و از قربانیان سیاست های حزب نازی بودند همه با هم او و خانواده اش را نفرین کردند و بدین ترتیب خانواده ی کندی برای همیشه نفرین شده و روی خوش ندیدند.

۲- خاندان گریمالدی
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

خانواده ی گریمالدی، خانواده ی بسیار بدشانسی بوده اند و این بار نیز بسیاری دلیل آن را نفرین شدن خانواده می دانند. گفته می شود که در قرن سیزدهم میلادی، شاهزاده راینر اول یک دختر زیبا را ربوده و به وی تجاوز کرده است. این زن در ادامه به یک جادوگر توانا تبدیل شده و خاندان گریمالدی را برای همیشه نفرین کرد. حتی اگر خاندان گریمالدی در قرن سیزدهم نفرین شده باشند اما باید بدانید که بدبیاری های آن ها تنها بعد از سال ۱۹۸۲ با مرگ پرنسس گریس در یک حادثه ی ناگوار اتومبیل آغاز شد.

همه پرنسس استفانی، دختر پرنسس گریس را مسئول اتفاق افتادن این تصادف می دانستند زیرا در هنگام تصادف وی در حال رانندن خودرو بود. در ادامه تمامی روابط عاشقانه ی پرنسس استفانی با شکست مواجه شد و در زمینه ی کاری نیز توفیق چندانی بدست نیاورد. پرنسس کارولین، خواهر بزرگ تر او نیز در روابط عاشقانه اش دچار سرخوردگی شدیدی شد. وقتی شاهزاده رینر، پدر استفانی و کارولین، از دنیا رفت مشخص شد که او تنها یک درصد از ثروتش را برای آن ها به جای گذاشته زیرا این دو در انتخاب همسر انتخاب های نادرستی داشتند.

۳- خاندان سلطنتی نپال
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

گفته می شود که بیش از ۲۰۰ سال پیش اولین شاه نپال، شاه پریثوی نارایان با یک راهبه به نام گوراکناث دیدار می کند. وی به راهب مقداری کشک می دهد و راهب نیز پس از خوردن تمامی آن را بالا می آورد و به شاه می گوید که آن چه او بالا آورده را بخورد و قاعدتاً شاه بیچاره نیز این درخواست را رد می کند. راهبه این موضوع را توهین به خود دانسته و به او می گوید که در نتیجه ی این نافرمانی، حکومت خاندان او پس از ۱۰ نسل از بین خواهد رفت. پیش بینی گوراکناث در سال ۲۰۰۱ به واقعیت پیوست زیرا در این سال شاهزاده دیپندرا که از نسل نهم خانواده ی پادشاهای نپال بود قبل از خودکشی، پدر، مادر و هفت نفر دیگر از اعضای خانواده اش را به قتل رساند.

برخی گفته اند که دلیل او برای این کار قبول نکردن عروس او از طرف خانواده اش بوده است. شاهزاده دیپندرا سه روز در کما بود و در این سه روز به عنوان پادشاه نپال شناخته می شد اما در نهایت درگذشت و عمویش گیانندرا که از نسل دهم خاندان پادشاهی بود به جای او نشست. اما در سال ۲۰۰۸ جکومت شاهنشاهی در این کشور ملغی گردیده و جمهوری دموکراتیک نپال شکل گرفت.

۴- خاندان راکفلر
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

خانواده ی راکفلر در واقع سرشناس ترین خاندان در تمام ایالات متحده به شمار می آیند. جان دی راکفلر موسس شرکت استاندارد اویل در سال ۱۸۷۰ بود که سهم زیادی در صنعتی کردن ایالات متحده داشت. اما اگر در اینترنت جستجو کنید بدون شک متوجه می شوید که بسیاری این خاندان را شرورترین و منفورترین خاندان در تمام تاریخ ایالات متحده می دانند. البته به نظر می رسد که این ادعاها نیز پربیراه نبوده و این خانواده واقعاً نفرین شده است. در سال ۱۹۵۱، وینیفرد راکفلر خود و دو فرزندش را به قتل رساند. در سال ۱۹۶۱ مایکل راکفلر در گینه ی نو بعد از واژگون شدن قایقش درگذشت.

جنازه ی او هیچگاه پیدا نشد و بسیاری بر این باورند که جسد او توسط انسان خوارهای منطقه خورده شده است. نلسون راکفلر، پدر مایکل نیز ناگهان در سال ۱۹۶۹ درگذشت. برادرش جان راکفلر نیز سال قبل از آن در یک حادثه ی دلخراش رانندگی جان داد. ریچارد راکلفر، نوه ی جان دی راکفلر نیز در سال ۲۰۱۴ در یک سانحه ی هوایی جان باخت.

۵- خاندان لی
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

مرگ نابهنگام بروس لی و پسرش براندون لی باعث شد که بسیاری به تئوری پردازی در مورد علت مرگ آن ها بپردازند. برخی بر این باورند که بروس لی و پسرش توسط مافیای چین یا استادان کونگ فو به قتل رسیده اند. برخی دیگر نیز می گویند که این دو بر اثر یک نفرین خانوادگی با مرگ نابهنگام روبرو شدند. این دسته بر این باورند که نفرین شدن خانواده ی لی از پدر بروس، لی هوی چون نشأت می گیرد که با یک بازرگان چینی دچار مشکل شده و این بازرگان تمامی مردان خاندان او را نفرین کرده است. زمانی که اولین فرزند پسر لی هوی چون و همسرش درگذشت این دو تصمیم گرفتند که بیشتر مراقب باشند.

به همین دلیل بروس لی را در کودکی با نام سای فون که اسمی دخترانه است صدا می زدند اما به نظر می رسد این حقه نیز بی فایده بوده و نتوانست جان بروس لی را نجات دهد.

۶- خاندان کوبرگ-کوهاری
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

گفته می شود که در اروپای اوایل قرن نوزدهم یک راهب مجارستانی خانواده ی کوبرگ-کوهاری را به شدت نفرین کرده است. این راهب برادر امریکوس نام داشته و در نفرین خود عنوان کرده که تقاص گناهان این خانواده از نسل های سوم و چهارم این خانواده گرفته شود. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که برادر امریکوس به چه دلیل چنین نفرینی کرده است. ظاهراً آنتوانت کوهاری یکی از بستگان برادر امریکوس بوه که با شاهزاده فردیناند کوبرگ ازدواج می کند. پدر آنتوانت چنان به این زوج جوان علاقه داشت که از امپراطور خواست شرایطی را فراهم کند که آنتوانت بتواند به عنوان یک دختر تمامی ثروت خاندان کوهاری را به ارث ببرد. در نهایت بسیاری از اعضای خاندان کوبرگ-کوهاری به دلیل بیماری هایی مانند هموفیلی و تیفوس جان باختند و بسیاری دیگر نیز در به دنیا آوردن فرزند پسر ناموفق بودند.

۷- خاندان وون اریک
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

خانواده ی وون اریک «کندی های دنیای کشتی» لقب گرفته اند. مرد اول این خاندان، فریتز وون اریک یک کشتی گیر افسانه ای بود که بیش از ۴۰ عنوان قهرمانی را در اختیار داشت. با این وجود زندگی خانوادگی او برخلاف زندگی حرفه ایش یک شکست مطلق و اسفبار بود. در سال ۱۹۵۹، پسر هفت ساله ی اریک به دلیل برق گرفتگی جان داد. در سال ۱۹۷۸، پسر دیگر اریک، دیوید، نیز دختر تازه متولد شده اش را تنها چند ساعت پس از بدنیا آمدن از دست داد.

در سال ۱۹۸۴، دیوید در یک تور حرفه ای در ژاپن درگذشت. یک سال بعد، مایک، پسر دیگر اریک، ناگهان دچار تب شدید شد و وقتی به بیمارستان منتقل گردید مشخص شده که دچار صدمه ی مغزی شده است. بدین ترتیب وی بشدت افسرده شده و برای تمام عمر به مصرف داروهای خاص روی آورد. در سال ۱۹۹۱، کریس، کوچک ترین پسر اریک خودکشی کرد و دو سال بعد نیز پسر دیگر اریک، کری، نیز راه برادر خودش را در پیش گرفت. سرانجام در سال ۱۹۹۷، فریتز وون اریک به علت بیماری سرطان درگذشت.

۸- خاندان هاپسبرگ
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۱)

خانواده ی هاپسبرگ در یک برهه ی زمانی پرقدرت ترین و موفق ترین خاندان پادشاهی در اروپا به شمار می رفت اما مانند دیگر خانواده های سرشناس، این خانواده نیز نتوانست مانع از اتفاقات ناخوشایند در درون خود شود. بسیاری بر این باورند که خاندان هاپسبرگ پس از این که تمامی کلاغ های یک خانواده را از بین بردند توسط خانواده ی مذکور نفرین شدند. کمی بعد از این حادثه اعضای خاندان هاپسبرگ شروع به مردن کرده و در این حین کلاغ های افسانه ای به نام «تورنفالکن» دیده شدند. اما شاید خاندان هاپسبرگ گرفتار دو نفرین شدند نه یکی!

گفته می شود که کنتس کارولی بعد از این که پسرش به دلیل عضویت در گروهی از شورشیان که علیه خانواده ی هاپسبرگ ها شورش کرده بودند به قتل رسید، فرانسیس جوزف هاپسبرگ را نفرین کرده است. البته بدون شک باید فرانسیس جوزف را یک بدشانس مطلق دانست. اگر چه خود او از یک ترور جان سالم بدر برد اما همسرش در این اتفاق جان باخت و در ادامه نیز پسرش خودکشی کرد. بسیاری دیگر از خاندان هاپسبرگ نیز یا کشته شده یا به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و یا دیوانه شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آی ناز

      خیلی جالب بود ممنون.

    • بدون نام

      چقدر چرند و خرافاتی بود!

    • یک علاقه مند به تاریخ

      این اتفاقات برای خیلی ها میفته واکثر ثروتمندان در موردشان تحقیق میشه ولی بدبختی وناکامی فقرا بی صدا میمونه اکثر این مصاعب هم به علت زیاده روی و ظلم وافراط قشر ثروتمند هست مثل مایکل جکسون و الویس

      پاسخ ها

      • نورا

        تو خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج