۶۰۵۴۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

انتقاد هاشمی‌طبا از عملکرد اقتصادی دولت

از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی انتقاد دارد و بر این باور است که اقدامی از دولت در مورد اقتصاد مقاومتی ندیدم و این روش برخورد صحیح نیست چون نمی‌توان اسم هر اقدامی را اقتصاد مقاومتی گذاشت.

خبرگزاری فارس: به‌سختی و از روی موانعی که از کیسه گچ تشکیل‌شده بود به راه‌پله‌ها رسیدیم، احتمال داشت تا قبل از رسیدن به طبقه چهارم، سطل رنگ یکی از کارگرهایی که مشغول مرمت ساختمان بود حال هوای قبل از مصاحبه‌مان را عوض کند.

وارد دفتر کارش می‌شویم همه‌چیز بوی کهنگی دهه ۶۰ می‌دهد حتی کتاب‌هایی که در قفسه‌ها چیده شده است؛ روی وایت بُرد اتاقش نوشته بود: «امام می‌گفت عقل رجایی از علمش بیشتر است» و همه‌چیز از همین جمله شروع می‌شود.

چین‌های روی صورتش خط‌های موربی از تاریخ است؛ هم جلادان و شهیدان اوایل انقلاب را دیده هم شیادان و روشنفکران دهه ۷۰ را؛ رو در روی مردی نشسته‌ایم که سابقه حضور در کابینه محمدجواد باهنر، میرحسین موسوی، اکبر هاشمی‌رفسنجانی و محمد خاتمی را در کارنامه دارد و کمی تا قسمتی ابری هم در وزارت ورزش دولت نخست روحانی کمک کرد، شاید بتوان وی را به دلیل حضور بی‌سابقه خود در دولت‌های جمهوری اسلامی «ابودُوَل» نامید.

سید مصطفی هاشمی‌طبا را نمی‌توان صرفاً در ناهمگون «ورزش»، «سیاست» و «صنعت» خلاصه کرد بلکه سایه‌روشن‌هایی از وی در بازیگری سینما، موسیقی، نویسندگی، محیط‌زیست و حتی نقاشی هم وجود دارد.

از تجربه بازیگری در فیلم «جنگ اطهر» به کارگردانی محمدعلی نجفی (شهردار فعلی تهران) برایمان گفت، می‌گوید که مدتی بنا داشته نقاشی با رنگ و روغن را آغاز کند که چون در این حرفه ضعیف بوده رها می‌کند اما تجربه کوتاهی نیز در موسیقی با «سنتور» داشته که به دلیل عدم استعداد ترکش می‌کند.

آقای هاشمی‌طبا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد و تا آخر هم درصحنه ماند و طبق گفته خودش یک گفتمان جدید را در سپهر سیاست ایران مطرح کرد و آن مسئله «محیط‌زیست» بود و شعارش در این زمینه را بر پشت سالنامه سال ۹۵ نیز چاپ کرده است.

از وی در مورد کابینه دوازدهم پرسیدم؛ معتقد است که کابینه دوازدهم با کابینه قبلی تفاوتی ندارد و به همان روش و شیوه‌ای که درگذشته بوده وزرا حضور دارند و کارهای خود را انجام می‌دهند؛ کابینه را هر طور که ببندند همین می‌شود و خیلی نمی‌توانستند کابینه را این‌طرف و آن‌طرف، سوق دهند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درعین‌حال می‌گوید که من ترجیح می‌دادم برای چینش کابینه نیروهای خیلی جوان‌تری را انتخاب کنم چون زمانی که وزیر شدم ۳۳ سالم بود. متوسط معاونان من هم ۲۷ ساله بودند بنابراین معتقد به استفاده از جوانان هستم.

وی درحالی‌که تأکید دارد آمریکا در اجرای برجام بدعهدی کرده است، معتقد است که با برجام بسیاری از تحریم‌ها برداشته‌شده است اما می‌گوید که نباید از برجام انتظار داشت مسائل اقتصادی کشور را حل کند!

از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی انتقاد دارد و بر این باور است که اقدامی از دولت در مورد اقتصاد مقاومتی ندیدم و این روش برخورد صحیح نیست چون نمی‌توان اسم هر اقدامی را اقتصاد مقاومتی گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج