جاباما
۶۰۵۴۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استقلال، مدیرعامل خارجی هم می‌خواهد

چهره‌ای که از سیدرضا افتخاری در برنامه ۹۰ دیدیم به ما می‌گفت که این بنده خدا باید در همان فوتسال فعالیت کند نه در باشگاهی مثل استقلال. آبی‌ها البته معمولاً مشکل مدیریت دارند مگر آنکه خلافش ثابت شود.

خبر ورزشی: چهره‌ای که از سیدرضا افتخاری در برنامه ۹۰ دیدیم به ما می‌گفت که این بنده خدا باید در همان فوتسال فعالیت کند نه در باشگاهی مثل استقلال. آبی‌ها البته معمولاً مشکل مدیریت دارند مگر آنکه خلافش ثابت شود.

یک بخش مشکل به این خاطر است که دولت (بخوانید وزارت ورزش و سازمان تربیت‌بدنی سابق) تکلیفش را با دو تیم مطرح و پرطرفدار پایتخت مشخص نمی‌کند. مثلاً کسی به طور دقیق نمی‌داند بالاخره دولت به پرسپولیس و استقلال پول می‌دهد یا نه،‌ و اگر می‌دهد چقدر می‌دهد. مشکل بعدی نحوه انتخاب مدیران است و معمولاً کسانی برای استقلال و پرسپولیس مدیرعامل انتخاب می‌کنند که درد این دو تیم را نمی‌دانند و طبعاً نمی‌دانند که چه جنس مدیرانی به درد این دو تیم می‌خورند. استقلال هم مثل پرسپولیس بارها و بارها چوب مدیریت غلط را خورده و برای اثبات این ادعا می‌توان ده‌ها دلیل آورد. پرونده‌های باز در فیفا و AFC، ضعف تشکیلاتی،‌ فساد در پایه‌ها، قراردادهای آنچنانی که دود از کله همه بلند می‌کند و... همه بیانگر ضعف مدیریت است و به نظر می‌رسد باشگاهی مثل استقلال علاوه بر مربی خوب خارجی (که از نان شب برایش واجب‌تر است) به یک مدیرعامل خوب خارجی هم نیاز دارد تا بلکه از یک جا جلوی اشتباهات پی‌درپی و زنجیره‌ای گرفته شود. به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ولی چون استقلالی‌ها اساساً به فکر ماهی‌گیری نیستند و ماهی نمی‌خواهند مشکلات مدیریتی هم ادامه پیدا می‌کند.

***

آنچه مسلم است وزارت ورزش و شخص سلطانی‌فر و داورزنی می‌توانند در این شرایط نقشی ویژه در استقلال داشته باشند. 7 مهر که مهلت AFC تمام می‌شود نزدیک است و استقلال باید تا آن زمان بدهی‌هایش را صاف کند. مسئله مهم‌تر انتخاب یک مدیرعامل خوب است. کسی که حداقل بداند کی باید به 90 برود و کی نرود. وزارت اگر نتواند یک مدیر خوب برای استقلال انتخاب کند باید پاسخگوی مردم باشد چون این تیم برای میلیون‌ها نفر اهمیت دارد و نمی‌توان با این سیستمی که در این چند سال اداره شد، باز هم اداره‌اش کرد. مسئله مهم بعدی این است که وزارت ورزش باید نظارت و بازرسی همیشگی روی حساب و کتاب‌های استقلال داشته باشد و مثلاً از مدیران بپرسد چرا با فلان بازیکن که یک ثانیه هم بازی نکرد قرارداد 1/1 میلیاردی بستید و یا مثلاً ماجرای مکویان چیست؟! وزارت باید همان موقع که پیرمردهای استقلال قرارداد 2 و 3 ساله بستند به ماجرا ورود می‌کرد اما دست روی دست گذاشتن‌ها، کار را به اینجا رساند که حالا تیم در آستانه حذف از آسیاست و میلیاردرها و اسم و رسم‌دارها هم با هم به ته جدول رفته‌اند! بالاخره حتماً در وزارت ورزش یک نفر آدم فنی پیدا می‌شود که به ریز مسائل فنی اشراف داشته باشد و مثلاً از مدیران بپرسد همین حالا چرا جباری و رحمتی بیش از یک هفته است که با وجود قرارداد داشتن با باشگاه در تمرینات شرکت نمی‌کنند؟! آیا کسی در باشگاه استقلال پیدا می‌شود که به این سؤال احتمالی وزارت ورزش (و مردم) جواب بدهد؟ به هر حال اگر مسئولان به همین چیزهای به ظاهر کوچک واکنش نشان ندهند مسلماً کار از دستشان درمی‌رود و نتیجه همین می‌شود که امروز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج