جاباما
۶۰۵۵۴۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بطحایی: ۳۲ درصد از مدارس نیاز به بازسازی دارند

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند عنوان کرد که تنانسبی میان نیروهای به کار گرفته در آموزش و پرورش در حوزه کلاسی و اداری وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه را تشریح کرد.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد که تعداد معلمان، دبیران و آموزگان و کارمندان در وزارت آموزش و پرورش تناسبی ندارد و بخش عمده‌ای از کسانی که می‌توان از آنها برای تدریس استفاده کرد با عنوان نیروی اداری و فعالیت‌های غیرکلاسی به کار گرفته‌ شده‌اند و بهره‌وری در این باره رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت که از هر ۱۰۰ نفر ۶۳ نفر در کلاس تدریس کرده و ۳۷ نفر به عنوان نیروی اداری مشغول به کار هستند و حال آنکه نرم جهانی آن به این شکل است که ۸۴ نفر در کلاس و برای تدریس فعالیت دارند و ۱۶ نفر با عنوان نیروی اداری.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش افزود حدود ۳۲ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند و از سوی دیگر ۹۹ درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود و تنها کمتر از یک درصد از آن صرف فعالیت‌های دیگر در این وزارتخانه می‌شود.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد هر دولتی که بر سر کار می‌آید در سال اولی کاری خود بودجه آموزش و پرورش را ۳۵ درصد افزایش می‌دهد اما در سال‌های بعد شاهد حتی کاهش بودجه این وزارتخانه در بودجه سالیانه هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت‌ها تنها ۱۰ درصد از بودجه سالیانه را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت در ارتباط با سرانه آموزش در کشور در مناطق پرجمعیت این میزان برای هر دانش‌آموز ۳.۳ متر مربع و در کل کشور ۵ متر مربع است و حال آ‌نکه میزان جهانی آن ۸.۴ متر مربع به ازای هر نفع است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بطحایی همچنین گفت که از سال ۹۱ شاهد شیب ملایم رشد دانش‌آموزان بوده‌ایم که تعداد دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ میلیون نفر و در سال ۱۴۰۵ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درد را همه می دانیم، از درمان بگو لطفاً

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج