۶۰۵۶۷۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

خرازی: ترامپ، اعتبار آمریکا را خدشه دار می کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: صنایع موشکی و برنامه های دفاعی ایران با قوت ادامه خواهد یافت؛ چرا که امنیت و حفاظت از خاک و مردم ایران وظیفه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است . در این راه نگران مواضع دیگران نخواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا: رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: صنایع موشکی و برنامه های دفاعی ایران با قوت ادامه خواهد یافت؛ چرا که امنیت و حفاظت از خاک و مردم ایران وظیفه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است . در این راه نگران مواضع دیگران نخواهیم بود.

سید کمال خرازی در پاسخ به سوالی درباره همه پرسی اقلیم کردستان هم گفت: تجزیه عراق نه به نفع اهالی کردستان عراق است و نه به نفع منطقه چرا که این یک طرح و سیاست صهیونیستی است.
این عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: نتانیاهو بعد از این که داعش موصل را گرفت همان زمان اعلام کرد الان زمان تجزیه عراق است و گفت که ما از استقلال کردستان حمایت می کنیم.
خرازی ادامه داد: در حالی که همه دنیا با تجزیه عراق مخالف هستند رژیم صهیونیستی از استقلال کردستان عراق حمایت می کند و این نشان دهنده این است که این یک طرح صهیونیستی است که کشورهای بزرگی مثل عراق و سوریه به کشورهای کوچک تر تبدیل شوند.
وی یادآور شد: اگرچه آمریکایی ها تا الان با تجزیه عراق مخالفت کردند ولی به نظر می رسد که آنها هم با تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه موافق هستند چنان که الان در سوریه می بینیم که با حضور در شمال شرق این کشور و شمال رودخانه فرات عملا دارند زمینه یک منطقه دیگر را فراهم می کنند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: تمام کشورهای منطقه به خصوص کشورهایی که همسایه اقلیم کردستان اند مخالف استقلال آن هستند بنابراین کسی که ضرر خواهد کرد خود مردم این منطقه اند. این جدایی موجب بحران در منطقه و تشدید درگیری ها خواهد شد .

خرازی گفت: توصیه ما این است که این ادعا کنار گذاشته شود و مقام های کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق خواهان اختیارات قانونی باشند.

** رفتار کودکانه ترامپ

وی درباره اظهارات اخیر ترامپ و موضع آنها نسبت به برجام و برنامه های ایران در برابر برعهدی های آمریکا در قبال آن گفت: اولا آمریکا هنوز مشخص نیست که در قبال برجام چه کار می خواهد کند و سوال دوم این است که اگر آمریکا از برجام خارج شد اروپا چه کار خواهد کرد؟
رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: به هر صورت ما برای هر سناریویی اعم از این که آمریکا بماند یا خارج شود و یا اروپا بماند یا خارج شود و برجام برهم ریخته شود آمادگی داریم و در برابر اقدامات تحریک آمیزی که آمریکا انجام می دهد پاسخ خواهیم داد چنان که در قبال گفتمان آقای ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل که مورد مخالف اکثریت کشورهای دنیا قرار گرفت ساکت ننشستیم.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره محدودیت های جدید ترامپ برای اتباع ایرانی اشاره کرد و گفت: این اقدام آمریکا برای محدودیت های جدید برای اتباع ایرانی توهین به ملت ایران است . این در حالی است که ملت ایران در مبارزه با تروریسم همواره جدی بوده است.

خرازی ادامه داد: این اتهام به ملت ایران که مدافع تروریست است اتهامی نابخشودنی است. ملت ایران باید از حقوق خود دفاع کند همچنان که در گذشته هم با ایجاد کمپین های وسیع ایرانیان مقیم آمریکا و مناطق دیگر موفق شدند به دولت آمریکا فشار بیاورند. این فشارها باید ادامه یابد تا به حقشان برسند.
وی درباره اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل هم گفت: سخنرانی ترامپ با عکس العمل های منفی زیادی روبرو شد هم از طرف جامعه ایرانیان مقیم خارج و هم کشورهای دیگر بنابراین این سخنرانی یک نوع سخنان بی منطق، ابلهانه و به دور از هرگونه استدلال مطرح شد که طبیعتا به جز این که اعتبار خود آمریکا را لطمه زد اثر دیگری نداشت .

رییس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: آقای ترامپ با نوع برخوردش و تصمیماتی که می گیرد اعتبار آمریکا را خدشه دار کرده است و هیچ کس در دنیا از چنین رفتارهای کودکانه و ابلهانه ای که ایشان دارند حمایت نمی کند.

** ادامه تبلیغ وهابیت در اروپا و خطر گسترش تروریسم

وی در ادامه به مساله تروریسم و قربانی بودن کشورها به خصوص اروپایی ها اشاره کرد و گفت: قربانی بودن اروپا یک واقعیت است. تروریسم امروز همه کشورها به خصوص کشورهای اروپایی را تهدید می کند.
خرازی با طرح این سوال که اگر ایران به کمک دولت سوریه و عراق به طورجدی در مبارزه با تروریسم مشارکت نمی کرد امروز چه بلایی سر اروپا می آمد؟ گفت: باید مبارزه با تروریسم ها را تا انتها ادامه داد. این که نسبت به گذشته در قبال عملکرد اروپایی ها در مورد مبارزه با ترویسم گلایه کنیم صرفا فایده ندارد. ما نمی خواهیم نسبت به گذشته به اروپایی ها گلایه کنیم که آیا اروپا وظیفه خود را انجام داد یا سهل انگاری کرد و یا اگر زودتر به کمک آمده بود امروز اینقدر با مشکل تروریسم روبرو بودیم.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: اگر ریشه های تروریسم تکفیری را به درستی نشناسیم شانس این که در آینده کشورهای اروپایی با تروریسم و تکفیری ها روبرو شوند زیاد است. گفت و گو در باب این ریشه ها لازم است چرا که واقعیتی است که نگرش وهابیت ریشه تروریسم تفکیری است.
وی ادامه داد: متاسفانه مساجد اغلب کشورها را امامانی اداره می کنند که عربستان در طول سالها تربیت کرده و به کشورهای مختلف فرستاده است . آنها میدانی برای رشد تروریسم و نگرش وهابیت و سلفی گری پیدا کردند. داعش و النصره و بقیه از همین مساجد سربازگیری می کنند و اگر این ریشه ها در اروپا هم ادامه پیدا کند و وهابیت در مساجد اروپا تبلیغ شود اروپا در آینده با خطرات جدی روبرو خواهد شد.

خرازی گفت: امروز باید واقعیت های منطقه را بشناسیم و از ریشه های بحران و تروریسم غفلت نکنیم و به دنبال این باشیم که چگونه می شود در جهت برقراری صلح و امنیت حرکت کرد و منطقه ای آزاد و رو به توسعه داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج