جاباما
۶۰۵۶۹۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

قانون منع عرضه قلیان بین زمین و آسمان مانده

معاون قضایی دادستان کل در حقوق عامه خواستار توجه همه نهادهای متولی به قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آیین نامه اجرایی مربوط به فروش و عرضه دخانیات در اماکن عمومی شد و گفت: پراکندگی نظرات با وجود قانون لازم الاجرا در زمینه مقابله با عرضه دخانیات از جمله قلیان در اماکن عمومی موجب شده که اکنون عرضه قلیان در برخی استان‌ها ممنوع و در برخی استان‌ها بلامانع است.

خبرگزاری ایسنا: معاون قضایی دادستان کل در حقوق عامه خواستار توجه همه نهادهای متولی به قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آیین نامه اجرایی مربوط به فروش و عرضه دخانیات در اماکن عمومی شد و گفت: پراکندگی نظرات با وجود قانون لازم الاجرا در زمینه مقابله با عرضه دخانیات از جمله قلیان در اماکن عمومی موجب شده که اکنون عرضه قلیان در برخی استان‌ها ممنوع و در برخی استان‌ها بلامانع است.

محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه صبح امروز در جلسه بررسی نحوه اجرای ماده ۱۱ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و برخی از دیگر مواد و بندهای آن از جمله آیین نامه اجرایی فروش و عرضه دخانیات در اماکن عمومی که با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های متولی در دادستانی کل برگزار شد، گفت: در این زمینه قانون لازم الاجرا وجود دارد اما در برخی استان ها این قانون اجرا شده و در برخی استان ها اجرا نمی شود که باید این تعارض حل شود و وحدت رویه‌ای در این خصوص ایجاد شود.

حشمتی افزود: دادستان کل کشور نیز خواستار برگزاری نشست‌های مشترک با دستگاه‌های مسئول و متولی در این زمینه شده‌اند تا با تدبیر و تصمیمی مناسب اگر این قانون مشکلاتی در اجرا دارد حل و فصل شود و جلسه امروز هم به همین دلیل تشکیل شده است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به مضرات و آسیب های مصرف سیگار و قلیان در جامعه و لزوم حساس کردن مردم و خانواده ها در این زمینه تاکید کرد: برای مقابله جدی با مصرف و عرضه قلیان در اماکن عمومی و قهوه خانه ها باید ابتدا تعارض های دیدگاهی و اجرایی بین متولیان از بین برود و در عین حال اگر اصلاحیه هایی در قانون لازم است انجام شود.

حشمتی با تاکید بر اینکه " عرضه قلیان متاسفانه جاذبه و درآمد خوبی دارد و عده ای به دلیل اینکه با ممنوعیت عرضه قلیان کسب و کارشان مختل می شود در این زمینه شاکی هستند" گفت: برخی نمایندگان مجلس به ما مراجعه کرده اند که چرا مانع عرضه قلیان می شوید و چرا قهوه خانه هایی را به این دلیل می بندید، پاسخ ما این بوده که چرا موقعی که قانونش در مجلس تصویب شد مجلسیان محترم به فکر همه ابعاد قضیه نبودند و حالا که خودشان قانون مصوب کرده اند چرا می گویند که با بستن قهوه خانه ها مشکلی حل نمی شود.

وی افزود: مرجع قانون گذاری باید هنگام تصویب هر مصوبه ای به همه ابعاد آن توجه کنند.

معاون دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر موضوع منع عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی بین زمین و آسمان مانده است، گفت: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه با دقت نظر و جدیت به اتفاق نظر برسند تا تکلیف اجرایی شدن این قانون به سرعت مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منعش کنن بره بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج