۶۰۵۹۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وزیر کشور: ما مدیون خون شهید حججی هستیم

وزیر کشور گفـت: امروز کشور به عطر شهید حججی خوشبو شده است که برای دفاع از ناموس، غیرت و اعتقادات دینی مسلمان به شهادت رسید و ما مدیون خون ریخته شده ایشان و همه شهدای کشور هستیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور گفـت: امروز کشور به عطر شهید حججی خوشبو شده است که برای دفاع از ناموس، غیرت و اعتقادات دینی مسلمان به شهادت رسید و ما مدیون خون ریخته شده ایشان و همه شهدای کشور هستیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، افزود: این شهدای گرانقدر در دامان مادران پاک رشد پیدا کردند و مسیر شهادت را پیمودند و ما موظفیم خود را وقف راه شهدا و با هدف آن‌ها زندگی کنیم. عزت جمهوری اسلامی ایران به یمن خون شهداست.باید الگوی شهدا را سرمشق خود قرار دهیم تا از وارثان عاشورا باشیم.

وی با بیان این‌که «عاشورا خلاصه کل تاریخ است و ظهر عاشورا عصاره عالم هستی محسوب می‌شود»، خاطرنشان کرد: درس عاشورا در طول تاریخ باید طریق مسیر تعالی مبنای حرکت‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر افتخار داریم به جمهوری اسلامی ایران و مردم مجاهدش خدمت کنیم باید شکر لسانی و عملی داشته باشیم. مسئولیت‌ها تقسیم کار برای تحقق اهداف نظام در کشور است و هرکجا که هستیم اگر نیت صادقانه باشد، آن جایگاه بالاترین جایگاه برای مومنان موحد است.

وزیر کشور گفت: اگر عاشورایی هستیم و در دعاها آرزوی‌مان مجاهدت در روز کربلا در صف یاران سیدالشهداست، بدانیم که نیتی قابل قبول در محضر خدا داریم .برای این حضور در عصر حاضر باید به دین خدا خدمت کنیم و به مردمش خدمت کنیم .

وی گفت: در ۴سال خدمت دکتر نجفی شاهد بودیم، در حد توانشان گامهای خوبی برای مردم استان برداشته شد. ظرفیت استان گیلان به مصطفی سالاری فرصت خواهد داد،ضمن تکمیل اقدامات دکتر نجفی دکتر سالاری موثرتر عمل کند. نجفی از استاندار موفق دولت یازدهم است و هم اکنون استان البرز از تجربیات و عملکردهای وی برخوردار خواهد شد. امنیت امروز کشور مدیون رشادتهای شمار بسیای از جوانان گیلان در دفاع مقدس است .

وی افزود: دکتر سالاری هم استاندار جدی و با برنامه و استاندار سابق بوشهر هستند و حرکتهای خوبی در این استان برداشتند.

وزیر کشور با بیان این‌که «بوشهر و گیلان وجه مشترک زیادی نظیر برخوردار از سواحل به خصوص از نظر حماسی دارند»، گفت:سیاست‌ها و قول‌های دولت در مناطق مختلف باید اجرا شود. همه استان‌ها برای ما ایران است و تلاش داریم در استان‌ها با توجه به تمایزات با بکار گرفتن نیروها و اولویتها ضمن رشد و توسعه به توازن و تعادل برسیم و به همین منظور در انتخاب‌ها دقت داریم.

وی افزود: بنا داریم استانداران در جهت توسعه و توسعه‌گرایی در بخش‌های سیاسی ،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و .. گام بردارند و صد البته که توسعه بخش اقتصادی بیش از دیگر بخش ها مورد تاکید دولت و وزراء است.

وی تصریح کرد:به مشارکت مردم در عرصه سیاسی نیاز درایم و آن را مطالبه جدی می‌دانیم و توسعه سیاسی در استانها مدنظر دولت است.استاندار باید حامی صیانت از توسعه سیاسی در استانها باشد و سامان دهی آسیب‌های اجتماعی را از اولو یت های محکم خود قرار دهد.

وزیر کشور با بیان این‌که «استانداران در استان و به تناسب آن همه مدیران باید موضوع آسیب های اجتماعی را مد نظر قرار دهند»، افزود: در حوزه فرهنگی گسترش و بسط تفکرات انقلابی جزء اصول ما است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. ادعا داریم حکومت اسلامی داریم و علاوه بر دنیا آخرت مردم باید تضمین شود و اگر ضعفی در اجرا و نتیجه حاصل شود ،مدیران مسئولند.تا اصول دینی را در جامعه محقق کنند.

وی تصریح کرد: مردم را در مسیر نشاط و شادابی و امید و حرکت که همه بر گرفته از ذات اسلام است،رهنمون کنیم و با انجام اقدامات جدی از تبلغاتی که شدمنان اسلام می خواهند این دین مقدس را با رعب و وحشت و وابستگی به جهان معرفی کنند.هدف اول شدمان اسلام بی ثباتی و خدشه وارد کردن بر مرزهای اسلام است.

وی با بیان این‌که «مهمترین وظیفه استانداران ایجاد تعامل است و این تعاملات به خصوص در بخش‌های اقتصادی و سیاسی استان‌ها تقویت شود» ،گفت: استانداران مشوق تعامل عالی بخش خصوصی و دولت باشند و بسترهای امن و اطمینان را ایجاد کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: ما بدنبال نیروهای موثر نظیر بانوان و جوانانی هستیم که دل در گرو مردم دارند.در هر گرایش فکری تلاش شود، استفاده از نیروهای اعتدال گرا مبنا قرار دهند.اولویت اول دولت در استان‌ها این است که از ظرفیت‌های علمی بومی استفاده شود تا به تعهدمان به مردم عمل کنیم.مطالبه مردم بهبود وضعیت معیشت و به خصوص افزایش اشتغال است.

وی با اشاره به بیکاری‌های انباشته شده از قبل تصریح کرد: هر سال یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر به بیکاران کشور افزوده می‌شود و اگر بخواهیم هر سال فقط یک میلیون شغل ایجاد کنیم باید سالی ۸درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و تحقق این امر به حجم بالای تلاش ها نیاز دارد.استاندار باید بزرگوارانه و با گذشت برخورد کند بقیه مسائل حاشیه را کنار بگذارد.خدمت به مردم و تقویت دین اسلام و نظام و جمهوری اسلامی اصل کار استانداران باشد و از حاشیه به جد پرهیز شود. اگر عقب افتادگی و ضعف در گیلان جاری شود همه مدیران استان مسئولند و با توجه به این‌که گیلان که ظرفیت بالایی دارد وانتظار می‌رود علاوه بر تسریع در پیشرفت های خود ،معین دو استان دیگر هم باشد.

وی تصریح کرد: رنج عظیم برخی از استان‌ها از عدم توازن و تعادل در حوزه فعالیت‌ها و منابع،جمعیت و امکانات دارند که منجر به بزه کاری‌ها ، مهاجرت ها و افزایش حاشیه نشینی می شود،بریا حل این مشکلات در کشور گیلان مسئولیت تاریخی دارد و نه تنها مشکلات گیلان باید رفع شود بلکه به کمک حل مشکلات دیگر استان‌ها بشتابد. گیلان ظرفیت انسانی، تکنولوژی، ظرفیتهای طبیعی و موقعیت جغرافیای در حد اعلی دارد است و به دلیل برخورداری این استان از نعمات الهی باید در جهت تحقق اهداف نظام در بخش های مختلف بهره های بیشتری ببریم.

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر یک نهال کوچک نیست بلکه درختی تنومند ۴۰ ساله است و امید می رود انتخاب‌های امروز به این نظام مقدس برکت دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج