۶۰۶۱۷۴
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

خانه خالي ۷ هزار مدير دولتي در يک روستاي شمال!

خبر، شوك‌آور و ننگ‌آور است؛ مديران ارشد دولتي و از جمله مديراني كه بايد ناظر بر منابع طبيعي و زمين‌خواري باشند، متهم اصلي نابودي خطه شمال كشورند.

روزنامه جوان: خبر، شوك‌آور و ننگ‌آور است؛ مديران ارشد دولتي و از جمله مديراني كه بايد ناظر بر منابع طبيعي و زمين‌خواري باشند، متهم اصلي نابودي خطه شمال كشورند.
خانه خالي ۷ هزار مدير دولتي در يک روستاي شمال!خبر، شوك‌آور و ننگ‌آور است؛ مديران ارشد دولتي و از جمله مديراني كه بايد ناظر بر منابع طبيعي و زمين‌خواري باشند، متهم اصلي نابودي خطه شمال كشورند. آنان براي خودشان در بكرترين نقاط شمال زمين را مي‌خورند و ويلا مي‌سازند. پرونده‌اي كه دو سال پيش در مجلس باز شد و سربسته درباره آن صحبت به ميان آمد، حالا با عدد و رقم بازتر شد. نماينده آمل مي‌گويد در گردنه حيران ۳۸ ويلا به ۵۰۰ ويلا رسيده و در روستاي زيارت گرگان كه كلاً شش خانه وجود داشته است ۷ هزار ويلا ساخته‌اند! چه كساني؟ مديران ارشد كشور!

حالا اين پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي باز است اما اگر نتوانيم اين ويلاها را بر سر مديران فاسد و زياده‌خواه كشور خراب كنيم، بدانيم كه قافيه را به مفسدان باخته‌ايم.

از بين رفتن اراضي جنگلي و كشاورزي و توسعه ساخت‌وساز سبب شده است تا ويلا‌هاي رنگارنگ به جاي اين اراضي سبز شود. روند ساخت‌وساز‌هاي غير‌مجاز از يكسو سبب افزايش پرونده‌هاي قضايي شده و از سوي ديگر تبديل و تغيير كاربري اراضي ملي لطمه بسياري به سرمايه‌هاي ملي زده است.

در حقيقت برخي از افراد و دستگاه‌ها با استفاده از خلأ‌هاي نظام اداري و با دور زدن دستگاه‌هاي نظارتي با تثبيت تخلفات خود به سرمايه‌هاي نجومي دست يافته‌اند. در اين خصوص نماينده مجلس دهم گفت: اكثر زمين‌خواري‌ها در مناطق روستاي زيارت و گردنه‌حيران از سوي منابع طبيعي و دستگاه‌هاي نظارتي صورت گرفته است.

سازمان منابع طبيعي، متهم اول در زمين‌خواري
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي اما درباره زمين‌خواري در استان گيلان می‌گوید: تعداد خانه‌هاي مسكوني در گردنه حيران از 38 به بيش از 500 خانه افزايش پيدا كرده است و متأسفانه ساخت‌و‌سازهاي بسياري از سوي مسئولان و مديران ارشد كشوري در اين منطقه انجام شده است؛ يا در روستاي زيارت استان گلستان شش خانه به 7 هزار خانه افزايش پيدا كرده است! اكثر زمين‌خواري‌ها در اين مناطق از سوي افرادي انجام شده كه ناظر بر امور زمين هستند!
به عنوان مثال از طرف سازمان منابع طبيعي يا دستگاه‌هاي نظارتي زمين‌خواري‌ها صورت گرفته، اين در حالي است كه اين نهادها بايد با تصرفات برخورد كنند. يوسفيان‌ملا با انتقاد از اينكه به اين مسائل هنوز رسيدگي نشده است، می‌گوید: اين پرونده‌ها مربوط به دوره گذشته مجلس است، گزارش‌هاي مطرح شده، اما اقدامي اساسي در جهت تعيين تكليف آنها انجام نشده است؛ البته در گردنه حيران پس از ارائه گزارش تخريب‌ها و قلع و قمع‌هايي صورت گرفت، اما عملاً هيچ اتفاقي رخ نداده است.
اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: مردم انتظار دارند كه اگر دستگاه‌هاي نظارتي و صاحبان‌اختيار اين اراضي اقدام به زمين‌خواري كردند، برخوردهاي اساسي با آنها صورت گيرد، ضمن اينكه قوانين در اين حوزه از كارايي لازم برخوردار است، اما مسئولان توجهي به مسائل ندارند.

اجراي كند قانون حدنگار زمينه‌ساز زمين‌خواري
مهاجرت معكوس از شهرها به مناطق خوش و آب و هوا توسط افراد ثروتمند از يكسو و ناكارآمدي و همراهي برخي دستگاه‌هاي مسئول بحث‌هاي زمين‌خواري را به معضلي تبديل كرده است كه رسيدگي به آن سال‌ها زمان و صرفه هزينه لازم دارد .
در حالي كه اراضي و منابع ملي در بحث زمين‌خواري توسط افراد و برخي دستگاه‌ها با تغيير كاربري به تاراج مي‌رود مي‌توان گفت كه مجموعه‌اي از افراد مسئول و سوءاستفاده‌كننده با بهره‌گيري از رانت و بوروكراسي اداري عملاً قانون را دور و با بهره‌گيري از حفره‌هاي قانوني دست به تاراج بيت‌المال زده‌اند.
در اين زمينه نبود سند مالكيت، ارائه خدمات به ساخت‌وسازي‌هاي غير‌مجاز و برخورد قاطع نكردن با متجاوزان به بيت‌المال سبب شده است تا زمين‌خواري با امضا‌هاي طلايي گسترش يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      با سلام خدا را شکر بعد از مدتها رسانه ها زمیخواران اصلی را بیان کردند بله کسانی که پستهای مدیریتی میگیرند در بهترین جا برای خود و همدستانشان زمین منابع طبیعی را تصاحب میکنند تا بعد از افتادن آبها از آسیاب یا از زمان مدیریت از آنجا برای خوشگذرانی خود استفاده کنند مردم عادی در از بین بردن منابع طبیعی به شکل گسترده نقشی ندارند و خانه هایی که هر چند به عنوان زمیخواری توسط بلدوزر آوار میشود مال بد بختها می باشد نه این آقایان مدیر ها ...

    • بدون نام

      هزاران هزار پس معلومه خبر نداری :

    • مجید

      ما محتاج یه خونه هستیم بعدا دولت مردا .. 7هزار خانه خالی فقط واسه عشق وحالشون دارن ..... ببینید خدایی ماها چقدر بدبختیم .؟

    • بدون نام

      در روستای زیارت گرگان ویلاهای 7 طبقه ساخته شده است!!! در صورتیکه در سطح شهر گرگان به ندرت ساختمان هایی بلندتر از 4 یا 5 طبقه پیدا می کنید. چه کسانی به این ویلاسازان چنین مجوزهایی می دهند؟! تمام بافت محلی روستا از بین رفته است. سازمان های مربوطه باید شرم کنند.

    • شکیبه

      چیزی جز آفرین می توان گفت ؟!!!!

    • ایرانی

      باید قاطعانه برخورد بشه.
      چون عواقب طولانی مدت این ساخت وسازها بدتر از تخریب این ساختمانهاست.

    • بدون نام

      میدونید این 7هزار خانه از صدقی سریه شهیداست شما هم خوب جوابشونو میدید .......

    • بدون نام

      نه فکر کنم مقصر مردم عادی هستن اشتباه میکنین جان من دوباره بررسی کنین

    • بدون نام

      از پول بیت الماله دیگه بزار خوش باشن ولی به ما برسه حروم میشه جیز میشه

    • بدون نام

      فساد از این حرفها گذشته باید اولین اختلاس کنده که123مرلیارد تومان سرقت کرد وبه دلیل وجود اخوی دوران زندان را به عنوان مامور خرید زندان دراروپا سپری کرد اگر اعدام میشد مملکت به این روز نمی افتاد ممتاسفانه الان گر حکم شود که دزد گیرند درحکومت باید هر انکه هست گیرند

    • بدون نام

      من یه شش ماه پیش درباره با این موضوع پست گذاشته بودم و گفتم که مردم این قدرت رو ندارند که جنگلها را تصاحب ودرختان راقلع وقمع کنند بلکه خود مسولینی هستند که دست اندرکارهستند حالا به حرف من رسیدید اینم سندش،درجاده فیروزکوه روستای پشت کل یه مدیری که میشناسمش،هشت هکتار اره هشت هکتار جنگل رو صاف کرده،بعد اول درمتراژهای سه هزار متری چند پلاک رو داده به مسولین مثلا وزیرنیرو،اموزش وپرورش،فلان سرداروغیره بعد از بخشیدن حدودا دو هکتار،حالا آمده پلاک بندی کرده،از 400مترتا600متر داره از پنج سال پیش تاحالا که این پستو میزارم داره میفروشه،از متری30000تاالان180000،جالبه خودش معاون وزیره،حالا ما مردم ساده لوح گول حرفهای اینارو میخوریم،اینا کشورروارث باباشون میدونند،خدا پدر وپسر را بیامرزد،اگر خوردندحداقل نابود نکردند

    • الف-م

      چه عجب؟ یعنی ما داریم متن را درست میخونیم؟ باورمون بشه بر علیه مسئولین نوشتین؟ بله خودتون دارین میگین مدیران.اینا این کار رو تو 4 سالی که مهلت دارن نکنن کی بکنه؟ آیا من و شماء بدبخت و بیچاره جرات همچین کازی رو دازیم؟ جدالاجدمون تو شمال زندگی میکنیم و جرات رفتن حتی به تفربح جنگل رو نداریم تا چه برسد بیائیم آنرا تصاحب کنیم حالا بیائید و ببینید چه ......... بیخود نبود از قدیم گفتن خودم کردم که لعنت بر خودم باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج