جاباما
۶۰۶۳۸۶
۱۴۳ نظر
۵۷۰۵
۱۴۳ نظر
۵۷۰۵
پ

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

ماورل در سه فاز سینمایی چیزی بیشتر از بیست فیلم بلند را در یک دهه اخیر به‌روی پرده نقره‌ای برد و ابرقهرمان‌های دنیای مارول با این فیلم‌ها حسابی گل کاشتند. ماحصل تلاش مارول در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» به‌اوج رسید و این فیلم به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته شد.

برترین‌ها: ماورل در سه فاز سینمایی چیزی بیشتر از بیست فیلم بلند را در یک دهه اخیر به‌روی پرده نقره‌ای برد و ابرقهرمان‌های دنیای مارول با این فیلم‌ها حسابی گل کاشتند. ماحصل تلاش مارول در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» به‌اوج رسید و این فیلم به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته شد.

بیشتر این فیلم‌ها داستان مستقلی دارند، اما لطف تماشای آن‌ها زمانی چندبرابر می‌شود که خودتان را مهمان فستیوالی از فیلم‌های دنیای مارول کنید و تمام فیلم‌های سه فاز سینمایی مارول را پشت‌سر هم ببینید.

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

از طرف دیگر روایت داستان این فیلم‌ها نیز با تاریخ ساخت آن‌ها تفاوت دارد و زمان پخش و اکران این فیلم‌ها هیچ ربطی به سلسله‌مراتب اتفاق‌های فیلم ندارد و اگر می‌خواهید کاملاً در داستان فیلم‌های دنیای مارول غرق شوید باید حتماً این فیلم‌ها را به جای تاریخ ساخت، بر اساس تاریخ روایت داستان مشاهده کنید. برای نمونه اولین فیلم از فاز اول دنیای مارول با نام «آیرون‌من» (Iron Man)، دقیقاً در تاریخ دوم ماه می‌سال ۲۰۰۸ اکران شد، اما داستان فیلم‌های دنیای مارول با فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» (Captain America: The First Avenger) که در سال ۲۰۱۱ اکران شد شروع می‌شود.

به‌همین دلیل تشخیص ترتیب فیلم‌های مارول به‌لحاظ روایت داستان کار سردرگم‌کننده‌ای است و برای اینکه کار شما را راحت کرده باشیم در ادامه فهرستی از فیلم‌های فاز اول تا سوم دنیای سینمایی مارول را آماده کرده‌ایم. این فیلم‌ها بر اساس تاریخ روایت داستان فهرست شده‌اند و اگر با همین ترتیبی که اشاره می‌کنیم آن‌ها را تماشا کنید مطمئن باشید هیچ چیزی در روایت داستان فیلم‌های دنیای مارول از چشم شما پنهان نخواهد ماند.

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

«کریس ایوانز» (Chris Evans)، بازیگر نه‌چندان درشت‌هیکل هالیوودی نقش «کاپیتان آمریکا» را در دنیای مارول بر عهده دارد و ماجرای «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» از آنجا شروع می‌شود که «استیو راجرز» (Steve Rogers) با بازی «کریس ایوانز» علاقه زیادی به حضور در نیروی ارتش نشان می‌دهد و پس از اتفاق‌های مختلف در نهایت ارتش آمریکا برای مبارزه با آلمانی‌ها و متحدین آن‌ها در جنگ جهانی دوم، دست به آزمایش‌های خاصی برای ایجاد یک ابرسرباز می‌زند.

«استیو راجرز» که بدن نحیف و ظاهر لاغری داشت با حضور در این آزمایش‌ها، به ابرقهرمانی قدرتمند تبدیل می‌شود و با سپری که از فلز بسیار نایابی ساخته شده بود به‌عنوان «کاپیتان آمریکا» در قالب ابرقهرمانی نمادین برای افزایش روحیه سربازان آمریکایی تبدیل می‌شود. «استیو راجرز» در «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» به همراه همدستانش باید یکی از دانشمندان خطرناک نازی با نام «رِد اِسکول» (Red Skull) را نابود کند. از قرار معلوم «رد اسکول به‌دنبال فناوری پیچیده و خطرناکی با نام «تسرکت» (Tesseract) می‌گردد و «کاپیتان آمریکا» باید جلوی دستیابی «رد اسکول» به این فناوری خطرناک را به هر قیمتی که شده بگیرید.

فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» در سال ۲۰۱۱ اکران شد و تولید آن چیزی حدود ۱۴۰ میلیون‌دلار هزینه داشت و بیشتر از ۳۷۰ میلیون‌دلار در گیشه فروش کرد.

آیرون‌من (Iron Man)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

«آیرون‌من» (Iron Man) به معرفی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول اشاره دارد که در میان ایرانی‌ها این شخصیت را با نام «مردآهنی» نیز می‌شناسیم. ماجرای اولین نسخه از فیلم آیرون‌من به مردی خوش‌تیپ و ثروتمند اشاره دارد که توسط گروه تروریستی با نام «تِن رینگز» (ten Rings) ربوده می‌شود. این مرد خوش‌تیپ در دنیای مارول با نام «تونی استارک» (Tony Stark)، شناخته می‌شود و نقش او را «رابرت داونی جونیور» بازی می‌کند. «تونی استارک» با کمک یکی از دیگر از هم‌بندی‌هایش لباس‌زرهی بسیار مجهزی طراحی می‌کند و با همین لباس موفق به فرار از دست تروریست‌ها می‌شود.

پس از اینکه پای «استارک» به آمریکا می‌رسد سوگند می‌خورد که با لباس‌زرهی پیشرفته‌ای که درست کرده از مردم محافظت کند. اما یکی از همکاران «تونی استارک» با نام «عوبدیا استین» (Obadiah Stane)، به فکر ساخت لباس‌زرهی پیشرفته‌ای همانند چیز که «استارک» ساخته است می‌افتد و درگیری‌ها در این فیلم بالا می‌گیرد.

اولین قسمت از فیلم‌های «آیرون‌من» در سال ۲۰۰۸ اکران شد و با بودجه‌ای حدود ۱۴۰ میلیون دلار توانست به فروش چشمگیر ۵۸۵ میلیون‌دلار دست پیدا کند.

آیرون‌من ۲ (Iron Man 2)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

اولین چیزی که در ابتدای معرفی فیلم «آیرون‌من ۲» باید به آن اشاره کنیم آن است که ماجرا‌های فیلم‌های «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk)، «آیرون‌من ۲» و «ثور» (Thor)، به لحاظ داستانی در یک بازه‌زمانی اتفاق می‌افتد.

ماجرای «آیرون‌من ۲» از زمانی آغاز می‌شود که «تونی استارک» به لطف لباس‌زرهی پیشرفته‌ای که برای خودش ساخته بود به شهرت و افتخار جهانی می‌رسد و به چهره‌ای محبوب تبدیل می‌شود. از طرف دیگر فناوری ساخت زره «آیرون‌من» به‌اندازه‌ای پیچیده بود که کسی از ساخت آن سر در نمی‌آورد و به‌همین دلیل نیز ارتش آمریکا و تروریست‌ها به این فکر می‌افتند تا به هر قیمتی که شده به فناوری ساخت زره «آیرون‌من» دست پیدا کنند.

در این بین پای یکی از رقبای «تونی استارک» نیز به ماجرا باز می‌شود، وی که «ایوان وانکو» (Ivan Vanko)، نام دارد به این فکر می‌افتد تا برای رقابت با «تونی استارک» فناوری‌های لباس زرهی پیش‌رفته «آیرون‌من» را از آن خود کند. ماجرای فیلم «آیرون‌من ۲» به همین‌جا ختم نمی‌شود و در طول داستان دومین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها، «تونی استارک» باید شایستگی خود برای استفاده از زره‌پیشرفته‌ای که ابداع کرده را نیز به اطرافیانش ثابت کند.

«آیرون‌من ۲» در سال ۲۰۱۰ اکران شد و ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیو‌ن‌دلار هزینه داشت و توانست در گیشه نزدیک به ۶۲۴ میلیون‌دلار را از آن خود کند.

ثور (Thor)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

در این قسمت به یکی دیگر از شخصیت‌های سرشناس فیلم‌های دنیای مارول رسیدیم، «ثور» که شخصیت او از اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته شده و خدای رعد و برق به‌حساب می‌آید نقش مهمی را در مجموعه فیلم‌های مارول بر عهده دارد و اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های «ثور» در سال ۲۰۱۱ اکران شد. جالب است بدانید بعضی از وقایع فیلم‌های «هالک شگفت‌انگیز» و «آیرون‌من ۲» در دنیای مارول همزمان با فیلم «ثور» اتفاق افتادند.

ماجرای این فیلم از این قرار است که «ثور» خدای رعد و برق، پس از سال‌ها مبارزه به رهبری گستاخ تبدیل شده بود و سرپیچی‌های او از دستورات «اُودین» (Odin)، خدای خدایان و پدر «ثور» باعث شد تا «اودین» قدرت‌های «ثور» و چکش جادوی‌اش را از او بگیرد و به زمین تبعیدش کند. «ثور» در شهری کوچک در «نیو مکزیکو» (New Mexico) مشغول به زندگی می‌شود و با مردم هم رابطه خوبی برقرار می‌کند، اما در نهایت به فکر بازیابی قدرت‌های از دست رفته‌اش می‌افتد.

از طرف دیگر در زمانی که «ثور» در زمین زندگی می‌کرد و از سرزمین «آسگاردیان‌ها» (Asgardian) تبعید شده بود، دشمن او فرصت را مغتنم می‌شناسند و به فکر نابودی سرزمین «آسگارد» و زمین می‌افتد.

«کریس همسورث» (Christopher Hemsworth)، بازیگر خوش‌تیپ و محبوب استرالیایی در نقش «ثور» ظاهر شد و هزینه ساخت اولین نسخه از «ثور» ۱۵۰ میلیون‌دلار بود و این فیلم در گیشه به فروشی نزدیک ۴۵۰ میلیون‌دلار رسید.

هالک شگفت‌انگیز (The Incredible Hulk)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

اولین نسخه از فیلم «هالک» در فاز اول سینمای مارول در سال ۲۰۰۸ به‌روی پرده رفت، اما قسمتی از اتفاق‌های فیلم‌های «آیرون‌من ۲» و «ثور» به‌لحاظ داستانی در بازه زمانی روایت داستان «هالک شگفت‌انگیز» رخ می‌دهد.

در معرفی «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» برای شما گفتیم که ارتش آمریکا به‌دنبال ساخت ابرسرباز‌های بسیار قدرتمند بود. در همین راستا ژنرال «تادوس راس» (Thaddeus Ross) به کمک دانشمندی با نام دکتر «بروس بَنِر» (Bruce Banner)، به فکر ایجاد سرباز بسیار قدرتمندی می‌افتند که هیچ دشمنی حریف این سرباز نباشد. در نتیجه دکتر «بروس بنر» که مشغول آزمایش برای ایجاد ابرسرباز بود، به‌صورت کاملاً اتفاقی در معرض پرتو‌های گاما قرار می‌گیرد و به «هالک» تبدیل می‌شود.

«هالک» ابرشخصیتی است که در حالت معمولی و وقتی ضربان قلب‌اش معمولی می‌تپد اندامی کاملاً انسانی و معقول دارد، اما به محض اینکه ضربان قلب او افزایش می‌یابد به هیولایی بسیار قدرتمند تبدیل می‌شود. در این بین ژنرال «راس» که از خطر‌های استفاده از چنین هیولای قدرتمندی کاملاً باخبر بود، به این فکر می‌افتد که از «هالک» در عملیات‌های نظامی بهره بگیرد. اما دکتر «بروس بنر» که به هالک تبدیل شده بود به امید پیدا کردن دارویی برای بازگشت به شرایط معمولی، از دست نیرو‌های ارتش متواری می‌شود.

فیلم «هالک شگفت انگیز» حدود ۱۵۰ میلیون‌دلار خرج روی دست تهیه‌کنندگان گذاشت و در گیشه به فروشی بیشتر از ۲۶۰ میلیون‌دلار رسید.

انتقام‌جویان (The Avengers)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

در «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» برای شما از شیئی عجیبی با نام «تسرکت» گفتیم، داستان «انتقام‌جویان»، محصول سال ۲۰۱۲، به ماجرا‌هایی که پس از آزمایش‌های ماموران «شیلد» (S.H.I.E.L.D) بر روی این شیئی برای بازگشایی درگاهی میان زمان و فضا صورت گرفته است مربوط می‌شود. از طرف دیگر «لوکی» (Loki)، برادر «ثور» و دشمن قسم خورده او نیز به زمین باز می‌گردد تا از برادرش انتقام بگیرد و مردم زمین را به قل و زنجیر بکشد.

به این ترتیب زمین و ساکنین آن با تهدید بسیار خطرناکی روبرو می‌شوند که حتی ابرقهرمان‌ها هم به‌راحتی قادر به خنثی کردن این تهدید نیستند. در نتیجه «نیک فیوری» (Nick Fury)، با بازی «ساموئل ال جکسون»، گروهی از ابرقهرمان‌ها متشکل از «آیرون‌من»، «کاپیتان آمریکا»، «هالک شگفت‌انگیز»، «ثور»، «بلک‌ویدو» (Black Widow) - (بیوه سیاه)، و «هاکای» (HawkEye) - (شاهین‌چشم)، را تشکیل می‌دهد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود این ابرقهرمان‌ها تعامل خوبی در گروه «انتقام‌جویان» با هم ندارند، اما از آنجایی که خطر بزرگی زمین را تهدید می‌کند، ابرقهرمان‌های گروه «انتقام‌جویان» با تمام قوا برای مبارزه با دشمنان در کنار هم صف می‌کشند.

در اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» شاهد حضور دوجین هنرپیشه ترازاول بودیم و به همین دلیل نیز هزینه ساخت این فیلم به ۲۲۰ میلیون‌دلار رسید، اما خوشبختانه سرمایه‌گذاری مارول بازخورد خوبی داشت و «انتقام‌جویان» بیشتر از ۱.۵ میلیارددلار در گیشه فروش داشت.

آیرون‌من ۳ (IRON MAN 3)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

در اولین نسخه از فیلم «انتقام‌جویان» که در بالا به آن اشاره شد، نبرد بسیار عظیمی صورت می‌گیرد و ماجرا‌های «آیرون‌من ۳» نزدیک به شش ماه بعد از این نبرد عظیم روایت می‌شود. در آن زمان «تونی استارک» دچار اختلال استرسی پس از آسیب روانی ناشی از نبرد نیویورک شده و خودش را حسابی مشغول ساخت نسخه‌ای بهینه‌شده از لباس‌زرهی پیشرفته «آیرون‌من» کرده است. از طرف دیگر «ماندارین» (Mandarin)، رئیس گروه تروریستی «تِن رینگز» به‌دنبال دستیابی به «تونی استارک» است.

«تونی استارک» در این نسخه از «آیرون‌من» سعی دارد به همه اثبات کند که حتی بدون زره‌پیشرفته «آیرون‌من» نیز فرد بسیار توانایی است و سومین نسخه از «آیرون‌من» بیشتر حول محور مبارزات «تونی استارک» و اعضای گروه تروریستی «تن رینگز» روایت می‌شود.

بودجه ساخت «آیرون‌من ۳» نزدیک به ۲۰۰ میلیون‌دلار بود و این فیلم به فروشی بیشتر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌دلار رسید.

ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

«لوکی»، دشمن قسم‌خورده «ثور» به‌حساب می‌آید و پس از تهاجم نافرجامی که به زمین داشت در سلولی در سرزمین «آسگارد» زندانی شد. در همین زمان، «ثور» به رهبر شایسته‌ای برای مردم سرزمین خودش تبدیل شده بود تا اینکه تهدیدی مرگبار قلمرو دنیای مردمان «آسگارد» و زمینی‌ها را تهدید کرد. در فیلم «ثور: دنیای تاریک»، «مالِکیث» (Malekith) با نیرویی مرگبار و کشنده با نام «اِیتِر» (Aether)، رهبری «اِلف‌های پلید سوارت‌آلفهایم» (Dark Elves of Svartalfheim) را بر عهده می‌گیرد تا به سرزمین «آسگارد» لشکرکشی کند و از «اُودین» انتقام بگیرد.

به این ترتیب یک بار دیگر «ثور» برای نجات سرزمین «آسگارد» دست‌به‌کار می‌شود، اما از آنجایی که به‌خوبی می‌داند حریف سپاه «مالکیث» نیست، از هم‌پیمان‌های زمینی‌اش در این نبرد کمک می‌گیرد.

فیلم «ثور: دنیای تاریک» به‌سرعت به یکی دیگر از فیلم‌های محبوب مارول تبدیل می‌شود و با بودجه‌ای حدود ۱۷۰ میلیون‌دلار، بیشتر از ۶۴۴ میلیون‌دلار در گیشه فروش می‌کند.

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Capitan America: Winter Soldier)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

این فیلم در سال ۲۰۱۴ اکران شد و داستان زمانی را روایت می‌کند که «کاپیتان آمریکا» به رهبری قابل احترام در میان «ماموران شیلد» (Agents Of S.H.I.E.L.D) تبدیل شده و به همراه «بلک ویدو»، ماموریت‌های موفق زیادی را پشت‌سر گذاشته است. در این بین چندین قاتل ناشناس به «نیک فیوری» حمله می‌کنند و «استیون راجرز» (Steve Rogers) به این واقعیت پی می‌برد که جاسوسان زیادی از افراد «هایدرا» (Hydra) به گروه «ماموران شیلد» نفوذ کرده‌اند.

در نتیجه «کاپیتان آمریکا» و «بلک ویدو» برای بازپس‌گرفتن «ماموران شیلد» تحقیقاتی در خصوص گذشته ماموران «هایدرا» را در حالی انجام می‌دهند که قاتلی کشنده و مرگبار با نام «سرباز زمستان» عزم کشتن و نابودی «کاپیتان آمریکا» و یارانش را دارد.

بودجه ساخت فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» معادل ۱۷۰ میلیون‌دلار بود و این فیلم بیشتر از ۷۱۴ میلیون‌دلار فروش کرد.

نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

ماجرای این فیلم با ربوده‌شدن پسری با نام «پیتر کوئیل» (Peter Quill)، توسط دزدان‌فضایی در سال ۱۹۸۸ آغاز می‌شود و سال‌ها بعد «کوئیل» با نام «استار - لرد «(Star Lord)، (فرمانروای ستاره) در فضا به‌عنوان جایزه‌بگیر مشغول به کار می‌شود. او در آخرین ماموریت‌اش به سیاره‌ای دورافتاده برای بررسی یک جسم فضایی با‌ارزش اعزام می‌شود و در همین ماموریت گذارش به رقبای دیرینه‌اش می‌افتد.

در نتیجه گرفتار می‌شود و او را در یک زندان فضایی به‌زنجیر می‌کشند، در این بین «کوئیل» با رقبای دیرنه‌اش برای فرار از این زندان همکاری می‌کند و گروهی از خلافکاران را با نام «نگهبانان کهکشان» تشکیل می‌دهند. این گروه خلافکار‌های فضایی به ماهیت جسم ارزشمندی که قرار بود در سیاره‌ای دورافتاده بررسی کنند پی‌می‌برند و راهی ماموریتی خطرناک می‌شوند تا اجازه ندهند این جسم قدرتمند به‌دست شخصیتی خلافکار و خطرناک با نام «رونن جاسوس» (Ronan the Accuser) بیافتد.

اولین قسمت از فیلم «نگهبانان کهکشان» حدود ۱۹۵ میلیون‌دلار هزینه برداشت و این فیلم در گیشه چیزی بیشتر از ۷۷۳ میلیون‌دلار فروش کرد.

نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians Of the Galaxy)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

داستان دومین قسمت از «نگهبانان کهکشان» چیزی حدود ۶ ماه پس از اولین نسخه از این فیلم می‌گذرد و پس از شکست «رونن جاسوس» روایت می‌شود. در آن زمان «نگهبانان کهکشان» به نیروی درجه‌یکی برای نابودکردن تهدیدات فضایی تبدیل شده‌اند و شهرتی که بدست آورده‌اند باعث می‌شود توسط یک نژاد فضایی با نام «ساوِرین» (Sovereign) برای بدست آوردن یک فناوری پیچیده فضایی استخدام شوند.

در نتیجه اعضای گروه روانه این ماموریت می‌شوند و اتفاق‌های پرهیجانی را پشت‌سر می‌گذارند. از طرف دیگر در دومین نسخه از «نگهبانان کهکشان» اعضای این گروه از راز پدر «پیتر کوئیل» نیز پرده برمی‌دارند.

ساخت دومین قسمت از «نگهبانان کهکشان ۲» هزینه‌ای برابر با ۲۰۰ میلیون‌دلار خرج برداشت و این فیلم بازخورد بسیار خوبی در گیشه داشت و بیشتر از ۸۶۳ میلیون دلار فروش کرد.

انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age Of Ultron)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

پس از ماجرا‌هایی که در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای شما گفتیم، گروه «انتقام‌جویان» ماموریت محافظت از زمین را بر عهده می‌گیرد تا باقیمانده اعضای «هایدرا» را در سرتاسر جهان پیدا کند. در همین بین اعضای گروه به فناوری کهن و پیشرفته‌ای دست‌پیدا می‌کنند، این فناوری در‌واقع یک هوش‌مصنوعی فرازمینی است و «تونی استارک» به این نتیجه می‌رسد که این فناوری پیشرفته پاسخی به احتمال تهدید‌هایی است که کره‌زمین را در آینده به‌خطر می‌اندازد.

در همین بین آزمایش‌های «تونی استارک» بر روی این هوش‌مصنوعی پیشرفته کار دستش می‌دهد و منجر به ایجاد هوش‌مصنوعی خطرناکی می‌شود که عزم نابودی «انتقام جویان» و کره زمین را در سر می‌پروراند.

در این فیلم همانند دیگر نسخه‌های «انتقام‌جویان» دوجین از ابرقهرمان‌های ترازاول حضور داشتند و بوجه ساخت «انتقام‌جویان: عصر اولتران» نزدیک به ۲۸۰ میلیون‌دلار تمام شد. این فیلم در گیشه عملکرد بسیار چشمگیری داشت و بیشتر از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌دلار فروش کرد.

اَنت‌مَن (Ant-Man)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

این فیلم که ما ایرانی‌ها آن را با نام «مرد مورچه‌ای» هم می‌شناسیم، با داستان سارقی با نام «اسکات لَنگ» (Scott Lang) شروع می‌شود که به تازگی از زندان آزاد شده و قصد دارد کار‌های بد گذشته‌اش را کنار بگذارد. اما از آنجایی که شغل باشرافتی پیدا نمی‌کند دوباره به دزدی روی می‌آورد، غافل از اینکه سرنوشت نقشه‌های دیگری برای او دارد و به‌عنوان آخرین پیشنهاد دزدی‌اش، مامور به سرقت یک لباس پیشرفته می‌شود. «اسکات لنگ» که حتی روحش از پیشرفته بودن این لباس بی‌خبر است، آن را بر تن می‌کند و به‌ناگاه به اندازه یک مورچه کوچک می‌شود و ماجرا‌های جالب و هیجان‌انگیزی یکی پس از دیگری در «اَنت‌مَن» رقم می‌خورد.

این فیلم در سال ۲۰۱۵ اکران شد و با هزینه تولیدی حدود ۱۳۰ میلیون‌دلار توانست نزدیک به ۵۲۰ میلیون‌دلار در گیشه از آن خود کند.

کاپیتان آمریکا: جنگ‌داخلی (Capitan America: Civil War)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» داستان‌های فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» و «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» را دنبال می‌کند و ماجرای آن به‌زمانی مربوط می‌شود که شهروندان در میان جنگ‌داخلی میان ابرقهرمان‌های خوب و بد گیر افتاده‌اند. از طرف دیگر میان ابرقهرمان‌های خوب نیز اختلاف می‌افتد و بین «آیرون‌من» و «کاپیتان آمریکا» اختلاف‌نظر ایجاد می‌شود.

اختلاف میان این دو ابرقهرمان بالا می‌گیرد و به نزاع میان «آیرون‌من» و «کاپیتان آمریکا» منجر می‌شود. در این بین تهدیدات خطرناک‌تری نیز شکل می‌گیرد و یک‌بار دیگر سرنوشت انسان‌ها و ابرقهرمان‌ها به‌خطر می‌افتد.

فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ‌داخلی» یکی دیگر از فیلم‌های میلیارد‌دلاری مارول به‌حساب می‌آید و با بودجه تولید ۲۵۰ میلیون‌دلار توانست ۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون‌دلار فروش کند.

دکتر اِستِرنج (Doctor Strange)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

دکتر «استفان استرنج»، (Stephen Strange)، ِ شخصیت شناخته‌شده‌ای در دنیای پزشکی است و یکی از مطرح‌ترین جراحان اعصاب در تمام دنیا به‌حساب می‌آید، اما انگشتان این پزشک حاذق و سرشناس در یک حادثه رانندگی می‌شکند و دیگر نمی‌تواند جراحی کند. در این بین «دکتر استرنج» که عاشق حرفه‌اش بود حاضر نمی‌شود به همین راحتی از کارش دست بکشد و به‌دنبال نیرو‌های فوق‌طبیعی می‌گردد تا با کمک این نیرو‌ها سلامت انگشتانش را بازیابد و دوباره جراحی کند.

«دکتر استرنج» برای بازگرداندن سلامت انگشتانش تلاش‌های زیادی می‌کند و دقیقاً در زمانی که در مرز نابودی قرار گرفته بود شرایط سفر او به هیمالیا مهیا می‌شود و در آنجا توسط یک فرقه کهن و رمزآلود، با علوم غربیه آشنا می‌شود و قدرت‌های ابرقهرمانی بدست می‌آورد. در نهایت نیز همین فرقه کهن «دکتر استرنج» را روانه مبارزه با تهدید‌های چندبعدی می‌کند.

«بندیکت کامبربچ»، (Benedict Cumberbath)، نقش‌آفرینی «دکتر استرنج» را در این فیلم بر عهده دارد و این فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۶۵ میلیون‌دلار تولید شد و در گیشه ۶۷۷ میلیون‌دلار فروش کرد.

بِلَک پَنتِر (Black Panther)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

این فیلم در میان ما ایرانی‌های طرفدار فیلم‌های مارول با نام «پلنگ‌سیاه» نیز شناخته می‌شود. ماجرای «بلک پنتر» از این قرار است که پس از مرگ پدر «تِچاکا» (T'Chaka) در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ‌داخلی»، «تچاکا» به سرزمین آبا و اجدادی‌اش باز می‌گردد تا پادشاه جدید سرزمین «واکاندا» (Wakanda)، شود. اما در این بین یکی از رهبران قبیله‌ای برای «تچاکا» جهت رسیدن به تخت سلطنت درسر‌هایی درست می‌کند.

پس از ماجرا‌های مختلف، در نهایت «تچاکا» بر تخت پادشاهی می‌نشیند، اما مدتی بعد، شخصی با نام «اِریک کیلمُونگِر» (Erik Killmonger)، با جنازه یکی از تروریست‌ها باز می‌گردد و «تچاکا» را به مبارزه دعوت می‌کند که «تچاکا» از این مبارزه نیز سربلند بیرون می‌آید. از طرف دیگر «تچاکا» پس از رسیدن به تخت پادشاهی قانونی را برای ارسال سلاح‌های مخصوص «واکاندا» به دیگر قسمت‌هایی از دنیا که دسترسی به سلاح ندارند وضع می‌کند. در نهایت نیز «تچاکا» و یارانش «کیلمُونگر» و نیروهایش را شکست می‌دهند و سرزمین «واکاندا» با صلح و دوستی و کمک به مردم دیگر کشور‌ها روبرو می‌شود.

ساخت فیلم «بلک پنتر» مبلغی معادل ۲۱۰ میلیون‌دلار خرج روی دست مارول گذاشت، اما این فیلم با بازخورد چشمگیری در گیشه روبرو شد و ۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون‌دلار فروش کرد.

اسپایدرمن: بازگشت‌به‌خانه (SpiderMan: HomeComing)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

وقایع این نسخه از «اسپایدرمن» به زمان داستان فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ‌داخلی» باز می‌گردد و در آن زمان «پیتر پارکر» (Peter Parker) پس از کمک به «آیرون‌من» به خانه‌اش در «کویینز» (Queens) باز می‌گردد تا زندگی معمولی را در پیش بگیرد. در همین حین «پیتر» چشم‌انتظار است تا «تونی استارک» او را به عضو دائم گروه «انتقام‌جویان» تبدیل کند از طرف دیگر سر از اسرار فروشنده سلاح مرموزی با نام «والچِر» (Vulture)، (کرکس) در می‌آورد و می‌خواهد اطلاعاتی که از این فرد خطرناک به‌دست آورده را با «تونی استارک» در میان بگذارد. اما «استارک» حسابی درگیر وقایع پس از «جنگ داخلی» است و فرصتی برای رسیدگی به این کار‌ها ندارد.

در نتیجه «پیتر پارکر» فرصت را مغتنم می‌گیرد تا با نابودی «والچر» صلاحیت خود برای عضویت دائم در گروه «انتقام‌جویان» را ثابت کند.

در این نسخه از «اسپایدرمن»، «تام هالند» (Tom Holland)، ایفای نقش «پیتر پارکر» را بر عهده گرفت و این فیلم با بودجه ۱۷۵ میلیون‌دلار توانست چیزی حدود ۸۷۹ میلیون‌دلار فروش داشته باشد.

ثور: رگنارک (Thor: Ragnarok)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

اتفاق‌های داستان فیلم «ثور: رگنارک» پس از ماجرا‌های «انتقام‌جویان: عصر اولتران»، روایت می‌شود و «ثور» به جستجوی «سنگ‌های ابدیت» (Infinity Stones) دنیا‌های مختلف را زیر پا می‌گذارد. در همین بین «ثور» متوجه می‌شود که سرنوشت شومی در انتظار «آسگارد» است و این سرزمین در رویدادی مرگ‌بار با نام «رگنارک» نابود خواهد شد. در نتیجه «ثور» برای اینکه راه‌چاره‌ای جهت نجات مردمان سرزمین‌اش پیدا کند به نزد «اُودین» می‌رود.

از قضای روزگار «اُودین» فاصله چندانی با مرگ ندارد و «ثور» و «لوکی» را در جریان تهدیدی مهم با نام «هِلا» (Hela) قرار می‌دهد. «هِلا» خواهر بزرگ‌تر «ثور» است و به‌دلیل زیاده‌خواهی‌هایش «اُودین» او را تنبیه کرده بود. در نهایت «اُودین» می‌میرد و مرگ او باعث آزادی «هلا» می‌شود. در نهایت نیز پس از حوادث مختلف «ثور» و «هِلا» به مصاف یکدیگر می‌روند.

فیلم «ثور: رگنارک» به‌رغم هنرپیشه‌های ترازاول و چهره‌های ابرقهرمانی سرشناسی مانند «ثور»، «لوکی»، «اُودین» و «دکتر استرنج» فروشی متناسب با دیگر قسمت‌های فیلم‌های دنیای مارول نداشت و با هزینه‌ای حدود ۱۸۰ میلیون‌دلار تولید شد و در نهایت ۸۵۴ میلیون‌دلار فروش کرد.

انتقام‌جویان: جنگ‌ابدیت (Avengers: Infinity War)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

«تانوس»، آخرین بازمانده تایتان (Titan)، است و باور دارد زمانی خواهد رسید که جمعیت مردم زمین از منابع آن بیشتر خواهد شد و در نتیجه می‌خواهد با کمک قدرت بی‌پایان «دستکش ابدیت» (Infinity Gauntlet)، نیمی از جمعیت زمین را نابود کند. او برای رسیدن به این هدف باید شش «سنگ ابدیت» را به‌هر قیمتی که شده به دست آورد.

در نتیجه «تانوس» و یاران‌اش به مصاف «انتقام‌جویان» و «نگهبانان کهکشان» می‌روند و همان‌گونه که انتظار می‌رود نبرد‌های باشکوه و صحنه‌های احساسی زیادی را در این قسمت از «انتقام‌جویان» شاهد هستیم.

این فیلم به لحاظ حضور چهره‌های سرشناس، یکی از پربازیگرترین فیلم‌های مارول به‌حساب می‌آید و تقریباً تمام چهره‌های شاخص دنیای مارول در «انتقام‌جویان: جنگ‌ابدیت» دور هم جمع شده‌ا‌ند.

کاملاً پیدا است هزینه تولید چنین فیلم عظیمی سر به فلک بزند و بودجه ساخت «انتقام‌جویان: جنگ‌ابدیت» چیزی بین ۳۱۶ تا ۴۰۰ میلیون‌دلار برآورد می‌شود، این فیلم در گیشه بسیار خوب عمل کرد و بیشتر از ۲ میلیون‌دلار روانه حساب‌های بانکی مارول نمود.

اَنت‌مَن و وَسپ (Ant-man And The Wasp)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

این فیلم که در ایران آن را با نام «مرد مورچه‌ای و زنبورک» هم می‌شناسیم داستان قسمت اول فیلم «انت‌من» را ادامه می‌دهد و به لحاظ هنری توانست نقد‌های بهتری را نسبت به نسخه اول کسب کند. در دومین نسخه از فیلم «انت‌من» شاهد تلاش «اسکات لنگ» هستیم که سعی دارد تا میان زندگی خانوادگی و پدربودن و زندگی ابرقهرمانی‌اش تعادل ایجاد کند. اما همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی سراغ داریم باز هم پای «اسکات لنگ» به ماجرا‌های پیچیده‌ای باز می‌شود و دوباره لباس مخصوص «انت‌من» را بر تن می‌کند و در کنار «وَسپ» روانه ماموریتی حیاتی می‌شود و دشمنی جدید پیش روی او قرار می‌گیرد.

در دومین نسخه از فیلم «انت‌من» اسراری از زندگی گذشته «اسکات لنگ» برملا می‌شود و از فیلمی برای شما صحبت می‌کنیم که با بودجه‌ای بین ۱۶۲ تا ۱۹۵ میلیون‌دلار توانست در گیشه حدود ۶۲۲ میلیون‌دلار فروش کند.

کاپیتان مارول (Captain Marvel)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

در این فیلم «بری لارسون»، (Brie Larson) در نقش «کاپیتان آمریکا» ظاهر می‌شود. این ابرقهرمان زیبارو به لحاظ توانایی، قدرت‌هایی همانند «سوپرمن» (Superman) دارد. «کاپیتان مارول» داستان قابل‌قبولی دارد و همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی انتظار داریم «کاپیتان مارول» در گیرودار نبردی میان نژاد‌های مختلف فضایی، سعی در نجات زمین دارد.

«کاپیتان مارول» به لحاظ مختلفی در دنیای ابرقهرمان‌های مارول اهمیت دارد و کاملاً مشخص است که مارول تلاش زیادی داشت تا یک شخصیت ابرقهرمانی زن را در فیلمی مستقل به‌نمایش بگذارد.

این فیلم پس از اکران فروش چشمگیری داشت و با هزینه تولید بین ۱۵۲ تا ۱۷۵ میلیون‌دلار توانست بیشتر از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار فروش کند.

انتقام‌جویان: پایان‌بازی (Avengers: Endgame)

با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

اگر اخبار دنیای سینما را دنبال کرده باشید حتماً در جریان هستید که «انتقام‌جویان: پایان‌بازی» به‌راحتی توانست مطرح‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را پشت‌سر بگذارد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود. در نتیجه تمام فیلم‌های مارول را فهرست کردیم تا به «انتقام‌جویان: پایان‌بازی» برسیم. جالب است بدانید چهارمین نسخه از «انتقام‌جویان» به‌اندازه‌ای طرفدار داشت که حتی اولین تریلر این فیلم نیز رکورد تماشای تریلر‌های سینمایی را در ۲۴ ساعت اول شکست.

طبق روال فیلم‌های «انتقام‌جویان» در آخرین نسخه از این فیلم‌ها نیز شاهد حضور تعداد زیادی ابرقهرمان ترازاول بودیم و داستان این فیلم از سه‌هفته بعد از اتفاق‌های «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» روایت می‌شود و «انتقام‌جویان» در آخرین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها کار را یک‌سره می‌کنند و به نبرد با «تانوس» می‌روند و صحنه‌های حماسی و احساسی زیادی را در این فیلم شاهد هستیم.

ساخت فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» مبلغ ۳۵۶ میلیون‌دلار هزینه برداشت و به لحاظ هزینه تولید به‌عنوان سومین‌فیلم پرخرج دنیا شناخته می‌شود، این فیلم در گیشه فروش استثنایی داشت و مبلغی نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون‌دلار فروش کرد و به مقام اول سکوی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ رسید.

منبع: screenrant

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی که هستی مارول❤❤❤

      پاسخ ها

      • مسعود

        سنگ روح رو هری پاتر داشت.که البته ولدمورت هم توی این انتقامجویان حضور داشت

      • بدون نام

        بابا اونجرز قسمت اخرش یکی دوماهی هست اومده که چطور شماها ندیدن مرد اهنی با دستکش بشکن میزنه همشونو میکشه اما بخاطر قدرت گوهر ها خودش میمیره ناتاشا هم میمیره کاپیتان امریکام سرنوشتشو عوشص میکنه پیر میشه اونم

      • بدون نام

        اول اون ولدمورت نبود همون رد اسکول بود اگر دقت کنید

      • بدون نام

        مارول خودش یه جزوی از دیزنی هستش
        درواقع همه این فیلمای مارول به علاوه انیمیشن های مشهور همش میره تو جیب دیزنی
        باید بگی مرسی که هستی دیزنی

      • بدون نام

        همون ولدمورت تو فیلم هری پاتر؟!؟

      • Devil

        اسپایدرمن دور از خانه بعد از اونجرز پایان بازی اومد پس چرا اینجا هیست؟؟

    • بدون نام

      خدا را شکر که یه فیلم های مارول هست که با سریال لیسانسه ها رقابت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        هههههههه

      • بدون نام

        لیسنسه ها طنزه این داستانی

      • فاطمه

        شما که از این فیلم خوشت نمیاد نگاه نمن

      • بدون نام

        فکر کن کاپیتان امریکا در مقابل حبیب نقوی چی میشههه

    • بدون نام

      بار ثور راگناروک بای مینوشتید حضور نداشتند

    • نگین

      مطلب مفیدی بود. ممنون! :)

    • نسرین

      سریال مدافعان کو پس ؟

      پاسخ ها

      • Amir mansoor

        به جز مدافعان سریال های دیگه ای هم هست از شرکت مارول . این فیلم های که ایشو گفت ابر قرمان های مارول هستن

    • علی۴۴۴

      مطالب بسیار مفیدی بود خیلی حال کردم باهاشون ممنون از زحماتتون

    • Amir mansoor

      فیلم در دویل(بی باک) -مجموعه فیلم های مردان ایکس-ددپول-سریال های مارول اینا رو هم میگفتی کامل تر بود

      پاسخ ها

      • Amir

        دوست عزیز ,شاید ایکس من و چهارشگفت انگیز و ددپول و... از
        آن هارو ساختهfox کاراکتر های مارول باشن ولی کمپانی
        که اخیرا مارول تونست کاراکتر هایی که به فاکس فروخته بود را بخره

      • فاطمه

        دردویل سریاله و این لیست در مورد فیل های ماروله نه سریال ها

    • کاوان

      خیلی ممنون مطالب جالبی بود

    • شهاب

      حاجی قسمت 1 جنگ ابدیت همه پودر شدن خیلی ضد حال خوردم ببینم دومش چی میشه ولی ونومو ننوشتی چون ونومم فیلمش تو اکراینه

      پاسخ ها

      • سعید

        فیلم ونوم تو اکرانه نه تو اکراینه.......... اکراین اسم یه کشوره خخخخخخخ

      • بدون نام

        اون جزو ام سی یو نیست چون

    • Golden

      تو فیلم جنگ ابدیت نصف قهرمانا میمیرن:'(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ میگی :(((((((((((((((((((

      • خشم ظهر

        راست میگه پیتر پارکر هم میمیره!!

    • محمد

      شرکت مارول باید تلاش کنه قهرمان هاش رو طوری جلوه بده که از ارزششون کم نشه.
      اگه قهرمانی از بین همه ی قهرمان ها کشته بشه کمپانی مارول اون ارزش همیشگی رو نخواهد داشت و تماشاچی ها احساس ضعف در فیلم خواهند داشت

      پاسخ ها

      • masoudo

        یه چیزه کلیشه ایی هستش که هیرو ها همیشه باید پیروز باشن اتفاقا خیلی برای من جالب بود که اون اتفاق تو جنگ ابدیت افتاد

      • بدون نام

        للللاااااایییییک

      • رامین

        فکر میکنم همرو ایرون من بعد شکست دادن تانوس زنده کنه. با استفاده از سنگ زمان. وگرنه استرنج سنگو به تانوس نمیداد

      • amir_rz27

        اره ارمین احتمالا با سنگ زمان اینده رو دیده

      • بدون نام

        ز

      • حمیدرضا

        فک نکنم دقت کرده باشید.. چون مارول توی فیلم هاش کم کم داره به شخصیت بد ها هم احساس میده ..مثلا تو جنگ ابدیت تانوس هم احساس داشت هم رحم معرفت هم داشت با این که یه شخصیت منفی بود ولی خیلی پر جذبه بود ..حالا فک کنید انتقام جویان برنده میشدن و تانوس نابود میشد خیلی چرت میشد نه؟

    • mostafa

      از آکوامن فراموش شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آکوامن و فیلم های بتمن برای کمپانی دی سی هستند جناب ربطی به مارول ندارن

    • حمید

      مردان اکس کو پس.تازه اسپایدر من های دیگه هم نبودن.لوگان 2017 که خیلی مهم بود هم نبود

      پاسخ ها

      • z.gh

        دوست عزیز فقط فیلم های مربوط به انتقامجویانه! لوگان مربوط به سری مردان ایکسه و اسپایدر من های دیگه هم خرده فیلم حساب می شن و اسپایدر من اصلی تو سری انتقامجویان همون بازگشت به خانه اس

      • سعید

        جناب سری های دیگه اسپایدر من مربوطبه کمپانی سونی بودن . ربطی به مارول ندارن و نداشتن

      • بدون نام

        عزیز من گوست رایدر و تمام مجموعه ی مردان ایکس و الکترو و ... از مجموعه فیلم های مارول هستند.
        اینجا نگفته مجموعه فیلم های اونجرز، گفته فیلم های دنیای مارول

    • احمد عابدی شهر ستان تربت جام

      فیلم وونوم هم جا انداختید

    • Ghost

      آقا خیلی زحمن کشیدید واقعا ممنون. مطالب فوق العاذه بودن

    • بدون نام

      مطالب جالبی بود ولی ای کاش میگفتین کدوم از همه بهتره

      پاسخ ها

      • سعید

        Avengers endgame
        مگه داریم از این فیلم بهتر

      • بدون نام

        Captain America : winter soldier

      • بدون نام

        Avengers endgame یه فیلم تخیلی با جلوه های ویژه بالاست
        همین
        و اصلا فیلم خوبی نیست
        بعنوان کسیکه بیست سال فیلم میبینم اینو میگم
        درضمن نظر منتقدان هم به نظر من نزدیکه

      • بدون نام

        امتیاز منتقدانو دیدی که میگی به نظر من نزدیکه؟

      • بدون نام

        دوتا فیلم به نظر من عالی بودن
        مردان اکس روز های اینده گذشته است
        کاپیتان امریکا سرباز زمستان

    • بدون نام

      عالیییییییییی

      پاسخ ها

      • فر زانه

        عالی

    • MaTiN

      یعنی اینهمه با هم نتونستن ثانوسو بزنن بعد نصفشونم رفته چطوری میتونن شکست بدن؟ ثور چطوری آخر ثانوس رو زد و اون در رفت و چرا از اول نیومد اونکه میتونست شکستش بده؟ یکم بعضی جاها ضعیف کار کردن.

      پاسخ ها

      • هادی

        شما اگه یک بار دیگه با دقت نگاه کنید و قدرت سنگ هایی که بدست میاره رو در نظر بگیرید متوجه میشید که چه اتفاقی افتاد ثانوس سنگ کنترل زمان رو داشت که حتی با شکستن سنگ اخر زمانو به غقب برد و دوباره بدستش اورد وقتیم که ثور زدش بهش گفت باید میزدی تو سرم که منظورش این بود که درجا میکشتیم ولی چون زد تو سینه اش براحتی از قدر سنگ زمان میتونست زنده بشه و اینکه چرا از اول نیومد هم که کاملا مشخص بود قدرت اصلی ثور به همون پتکش بود که قبلا شکسته بود و رفت یکی دیگه ساخت که با اون تونست قدرت رعد رو کنترل کنه و بهش ضربه بزنه
        و این که اون همه چطور نتونستن بزننش خب همه که با هم بهش حمله نکردن یک جا تقریبا موفق شده بودن که اون پسره جو گیر شد خرابش کرد بعد کسی که قدرت همه سنگارو داره درست مثل دکتر استرانج میتونه همه احتمالاتو درنظر بگیره اینکه چرا نتونستن شکستش بدن چون قدرت همه سنگارو بدست اورده بود سوال اصلی اینه که با وجود همه سنگ ها چطور میخوان تو قسمت بعد شکستش بدن که من فکر میکنم تو قسمت بعدی سنگ روح هم معرفی میشه و با استفاده از اون شکستش میدن حالا باید منتظر شدو اگه عمری بود دید که چه میشه

      • محمد

        فقط باید ریدیک بیاد تا شکستش بدن هاهاها

      • بدون نام

        اسم فیلم هست انتقام جویان . پس برای انتقام میرن

      • بدون نام

        تور اولش سلاح نداشت و نمیتونست حتی به زمین بیاد و بعد از این که اون سلاح رو گرفت تونست بایفراست رو باز کنه و به زمین بیاد. تور به جای اشتباهی زد و اگر به سرش می زد می تونست ببره و به بدنش زد.

      • نیشتمان

        بین همه ابرقهرمان ها اصل کاریشون نبود ، منظورم کاپیتان ماروله ، احتمالا تو قسمت بعدی کاپیتان مارول میاد کمک انتقام جویان باقیمونده و در نهایت پیروز میشن ، اگر سکانس آخر فیلم بعد از اتمام تیتراژ رو دیده باشین نیک فیوری قبل از اینکه بمیره با وسیله ارتباطی مخصوصش با کاپیتان مارول عزیز تماس میگیره ، اتفاقات این فیلم شبیه اون کامیکی هست که تانوث به زمین حمله میکنه ، البته با یکم دخل و تصرف ، بازم میگم احتمالا با کمک کاپیتان مارول سنگ زمان رو پس میگیرن و به عقب برمیگردن و سنگ ها رو نابود میکنن و در نتیجه کل حمله تانوث خنثی میشه

      • ارمین

        هادی حاجی چی میگی سنگ روح دست تانوسه

      • سعید

        هادی جون. داداش انگار خودتم با دقت فیلم رو ندیدی. سنگ روح رو که تانوس به دست آورد. دخترش رو قربانی کرد و سنگ روح رو به دست آورد. کجای داداش

    • بدون نام

      من که عاشق ناتاشا رومانوف شدم عجب گوشتیه خدا وکیلی

      پاسخ ها

      • هومن

        سلام تو همه فیلم ول کردی چسبدی به رومانوف خیایلی باحالی بخدا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بدون نام

        ههههههه

      • بدون نام

        والا

      • بدون نام

        سلام مریض بدبخت

      • بدون نام

        عاشق چه کسی شدی
        جوووووووون

    • مهدی

      اینا که غبار شدن رفتن هوا قسمت بعدی کی اکران میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی به منم بگه

      • بدون نام

        یکی به منم بگه

      • بدون نام

        بهمن امسال

      • نیشتمان

        اردیبهشت ۹۸

      • ارمین

        فروردین۹۸

    • علیرضا

      از این سنگ ها نمیفروشن

      پاسخ ها

      • علیرضا

        خودت چی فکر میکنی

      • بدون نام

        جایی دیدی برا منم یه قیمت بگیر

    • علیرضا

      والا من موندم اصلا هیف پیترم مرد جالب میشد بد بختی اون سیاه یه چشم هم اخر فیلم مرد اصلا یه داستانی شد

    • محمد

      آقا به خدا این تانوس آدم بدی نیست من مطمعنم این گرونیا رو به امید خدا با این سنگها ریشه کن میکنه ...

      پاسخ ها

      • محمد امین

        انشالا

    • محمد

      به نظرم باید ریدیک میومد بین این ها به عنوان قهرمان ........خخخخخ

    • مجتبی

      فقط باید از جمشید هاشم پور دعوت کنن تا تانوس شکست بخوره

      پاسخ ها

      • علی

        زینال بندری :)

      • بدون نام

        یا اکثر امامزاده هااااا

    • زهرا

      فقط کاپیتان آمریکا :)

    • پارسا

      پس چرا ددپول 1 و 2 رو نزدید

    • شایان

      ولی جون من وقتی دیدم که تانوس شیش تا سنگ رو گرفت همشون رو هم نابود کرد واقعا طرفدارش شدم

    • اهورا

      آقا اینا که پودر شدن رف ولی ضایس که برمیگردن اما چیزی که منو نگران کرده مرگه لوکیه، یعنی واقعنی دیگه مرد؟؟؟اصن مگه میشه لوکی بمیره نباید بمیره

      پاسخ ها

      • Loki

        اررررررررره واقعن
        لوکی باید زنده بمونه
        اصلا اگه قرار باشه بمیره مگهنباید رنگش آبی شه وقتی جادوش از بین میررررره
        لوکی رو بررررگردونید

      • ارمین

        لوکی دوبارقبلم مرده بود ولی برگشت احتمالا زندس

      • محمد مهدی

        لوکی زندس قرار قراره یه سریال بسازن به اسم لوکی که نشون میده نمرده که در اواخر سال 2020 منتشر میشه که
        شاهد لوکیه دیگه ای خواهیم بود که در 6 قسمت 1 ساعته در 6 هفته اکران میشه البته که ارتباط مستقیمی با فیلم ثور:عشق و صاعقه دارد و نکته اینجاست که داستان فیلم دارای بخش هایی پس از دزدیدن منشور در پایان بازی است که لوکی سعی میکند سرنوشت را عوض کند که هنوز اخبار جدیدی منتشر نشده

    • سعید

      من همه یه فیلم های اینجا رو دیدم عالیه

    • سعید

      من همه یه فیلم های اینجا رو دیدم عالیه

    • Ali

      داش ونوم چی پس اونم یکی از قهرمان های ماروله(ونوم جدیده نه اون ونوم که تو مرد عنکبوتی بود) اونم جز فیلم های ماروله خو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون جزو DC هستش

      • محمد

        نخیر کی گفته برای دی سیه اگه دیده باشی اولش مینویسه مارول

    • رحمان

      تا نسخه انتقام جویان دوپخش بشه ما ازانتظارپیرمیشیم که

    • مهدی

      مطالب عالی بود...
      ولی چی بشه اگه همه قهرمانای مارول جمع بشن! خیلی جذابه!!

    • صالح تاب

      این که میگن فیلم کاپیتان مارول میخواد بیاد همه شایع است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیدی شایعه نبود

    • محمد

      یه سوال برام پیش اومده تو کاپیتان امریکا اولین انتقامجو مکعب ادینگ چرا داخل اون کلیسا مخفی بود از چه وقت اونجا بود و کی اونجا مخفیش کرده؟

    • Thanos

      خیلی باحال فیلمیه ... شخصیت تانوس این فیلم رو ب اوج حساسیت خودش رسونده

    • آرین

      سلام .لطفا venom هم بزارین

    • بدون نام

      بعضی از دوستان فیلم آخر رو اشتباه متوجه شدن . تانوس وقتی ثور با پتکش زد به بدنش گفت باید میزدی تو سرم و بعد از سنگ روح برای برگشت روحش به بدنش استفاده کرد نه از سنگ زمان . در ضمن از سنگ زمان چند لحظه قبل ترش استفاده کرده بود . لحظه ای که ثور زدش در یک عالم دیگه با روح کسی که برای بدست آوردن سنگ روح قربانیش کرده بود ملاقات کرد پس از سنگ روح استفاده کرد نه زمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم اشتباه متوجه شدی برادر بزرگترین قدرت دستکش
        اینه که میتونه با یه بشکن نصف جمغیت کاعنات رو از بین ببره. پس تانوس از همه سنگ ها استفاده کرد

      • بدون نام

        به نظرم از هیکدوم استفاده نکرد تانوس در حالت عادی قدرتمند هست

    • ۹۷۸۷خ۷۸۸۷

      فقط تور

    • ۹۷۸۷خ۷۸۸۷

      فقط تور

    • amir

      سلام می تونه یکی به من بگه که تانوس چطوری اون سنگ اول رو به دست اورده ؟؟؟؟؟؟ همون سنگ که در شروع فیلم می بیینین در دست تانوس است؟؟

      پاسخ ها

      • تونی

        ایتر را با کشتن ملکیت به دست آورد.سنگ ذهن راهم که با کشن لوکی.به غیر از اونایی که در فیلم به دست می آورد که همه دیدن, یکی را هم خودش پیدامی کند.

    • ولید

      ممنون از اطلااعات خوبتون ولی فکر کنم سنگ روح توی فیلم وار کرافت باشه

    • ممد

      ایرج ملکی ساخته فیلمو؟؟؟؟؟؟؟

    • Mohsen

      فیلم کاپیتان مارول رو جا انداختیناین فیلم که بعد ها انتشار یافت در دهه 1990 تنظیم شد. اما هنوز باید بعد از جنگ بی نهایت منتظر این فیلم باشید. انتقال Carol Danvers به کاپیتان مارول مطمئنا بر روی چگونگی شکست Thanos تاثیر خواهد داشت. تاریخ انتشار ۸ مارس ۲۰۱۹

    • محمدرضا

      سلام ، اینجا ونوم میتونه کمک کنه چون راحت میتونه شخصیت رو تو دستش بگیره و اون دستکش رو در بیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ونوم در اختیار سونیه برادر

    • نیوشا

      ولی فکر کنید تو جنگ ابدیت ۲ همه ی ابر قهرمانا بیان حتی اونایی که برای مارول نیستن ...... خیلی جذاب میشع:O

      پاسخ ها

      • ارمین

        همچین چیزی ممکن نیس و درضمن اسمش پایان بازی هستش نه جنگ ابدیت دوم

    • رضا

      من طرفدار باکی بارنز شدم خیلی جذابه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخصوصا تو فیلم سرباز زمستان

    • زهرا

      ممنون ازتون بابت اطلاعات خوبتون.من که خیلی گیج شده بودم واصلا نمیدونستم که ای فیلم ها ترتیبش چیه وکدوم رو دیدم و کدوم رو ندیدم.چون تعدادشون زیاده توی ذهن نمیمونن

    • آرمین:)

      اونجرز جدید جنگ ابدیت2 نیست اسمش پایان بازیه! یا ENDGAME

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زحمت کشیدی

    • مهدی درگاهی

      من از همه بیشتر اکوامن را دوست دارم

    • NIGHT KING

      عالی من که چندتا از فیلماشونو داشتم دنبال بقیه بودم که با این کار شما راحت میتونم پیداشون کنم و کلکسیونمو کامل کنم

    • سجاد

      احتمالا تو قسمت بعذی چن نفرشون میمیرن چون شنیدم چنتا بازیگراش قردادشونو تموم شده والا منم شنیدم معلوم نیس

    • مرتضی رضایی

      از نظر من بهترین ابرقهرمان ها مارول هستند من که آن ها را خیلی دوست دارم

    • هادی

      هالک 2013 جزو فیلمای مارول نیست ؟

    • بهمن

      انتقام جويان آخر بازي اومده ولي بايد از رو پرده نگاهش كرد

    • سلام

      میگم میدونستی مردان ایکس و ددپولم مال مارولن

    • بدون نام

      دلم برا کاپیتان امریکا تنگ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخصوصا برا بازیگرش کریس ایوانز

    • Mobina

      به نظزم اگه به ترتیب زمانی که خو کمپانی اکران کرده ببینیم بهتره . حتما کمپانی یه چیزی میدونسته که اینجوری ترتیب فیلمهارو چیده

    • بدون نام

      اگه به ترتیب زمانی باشه کاپیتان مارول بعد اولین انتقامجو هستش نه اون اخرا
      شما همون بر اساس سال انتشار نگاه کنید بهتره

    • NO NAME

      دیگه مردعنکبوتی تو دنیای مارول نیییییییییییست:(((((((((((((

    • بدون نام

      به لحاظ تایم باید کاپیتان مارول بعد از کاپیتان آمریکا باشه

    • misaq

      آقا من تازه شروع کردم اینا رو به ترتیب ببینم(قبلا همرو بهم ریخته دیده بودم)سوالی که برا من پیش اومده اینا که شخصیت های دیگه مثل ددپول و مردان ایکس و اینا نیستن؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • یه بنده خدا

      آقا ترتیب قبلی خیلی بهتر بود یعنی قشنگ همه رو خراب کردین و تازه قبلش هم معرفی سنگ ها و اینکه بعد تیتراژ چه اتفاقی میفته می گفتین اما الان دیگه هیچکدومو نمی زارین

    • mobin

      سلام اصلا سایتتون بروز نیست
      کلی فیلم دیگه منتشر شده از مارول که شما هنوز نزاشتین مثل اسپایدر من دور از خانه و...
      لطفا سعی کنین بروز باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی قشنگ گفتی

    • Aliasghar444444

      حاجی دمت گرم

    • مجیداسدی

      سلام.اشتباه توی فیلمهای مارول تقریبا زیاده.مثلا اینکه ثور توی جنگ ابدیت تونست با تبر جلوی صاعقه سنگهای تانوس رو بگیره و به سینه اش ضربه کاری بزنه.ولی توی پایان بازی،وقتی تانوس از گذشته اومد که هیچ سنگ قدرتی نداشت،ولی نتونستن شکستش بدن،حتی لحظه ای که ثور هم پتک داشت وهم تبر.در ضمن مرد مورچه ای هم که با اون بزرگیش میتونست تانوس رو راحت بزنه.ولی فیلم باید یه جوری پیش بره دیگه

    • Padfoot463

      چرا ؟؟؟ آخه چرا لوکی مرد ... چرا : (

    • سینا جون

      داش بیوه سیاه رو جاانداختی.

    • ironman

      مرد مورچه ای و واسپ قبل از اینفینیتی وار هست

    • بدون نام

      ترتیب فیلم هاتون اشتباست برید از دیجی کالا مگ ببینید اون درسته فقط باید کاپیتان مارول رو بین انتقام جویان 3 و 4 ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج