جاباما
۶۰۷۴۰۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تکرار تاریخ؛ شباهت حرف‌های دایی و کریمی

روز دوشنبه شاهد تکرار یک اتفاق تلخ تاریخی در فوتبال باشگاهی‌مان خواهیم بود و بعد از پرسپولیس در سال ۱۳۹۳ یک باشگاه دیگر ایران با دو سرمربی قرار است تمرین کند!

خبرگزاری فارس: باشگاه نفت به مالک خصوصی واگذار شده اما این مالک با تصمیم‌هایش نه تنها در فوتبال ایران بلکه در فوتبال آسیا و شاید هم جهان خبرساز شده است. مالک باشگاه ابتدا علی کریمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و سپس حمید درخشان را جانشین او کرد و بعد از آن دوباره جناب مالک محترم باشگاه پشیمان شد و علی کریمی را به جای درخشان به تیم آورد! این رفت و آمد‌ها و تصمیم‌های حیرت انگیز هنوز هم ادامه دارد و درخشان روز گذشته دوباره سرمربی تیم نفت معرفی شد. از سویی دیگر علی کریمی هم می‌گوید طبق قراردادی که دارد هنوز سرمربی تیم نفت تهران است و در تمرینات حاضر خواهد شد!

روز دوشنبه( دو روز دیگر) دوباره شاهد یک اتفاق حیرت انگیز در فوتبال ایران و جهان خواهیم بود و یک تیم قرار است با دو سرمربی تمرین کند! حمید درخشان و علی کریمی باهم به تمرینات تیم نفت می‌روند البته این مرتبه دیگر یار و رفیق یکدیگر نیستند. بلاتکلیفی بازیکنان نفت هم در این میان عجیب خواهد بود. اینکه به حرف درخشان باید گوش کنند یا علی کریمی؟! فوتبال باشگاهی ایران البته با این مسایل خیلی بیگانه نیست.

در شهریور سال ۱۳۹۳ هم یکبار دیگر چنین اتفاق عجیبی را دیده بودیم. زمانی که پرسپولیس در اختیار یک فرد پولدار قرار گرفت، همان زمان حمیدرضا سیاسی تصمیم به برکناری علی دایی گرفت و حمید درخشان جانشین او شد. در شهریور ۹۳ فوتبال جهان شاهد اتفاقی حیرت‌انگیز شد و تیم پرسپولیس با دو سرمربی در زمین تمرین روبه رو شد. علی دایی خود را سرمربی قانونی تیم می‌دانست اما رئیس هیات مدیره باشگاه حمید درخشان را به عنوان جانشینش انتخاب کرد. طنز تلخ و تاریخی است که آن زمان حمید درخشان زمینه بازگشت علی کریمی به پرسپولیس را هم فراهم کرد. اکنون اما مربی و بازیکن سابق پرسپولیس رو دروی یکدیگر قرار گرفته‌اند! حمید درخشان خود را سرمربی تیم می‌داند و علی کریمی هم می‌گوید هنوز اخراجش به او ابلاغ نشده و طبق برنامه‌ای که دارد تیم را تمرین خواهد داد.

شهریور ۹۳ گذشت اما اشک‌های علی دایی روی نیمکت تیم پرسپولیس در اذهان تاریخ فوتبال و ورزش ایران به یادگار ماند! دایی آن روز مدعی بود که وزیر وقت ورزش عامل برکناری‌اش است البته در لابه‌لای حرف‌های دایی جملاتی بیان شد که شباهت عجیبی با جملات امروز علی کریمی در مصاحبه تندش علیه مالک باشگاه نفت دارد.



دایی آن در روز در صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «کسی که نمی‌داند فوتبال چیست و معلوم نیست از کجا آمده و فقط به صرف پول داشتن و به قول آقایان در وزارت به سه تیم ایرانی کمک می‌کند به پرسپولیس می‌آید همین اتفاقات هم باید بیفتد و برای پرسپولیس تصمیم می‌گیرد. همه چیز برعکس شده اما من تابع مدیرعامل باشگاه هستم.»

امروز هم علی کریمی در مورد مالک باشگاه نفت گفت: «فکر می‌کنم ایشان تیم فوتبال برایش مهم نیست چون اگر مهم بود، این اتفاقات نمی‌افتاد. او می‌تواند تیمش را به آتش بزند. پولش را می‌دهد!»

به این ترتیب همیشه ردپای یک آدم پولدار اما بی‌تخصص در ورزش و فوتبال ایران دیده می‌شود. آدم‌های پولداری که در رقم خوردن حوادث بی‌نظیر و تلخ فوتبال باشگاهی ایران نقش اصلی را دارند.

شاید این اتفاقات باعث شود که مسئولان به فکر بیفتند و بدانند که در زمینه خصوصی سازی باشگاه‌های فوتبال ایران باید بازنگری شود. اینکه هر کسی که پول داشت به او باشگاه ورزشی ندهند یا حداقل آدم‌های پولدار در فوتبال به فکر استخدام مشاورین قدرتمندی باشند تا اینگونه یک شبه از نردبان شهرت فوتبال بالا نروند و بعد هم با اعتبار و آبروی خودشان بازی نشود و فوتبال ایران در جوامع بین‌المللی مورد تمسخر قرار نگیرد. روز دوشنبه باردیگر شاید تاریخ برای فوتبال باشگاهی ایران تکرار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون این آقایون خودشون به همین شکل پولدار شدن همین طوری هم مدیریت می کنن

    • بدون نام

      واقعا مسخره است...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج