۶۰۹۵۵۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

چرایی بازی با «توگو»

شاگردان کارلوس کی‌روش برای نخستین‌بار بعد از پایان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی گرد هم جمع شده‌اند تا از ساعت ١٨:٣٠ امروز نخستین دیدار تدارکاتی‌شان را برگزار کنند.

شهروند: شاگردان کارلوس کی‌روش برای نخستین‌بار بعد از پایان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی گرد هم جمع شده‌اند تا از ساعت ١٨:٣٠ امروز نخستین دیدار تدارکاتی‌شان را برگزار کنند. دیداری که مقابل تیم‌ملی توگو برگزار می‌شود تا ملی‌پوشان در صورت همگروهی با یک تیم از قاره آفریقا با سبک فوتبال آفریقایی‌ها آشنا شوند.

محک تازه‌واردها

کی‌روش، توگو را به‌عنوان نخستین حریف تدارکاتی انتخاب کرد تا بازیکنانش را برای رویارویی با یک تیم آفریقایی آماده کند. قطعا کی‌روش اهداف دیگری هم در این بازی دوستانه دارد که یکی از مهمترین هدف‌هایش شناسایی بیشتر بازیکنان جدید است تا بتواند از آنها به‌عنوان جانشین‌های احتمالی نفرات اصلی استفاده کند. به‌نظر می‌رسد مهمترین بازیکنانی که کی‌روش قصد محک‌زدن آنها را دارد، سامان قدوس و کاوه رضایی هستند.

آنچه درباره توگو نمی‌دانید

توگو حریف آفریقایی تیم‌ملی در رده ١٢١ رنکینگ فیفا قرار دارد. هدایت توگو برعهده مربی باتجربه فرانسوی به نام «کلود لو روی» است که ٦٩‌سال سن و ٣٧‌سال سابقه مربیگری دارد. او سابقه درخشانی در تیم‌ملی غنا و الشباب امارات دارد و ازجمله مربیانی است که شیوخ پولدار عرب علاقه زیادی به او دارند. نکته جالب توجه درباره این مرد فرانسوی دوستی نزدیک او با سرمربی استقلال، وینفرد شفر است. در بین بازیکنان توگو آده‌بایور مشهورترین است که به دلیل مصدومیت به تهران نیامده است. از دیگر بازیکنان شاخص توگو می‌توان متئو ٢٩ ساله را نام بردکه در فرانسه متولد شده و سابقه بازی در تیم‌ملی زیر ٢٠‌سال و زیر ٢١‌سال این کشور را نیز دارد، اما از ‌سال ٢٠١٤ به واسطه مادر توگویی‌اش به عضویت تیم‌ملی بزرگسالان توگو درآمد. او درحال حاضر برای تیم متز فرانسه به میدان می‌رود و در ‌سال ٢٠١٥ با رضا قوچان‌نژاد در تیم استاندارد لیژ همبازی بوده است. توگو لژیونرهای زیادی در فوتبال باشگاهی آلمان و اسپانیا دارد و می‌تواند حریف خوبی برای مرور تاکتیک‌های مورد نظر کارلوس کی‌روش باشد.

طراحی چهره جدید برای تیم‌ملی

کارلوس کی‌روش در فاصله کوتاه تا آغاز جام‌جهانی بیشتر از این‌که به فکر تغییر ترکیب خود باشد، درصدد ترمیم و تقویت تیمش است. البته او باید مشکلاتی مثل مصدومیت‌های احتمالی را در نظر بگیرد و به فکر بازیکنان جانشین هم باشد. در بازی امروز میلاد محمدی و اشکان دژاگه مصدوم هستند و کی‌روش می‌تواند نفرات جدید را در پست‌های آنها محک بزند. با این شرایط ترکیب و تاکتیک‌های بازی دوستانه می‌تواند نقشه کی‌روش برای تقابل با حریفان را عیان کند. با توجه به افت شدید بیرانوند شاید کی‌روش به فکر استفاده دوباره از علیرضا حقیقی باشد که تجربه حضور در جام‌جهانی را هم دارد. درواقع نزول دروازه‌بان پرسپولیس کی‌روش را برای استفاده از او مردد کرده است. اگرچه تیم‌ملی در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از نظر دفاعی عملکرد خوبی داشته بعید است که مرد پرتغالی به فکر تغییر در خطوط دفاعی خود باشد. او رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری و میلاد محمدی را در اختیار دارد. حضور احسان حاج‌صفی و محمد انصاری هم در فاز دفاعی قطعی است اما ظاهرا سیدجلال حسینی شانس زیادی برای حضور در جام‌جهانی ندارد و شاید کی‌روش به فکر استفاده از کنعان‌زادگان و روزبه چشمی باشد. اتفاق امیدوار‌کننده در میانه میدان برای کی‌روش بازگشت امید ابراهیمی بعد از مصدومیت طولانی است. قطعا گزینه اصلی پست‌ هافبک دفاعی تیم‌ملی در جام‌جهانی سعید عزت‌اللهی است اما محرومیت یک جلسه‌ای او شاید باعث شود کی‌روش قید او را بزند و از بازیکن دیگری در این پست استفاده کند. دعوت شدن اکبر ایمانی به تیم‌ملی نشان‌دهنده این است که کی‌روش نمی‌خواهد روی عزت‌اللهی ریسک کند و او به دنبال محک زدن ایمانی است تا کیفیتش را بسنجد. انتخاب نفرات برای فاز دفاعی دقیقا همان جایی است که کی‌روش دچار سرگیجه می‌شود. اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد نفراتی هستند که در سال‌های اخیر همواره به تیم‌ملی دعوت شده‌اند. در این بین، مهدی ترابی و وحید امیری هم حضور دارند و اضافه‌شدن سامان قدوس و کاوه رضایی هم به ترافیک در فاز هجومی افزوده است. کی‌روش با داشتن ابزار لازم و نفرات آماده و مدعی حضور در ترکیب می‌تواند بهترین سیستم و تاکتیک را برای تیمش انتخاب کند و هدفش از برگزاری بازی‌های دوستانه هم این است که بهترین‌ها را به روسیه ببرد.

کی‌روش: بازیکنان جدید محک می‌خورند

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با توگو درباره انتخاب این تیم و روسیه به‌عنوان حریفان دوستانه گفته است: «شانس زیادی وجود دارد که با یک تیم آفریقایی در جام‌جهانی دیدار کنیم و این دیدار ما را برای دیدار با یک تیم آفریقایی آماده می‌کند. بازی با تیم‌ملی روسیه نیز بسیار بزرگ است و روسیه به ما افتخار داد تا با ایران دیدار کند. ما در این دیدارها باید ثابت کنیم که چرا بهترین تیم آسیا و دومین تیم صعود‌کننده به جام‌جهانی هستیم.» سرمربی تیم‌ملی درباره استفاده از بازیکنان جدید هم گفت: «بازیکنان جدید به همین دلیل در اردو حضور دارند. آنها این‌جا هستند تا کسب تجربه کنند و فرصت لازم را به دست بیاورند و در بازی امروز نیز این فرصت را به آنها خواهیم داد. نباید فقط از بازیکنان جوان صحبت کرد و باید از هواداران حرف بزنیم که لازم است تیم‌ملی خود را در مسیر حضور در جام‌جهانی روسیه ٢٠١٨ حمایت کنند. باید کاری کنیم که همه طعم موفقیت تیم‌ملی را بچشند و متوجه موفقیت‌ها و حضور متحد تیم‌ملی در بازی‌های خانگی شوند. وقتی تیم‌ملی درون زمین موفقیت‌آمیز عمل می‌کند، با الگوهایی مانند سید جلال حسینی هزاران جوان ایرانی ترغیب می‌شوند به فوتبال روی بیاورند یا آن را پیگیری کنند. نه‌تنها برای نسل فعلی، بلکه برای نسل آینده عملکرد تیم‌ملی ماندگار است و فراموش نمی‌شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اقا هم 69 سالشه حالا هی برای شفر حاشیه درست کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج