جاباما
۶۱۱۰۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

در دیدار بحث برانگیز ظریف و تیلرسون چه گذشت؟

روز گذشته مجله آمریکایی «نیویورکر» خبری را به روایت گزارشگر خود منتشر و ادعا کرد، در نشست وزرای خارجه ۱ + ۵ و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درگیری لفظی شدیدی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا آمریکا به وجود آمد؛ روایتی که یک منبع آگاه جزئیاتی درست‌تر و مهم تری از آن را با تابناک در میان گذاشته است.

تابناک: روز گذشته مجله آمریکایی «نیویورکر» خبری را به روایت گزارشگر خود منتشر و ادعا کرد، در نشست وزرای خارجه ۱+۵ و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درگیری لفظی شدیدی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا آمریکا به وجود آمد؛ روایتی که یک منبع آگاه جزئیاتی درست تر و مهم تری از آن را با تابناک در میان گذاشته است.

این مجله آمریکایی گزارش داد، در این دیدار، وزیر خارجه آمریکا اظهارات و اتهامات تندی علیه ایران در حضور ظریف بیان کرد.

نیویورکر ادعا نمود: «تیلرسون در چهره وزیر خارجه ایران خیره شد و به او دقیقا گفت، درباره «رژیم خشن» او چه فکر می‌کند.

گزارش شده که رکس تیلرسون در جلسه وزرای خارجه ۱+۵ و ایران (در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک) ابتدا اجازه داد، وزرای شش کشور از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کنند؛ ظریف در سخنانش با عصبانیت درباره تحریم‌های آمریکا اعتراض کرد.

وزیر خارجه آمریکا سپس به آرامی سخنانی به شدت انتقادی و تند «درباره رژیم انقلابی(ایران)» مطرح کرد و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند مستندا ادعا کند که ایران به صورت مثبتی به صلح و امنیت منطقه کمک کرده است».

او ادامه داد: برداشتن تحریم‌ها که بر اساس مفاد برجام لازم است، سبب تشدید رفتار غیرقابل قبول ایران شده است.

تیلرسون، یک بار دیگر هم اعتراض ظریف مبنی بر اینکه رفع تحریم‌ها با سرعت کافی انجام نشده، را رد کرد و گفت: «روابط آمریکا-ایران در دوره معاصر تقریبا چهل ساله شده و از دل یک انقلاب بیرون آمده و سفارت ما در محاصره قرار گرفت و با ما به نحو بسیار بدی رفتار شد».

تیلرسون در ادامه افزود: «روابط(آمریکا-ایران) با خشونت علیه ما تعریف شده است».

این گزارش و روایت نیویورکر از نشست وزرای خارجه ۱+۵ و ایران بود که روز گذشته منتشر شد.

در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با تابناک اظهار داشت؛ «جلسه ای که میان ایران و گروه ۱+۵ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، با درخواست و ابتکار عمل آمریکا تشکیل نشد و مدیر جلسه نیز تیلرسون نبوده و به همین جهت آمریکایی ها در این جلسه در موضع ضعف قرار داشتند، به طوری که کاملا تحت تأثیر اتفاق نظر اعضا و اظهارات وزیرخارجه کشورمان در مورد برجام قرار داشتند».

این منبع آگاه افزود: روایت منتشره در مجله آمریکایی نیویورکر در موضع درست بیان نشده و می توان آن را وارونه سازی واقعیت دانست. این روایت، بیش از هر چیز تلاشی بوده تا انفعال وزیر خارجه آمریکا در این نشست را پوشش دهد. این منبع ادامه داد، در حالی که دکتر ظریف در این جلسه با قاطعیت مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد، وقتی نوبت به تیلرسون رسید، وی صرفا چند عبارت را که برای او روی برگه کاغذی نوشته بودند، خواند و سکوت کرد!

در ادامه، این منبع آگاه افزود: گزارش و روایت این رسانه آمریکایی، بیش از هر چیز تبلیغ و تقویت موضع تیلرسون در برابر دونالد ترامپ بوده است تا تضعیف موضع ایران، چون در روزهای گذشته، نشانه هایی از اختلاف میان تیلرسون و ترامپ منتشر شد که جایگاه تیلرسون را در دولت آمریکا تضعیف کرده بود.

بنابراین این گزارش بیش از هر چیز برای سرپوش نهادن بر انفعال آمریکا در این جلسه، تقویت موضع وزیر خارجه این کشور و تلاش برای ابقای تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا ساخته و منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا یک جنایتکار است و در وقاحت او همان بس که گروه داعش را تاسیس کرد که همه دنیا جنایاتش را دیدند و با رژیم منحطی مثل عربستان که حامی اصلی افکار تند روی وهابی تروریستی است همکاری کاملی دارد و با پررویی خودشان را مدعی مبارزه با تروریسم هم میخوانند و الان که سیاستشون در منطقه شکست خورده عصبانی هستند و فرافکنی میکنند . اما افکار آزاد جهان واقعیت را میفهمند و آیندگان قضاوت خواهند کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج