۶۱۱۴۹۰
۱۰ نظر
۵۰۱۸
۱۰ نظر
۵۰۱۸
پ

ماجرای برنج های لاستیکی و پلاستیکی

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی واکنش نشان داد.

مهندس سمیره صباح در گفت‌وگویی، در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی در بازار که سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر انداخته، گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و سازمان غذا و دارو تمام منابع و مزارع برنج را قبل از اقدام به واردات، مورد بازدید و آزمایش قرار می‌دهد. تمام کارخانه‌ها نیز بازدید می‌شوند و موارد نیز قبل از اینکه مجوز واردات دریافت کنند، ابتدا باید ثبت شوند.

وی افزود: این کلیپ پیش از این نیز پخش شده بود. در همین راستا هم تولیدکنندگان و انجمن برنج هند به ایران آمدند و در حضور رییس سازمان غذا و دارو مستندات‌شان را ارائه دادند که برنج‌هایشان در مزارع تولید و به ایران و سایر کشورها صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: بازدیدهای مکرر از مزارع برنج هند، پاکستان، تایلند و اخیرا نیز اروگوئه و پاراگوئه و سایر منابع توسط بازرسان سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و بدین ترتیب تمام منابع ابتدا ثبت می‌شوند و بعد از آن مجوز واردات دریافت می‌کنند.

صباح تاکید کرد: هر محموله‌ای هم که به گمرک وارد می‌شود، ابتدا به آزمایشگاه ارسال شده و پس از آنکه تاییدیه آزمایش‌های مربوطه را دریافت کرد، مجوز مصرف آن صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان مجددا گفت: در مجموع این کلیپ کاملا کذب بوده و محتوای آن به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

گفتنی است؛ اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با ریختن مشتی برنج روی شعله گاز، نشان می‌دهد که برنج‌ها مانند پلاستیک آب شده و سیاه می‌شوند. راوی این کلیپ ادعای لاستیکی، پلاستیکی و مشمایی بودن برنج‌ها را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      باور حرفهاتون خیییییلی سخته!!! میدونید چرا؟!
      چون تو کشور خودتون و بیخ گوشتون نظارت درستی ندارید! نظارت بر این کشورهایی که گفتید پیش کش!

    • ابوولی

      بازرساتون هم موقع بارزدن اونجاباشن وهمچنین موقعی که تحویل گمرگ برای ازمایش میره..

    • بدون نام

      آقا چرا دروغ میگی مگه مردم شعور ندارند این برنج های دانه بلند را هم زمان با یک برنج ایرانی رو ی صفحه فلزی داغ قرار دهید ببنيد چطور این برنج خارجی عین لاستیک می سوزه.خداییش اصلا پا تو مزارع برنج گذاشتی تو ایران صحبت از بازدید مزارع خارج میکتی.

    • محمد

      سلام
      من کاری به کلیپ مربوطه ندارم ولی بازدید از مزارع برنج کشورهای یاد شده چه تاثیری بر مرغوبیت وسالم بودن برنجهای وارداتی داره. بازدید از کارخانجات برنج ومراکز تولید برنج دانه بلند از برنج های بی کیفیت باید انجام بگیره.

    • r

      جالبه.....هزاران تن اجناس قاجاق داره وارد کشور میشه،چطور با جرات میگید که نظارت داریم؟!!!!!!!

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره,,,که همه چیز شده سیاست بازی,,,یک روز میخواین کشاورز سرکوب بشه وارادات ازاد میشه یک روز با کشاورز پولدار بشه میگین وارادات تعطیل,,,,,خدا لعنت کنه کسی رو که بلد نباشه و سرو دست بشکنه بیاد واسه پول,,,,,خدا زتون نگذره

    • مهدی

      مطمئنی برنج پلاستیکی وجود نداره؟

    • بدون نام

      برای پالم موجود در لبنیات هم این اراجیف رو تکرار کردید بسه دیگه خجالت بکشید

    • خ

      خاک توسردروغ گوتون بکنن

    • ابراهیم بخت

      کار هر خر نیست خرمن کوفتن
      گاو نر میخواهد و مرد کوهن
      این حکایت ایران ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج